97,1FM omgeving Arnhem

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?
Plaats reactie
Karrel_Laaglawaai

97,1FM omgeving Arnhem

Bericht door Karrel_Laaglawaai » 14 okt 2016 20:23

Hallo, ik weet niet precies waar ik dit moet vragen, maar ik doe het maar hier.
Ik zat van de week in de auto te zoeken naar een zender en toen kwam ik langs 97,1. Het leek een soort van piraat, maar het was wel volledig ruis en echo vrij. Op het radioschermpje stond M-stad en bij de jingles hadden ze het over MegastadFM. Dus ik opgezocht, kwam ik uit op een zender uit Rotterdam.
De volgende morgen ontving ik niks op de frequentie, maar die avond wel weer. Toen kwam er echter Fiesta FM door. Weer piratenmuziek, maar ook mainstream. Gezocht op internet, maar niet online te luisteren en het zag er vrij inactief uit. Twee dagen met wisselende ontvangst geluisterd en vanavond kwam er ineens weer M-stad door. Dit keer met housemuziek.

Heedt iemand enig idee hoe dit nou zit? Zijn M-Stad en FiestaFM hetzelfde? Kan ik ze online luisteren? Of wordt hier gewoon af en toe een piraat uitgezonden? Ik vind het heel vreemd.

marco de graaf

Re: 97,1FM omgeving Arnhem

Bericht door marco de graaf » 14 okt 2016 22:20

Dit zijn piraten uit Arnhem zuid. Draaien vanaf dat het donker word -zzz tot dat ze weer wakker worden in de ochtend.
De ene dag heten ze Fiesta fm of M stad of Exclusief. Niks origineels dus. :sad:

Het zijn niets zeggende piraten zenders, voegen niks toe aan de ether in de regio.
Als er een piraat uit het oosten op de frequentie zit, knallen ze er gewoon er over heen.

Dit geeft wel aan, wat voorn volk achter deze zenders zitten.

@admin, verplaats het maar naar piraten topic AUB.
Als het straalt, dan is het goed.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 15 okt 2016 09:50

marco de graaf schreef:Dit zijn piraten uit Arnhem zuid. Draaien vanaf dat het donker word -zzz tot dat ze weer wakker worden in de ochtend.
De ene dag heten ze Fiesta fm of M stad of Exclusief. Niks origineels dus. :sad:

Het zijn niets zeggende piraten zenders, voegen niks toe aan de ether in de regio.
Als er een piraat uit het oosten op de frequentie zit, knallen ze er gewoon er over heen.

@admin, verplaats het maar naar piraten topic AUB.
(??) volgens mij stond m-stad voor radio muziekstad dat men megastad jingles gebruikt zullen veel mensen niet blij mee zijn gezien magastad een legaal station was.

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 15 okt 2016 10:55

volgens mij stond m-stad voor radio muziekstad
Ik Kan je melden uit zeer betrouwbare bron, dat men zeker niet blij is met de RDS tekst, m-stad :mad:

Net wat ik hierboven al schreef, het is allemaal erg origineel.
Men krijgt van zelf wel weer eens bezoek. En dan is het weer even rustig :))

rvbracht

Bericht door rvbracht » 15 okt 2016 11:54

Een tijdje geleden waren er zelfs twee zenders regelmatig aan. FM 92,3 en FM 97,1

Toen was de naam DAYNEX op RDS (van het station uit Noord Holland). Ik heb toen maar eens bij etherpiraten.com een berichtje gezet dat dat DYNEX moest zijn. Een week later was het aangepast :lol:

De laatste weken is er inderdaad nog maar één zender aan, en ze wisselen regelmatig tussen FM 92,3 en FM 97,1 en is de naam meestal FIESTA FM.
Ze hebben ook een website: http://www.radiofiestafm.be/

Op zich vind ik het wel leuk dat er eindelijk weer eens wat te doen is in de regio. Ook het signaal is prima. Vanaf Barneveld tot de Maasbrug van de A73. Jammer dat de gekozen namen inderdaad niet echt bijster origineel zijn, en het formaat ook niet echt duidelijk is. De ene keer een dance plaat, en daarna weer een smartlap.

Dat signaal van M-STAD heb ik ook gehoord, maar dat was niet zo krachtig als het signaal normaal gesproken was, dus ik vermoed dat dat wat anders was.

bjorn boonk

Bericht door bjorn boonk » 28 okt 2016 23:10

Ik een keer op een dag in augustus /juli 2016 gemerkt dat op 93.6 een zender zat in Arnhem dat heette Retro radio
Ofzo
Ze zeiden 1 keer in de 10min dat ze nonstop zijn
En er was verder geen nieuws of dj s te horen
Ook heb ik vorig jaar een keer gemerkt op een zondag ochtend dat op 92.3 een dance station uitzond
Die middag was het signaal weer weg

rvbracht

Bericht door rvbracht » 29 okt 2016 18:41

Deze week was het ineens weer Dynex op 92,3 (radiotekst heeft het nog steeds over Daynex :lol: ) en op 97,1 een duidelijk minder krachtig signaal dan op 97,1 met M-STAD (Megastad).

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 29 okt 2016 22:28

Mega stad komt uit Westervoort.

Westervoort is niet echt een mega stad. :)) :)) :))

Dipooltje

Bericht door Dipooltje » 02 dec 2016 18:36

Mmmmm, tijdje geleden een zender en antenne verkocht aan iemand in De Laar-Oost......
Het zal toch niet.....?

ransbeek

Bericht door ransbeek » 02 dec 2016 19:49

[quote][/quote]Het zijn niets zeggende piraten zenders, voegen niks toe aan de ether in de regio.

Mijn vraag is dan of de bestaande legale zenders lokaal, regionaal of landelijk altijd zo veel toevoegen?

Stack77

Bericht door Stack77 » 03 dec 2016 13:23

Fiesta fm , Megastad, Dynex. Vaak iedere avond vanaf uur of 21.00 tot 6.00 uur in de ether. Inderdaad wisselend op 97.1 en 92.3. Waarschijnlijk gebruiken ze 2 antennes die in dezelfde mast hangen. volgens mij deden Contact/Delta rond 1988/1989 dit ook) Het signaal is vrij goed. Waarschijnlijk zitten ze in de buurt van de Laar oost/west. Antennes gericht op het noord oosten. maar ook in Wageningen goed te ontvangen. Heb 1 keer sporadisch een dj gehoord. ze draaien vooral computer. Denk dat ze al vanaf Augustus actief zijn. Vraag is hoe lang het zal duren dat t onder de aandacht komt van het AT.
Wat ik opmerkelijk vindt is dat de 97.1 fm voorheen vaak bezet was door Lokaal radio uit Nijmegen. Echter zijn deze al een hele tijd niet meer te vinden op deze frequentie.

firmin1

Bericht door firmin1 » 06 dec 2016 16:22

Nou als ik deze tekst lees staat er toch dat ik bij een andere piraat op er over heen knalt

Plaats reactie