Illegale zender uit de lucht: piloten hoorden muziek

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

MFM

Re: Illegale zender uit de lucht: piloten hoorden muziek

Bericht door MFM »

Ik hoorde vroeger regelmatig stoorsignalen op de luchtvaartfrequenties.
En ook de zendamateurs op 27-28 mhz SSB hoorden we vaak spetteren op het oude analoge politienetwerk 85-87mhz.

Tegenwoordig zitten veel piraten met zogenaamd dezelfde professionele zenders als de echte omroepen.
Sommige met bijbehorende hoge antennemast, anderen met meer dan een kilowatt op een meter of 25 in een woonwijk.
Dat zeker die laatste opstelling problemen geeft snapt iedereen toch wel?
Los daarvan zie ik de laatste tijd meer en meer filmpjes van opstellingen en inbeslag genomen apparatuur voorbijkomen met goedkope pallet eindtrappen ipv 25kilo zware goed gefilterde zenders...van die onbemande In beslag genomen plastic kratjes op daken en in hoogspanningsmasten.
Ook de dx-ers op 3,5meter hoor ik vaak zat op hun 2eharmonische nog redelijk hard binnenspetteren, op de marifoonband...

Roepen dat AT halve waarheden verteld is onzin, als je ze vriendelijk vraagt waar er storing werd veroorzaakt willen sommigen van hun dat zelfs nog even laten zien/horen ook! Dat hebben wij in ieder geval redelijk vaak genoeg mee gemaakt met hun.
Dat hierover een discussie nodig past natuurlijk helemaal in de huidige anti-cultuur.

Plaats reactie