Piraat landelijk te ontvangen via 5 frequenties

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Piraat landelijk te ontvangen via 5 frequenties

Bericht door Hoort-u-mij »

Momenteel is in vrijwel alle provincies van Nederland een piraten combinatie te beluisteren op meerdere frequenties:

Radiopiraat daagt AT uit: vrijwel landelijk bereik
Een combinatie van vier radiopiraten zijn met een gezamenlijk programma in grote delen van Nederland via FM te ontvangen

De illegale uitzending van de radiopiraten TVDM, VHT, Slem FM en De Bliksem FM. Het gezamenlijke programma wordt op meerdere frequenties in Nederland uitgezonden. Dit is nodig omdat geen enkele FM-frequentie in heel Nederland te gebruiken is zonder legale lokale, regionale en landelijke publieke dan wel commerciële radiozenders te storen. Door het gebruiken van meerdere frequenties is het bereik onder Nederlanders van de gecombineerde radiopiraat ook groter.

FM-frequenties
De illegale gebruikte frequenties die de radiopiraat op dit moment gebruikt zijn 88.4 MHz (Overijssel), 92,3 MHz (Gelderland, Limburg, Betuwe), 95,1 MHz (Friesland, Groningen en Drenthe, Noord-Holland), 96.7 MHz (Overijssel, Gelderland) en 108.0 MHz (Flevoland, Utrecht, Noord-Brabant, Zuid-Holland en Zeeland). Op sommige plekken is de radiopiraat door gebruik van meerdere zenders op twee of meer frequenties te ontvangen. Ontvangst in delen van Lelystad, Noord-Holland en Zuid-Holland lijkt op dit moment niet mogelijk te zijn. Wel is de zender buiten Nederland in het grensgebied met België en Duitsland met simpele ontvangstapparatuur als draagbare- en autoradio te ontvangen.

Agentschap Telecom
Toezichthouder Agentschap Telecom heeft de uitzending van de radiopiraat nog niet onderbroken. Dit ondanks dat er op de radiopiraat diverse uitdagende promospots woden uitgezonden. Duidelijk is wel dat de radiopiraat vanuit een centrale studio de programma’s maakt en deze met een straalverbinding naar de diverse operationele radiozenders stuurt. Gedurende de uitzending was op enkele frequenties een melding te horen dat het aanvoersignaal verbroken was. Omdat de radiopiraat op meerdere frequenties illegale uitzendingen verzorgt, lijkt effectief optreden tegen de radiopiraat alleen zin te hebben als de toezichthouder de studio en het aanvoersignaal/stuursignaal uit de licht weet te halen
WinnaarRadioring2023

Re: Piraat landelijk te ontvangen via 5 frequenties

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Ik had’m al gehoord ja. Het AT is de slag aan het verliezen en dat weten ze. Het was te verwachten dat dit zou gebeuren.
JanL

Bericht door JanL »

__
Laatst gewijzigd door JanL op 06 aug 2020 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoort-u-mij

WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 13:23 Ik had’m al gehoord ja. Het AT is de slag aan het verliezen en dat weten ze. Het was te verwachten dat dit zou gebeuren.
Dat zal wel meevallen, voor hun maakt het niet uit of het 5 losse zenders zijn of 1 piraat. Ze vissen toch achter het net omdat alles onbemand is.
JanL

Bericht door JanL »

**
Hoort-u-mij

Jammer dat berichten worden aangepast. Ben nu wel nieuwsgierig
JanL

Bericht door JanL »

En dat was nr.1 op 108 FM ende
Hoort-u-mij

AT is al bij de mast van de 108 MHz bij de brug naar Goeree Overflakkee.
remco_k

Bericht door remco_k »

Ik kan niet meer lachen om dit soort acties. Zeker niet als er zo'n uitdagende houding wordt aangenomen. En ze zelf kennelijk niet in de gaten hebben dat ze de veiligheid van andere personen potentieel in gevaar brengen.

Ga lekker online streamen of vraag een AM frequentie of commerciele DAB vergunning aan. Er zijn genoeg alternatieven.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
big T

Bericht door big T »

Over de muziek gaan we maar niets zeggen, ieder zijn smaak, maar tis wel een mooie stunt weer.
De 95.1 is erg sterk met het signaal hier.
WinnaarRadioring2023

Hoort-u-mij schreef: 06 aug 2020 13:33
WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 13:23 Ik had’m al gehoord ja. Het AT is de slag aan het verliezen en dat weten ze. Het was te verwachten dat dit zou gebeuren.
Dat zal wel meevallen, voor hun maakt het niet uit of het 5 losse zenders zijn of 1 piraat. Ze vissen toch achter het net omdat alles onbemand is.
Precies dat. Ze zullen andere maatregelen moeten gaan treffen om piraterij te beteugelen.
WinnaarRadioring2023

remco_k schreef: 06 aug 2020 15:48 Ik kan niet meer lachen om dit soort acties. Zeker niet als er zo'n uitdagende houding wordt aangenomen. En ze zelf kennelijk niet in de gaten hebben dat ze de veiligheid van andere personen potentieel in gevaar brengen.

Ga lekker online streamen of vraag een AM frequentie of commerciele DAB vergunning aan. Er zijn genoeg alternatieven.
Die uitdagende houding is een logische reactie van een hele grote mond van de overheid die ondertussen niet in staat is om misdadigers op te pakken.

Het standaard AT argument dat de veiligheid in het geding is, kan ik niet zoveel mee. Het vliegverkeer zal ongetwijfeld weer verstoord zijn, net als C2000. In die mast klimmen is ook levensgevaarlijk, maar ondertussen zijn er honderden mensen die er hun dagelijks brood mee verdienen. Ether piraterij is niet gevaarlijk, maar een economisch delict. Niet meer, maar ook niet minder.

Ben het wel met je eens dat er voldoende legale alternatieven zijn voor die criminelen, dus het AT alle reden heeft om te zorgen dat die gekkigheid voor eens en altijd wordt uitgebannen.
remco_k

Bericht door remco_k »

WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 18:39
remco_k schreef: 06 aug 2020 15:48 Ik kan niet meer lachen om dit soort acties. Zeker niet als er zo'n uitdagende houding wordt aangenomen. En ze zelf kennelijk niet in de gaten hebben dat ze de veiligheid van andere personen potentieel in gevaar brengen.

Ether piraterij is niet gevaarlijk, maar een economisch delict. Niet meer, maar ook niet minder.
Daar zijn we het dan over oneens.
Als een piraat C2000 verkeer zodadig verstoord dat hulpdiensten hun werk niet (goed) kunnen doen is het wel gevaarlijk en kennelijk zijn er dus nog genoeg piraten die rotzooi op de band veroorzaken door verkeerde spullen en ondeskundigheid. En brengen daarmee dus indirect jouw en mijn gezondheid en dat van hulpverleners potentieel in gevaar. En dus gevaarlijk.
www.digiplay.nl: SHOUTcast V2 streaming compleet met gratis web app, statistieken en SSL support!
Levert ook: Radio Bingo software. Print je eigen bingokaarten met je printer of naar een PDF bestand.
big T

Bericht door big T »

Een zij sprong over deze gedachten.
Er zijn een paar firma's welke zonne panelen leveren, en deze leggen ook C2000 plat.
En als er een belangrijke gast in Den Haag komt spreken, dan moeten alle panelen uit.
Dit heet dan handel met een CE keurmerk, en dat mag dan.
Dezelfde storing gemaakt door iemand zonder rijbewijs is dan gevaarlijk.
Ergens ontgaat me de logica tussen deze storingen, waarbij de aanpak totaal anders is.
De een krijgt een boete en strafblad en de ander een sigaar met een lintje.
WinnaarRadioring2023

remco_k schreef: 06 aug 2020 19:13
WinnaarRadioring2023 schreef: 06 aug 2020 18:39

Ether piraterij is niet gevaarlijk, maar een economisch delict. Niet meer, maar ook niet minder.
Daar zijn we het dan over oneens.
Als een piraat C2000 verkeer zodadig verstoord dat hulpdiensten hun werk niet (goed) kunnen doen is het wel gevaarlijk en kennelijk zijn er dus nog genoeg piraten die rotzooi op de band veroorzaken door verkeerde spullen en ondeskundigheid. En brengen daarmee dus indirect jouw en mijn gezondheid en dat van hulpverleners potentieel in gevaar. En dus gevaarlijk.
Krijgen we die onzin weer. Het AT argument waarvoor ze nooit bewijs leveren omdat het absolute onzin is.
Plaats reactie