Zijn er nog piraten met kerst?

Zijn ze in of uit de lucht? Waar komen ze binnen? Wie heeft de hoogste vermogens en waar vind je schema's?

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Zijn er nog piraten met kerst?

Bericht door density1 »

Woon niet in de omgeving en ben er niet altijd. Dus vandaar de vraag of ze websites hebben en/of streams.
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Madurodam FM schreef: 29 dec 2019 16:33 De voormalige frequentie van Fresh FM in Rijswijk op 95.6 zou voor Stad een mooie frequentie zijn. Of iets hoger, 95.9 die van Fresh FM Alphen a/d Rijn.
Zeker die laatste zou wel een probleem opleveren met Schiedam 95,8.
95,6 kan wel vanuit Rijswijk gericht op Den Haag, maar wordt lastig rondstralend vanuit Den Haag.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Gewoon genoeg power erop, dan lukt dat wel.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Zwarte Stoomboot schreef: 29 dec 2019 21:30
Madurodam FM schreef: 29 dec 2019 16:33 De voormalige frequentie van Fresh FM in Rijswijk op 95.6 zou voor Stad een mooie frequentie zijn. Of iets hoger, 95.9 die van Fresh FM Alphen a/d Rijn.
Zeker die laatste zou wel een probleem opleveren met Schiedam 95,8.
95,6 kan wel vanuit Rijswijk gericht op Den Haag, maar wordt lastig rondstralend vanuit Den Haag.
Zal men niet gekozen hebben om geen slapen honden wakker te maken daarnaast blijkt in aanloop getest te zijn door stad op of rond de 103 een slechte keuze natuurlijk
Als men zich een beetje had verdiept in vrije FREQUENCIES
Had men kunnen kiezen voor 93.9 of 87.9 of 88.0 of 99.2
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
hfwaves

Bericht door hfwaves »

Meg de laatste stuiptrekkingen op 1 januari komt er weer een einde aan de kerst piraten. Misschien meer activiteit geweest in het westen, maar het leefde een stuk minder. De reactie’s op de verschillende gastboeken waren op een groepje freaks na nihil. Het leefde denk ik weer minder dan andere jaren. Zou het dan echt helemaal over zijn en is de magie van de etherpiraat (helaas) verbannen daar de digitale alternatieven?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

hfwaves schreef: 01 jan 2020 13:32 Meg de laatste stuiptrekkingen op 1 januari komt er weer een einde aan de kerst piraten. Misschien meer activiteit geweest in het westen, maar het leefde een stuk minder. De reactie’s op de verschillende gastboeken waren op een groepje freaks na nihil. Het leefde denk ik weer minder dan andere jaren. Zou het dan echt helemaal over zijn en is de magie van de etherpiraat (helaas) verbannen daar de digitale alternatieven?
Daar heb je zeker een punt achter de schermen zitten veel piraten in de randstad allemaal op internet en dat vinden ze best.
Voor de freaks van fm piraten (en daar ben ik zelf ook een luisteraar van) leuk Maar in de randstad het leeft hier niet meer zoals in de provincies waar de Nederlandse muziek meer hoog in het vandel staat daar hangt nog een sfeer van" ons Hollandse muziek fans " tegen de muziek vanuit Hilversum
Met de bij behoren fm knallers.en de FM zenders die aanstaan.
Ik vermoed dat buiten de grote jongens als dance radio en wat hard core radio piraten dit de laaste hoos radiopiraten is geweest in 2019 verwacht ik geen piraten zenders zoals in de 90s met elk weekend 10 piraten op de FM band het is over en uit.
Jammer maar hellaas :???:
density1

Bericht door density1 »

Het is ook geweest. Het zou de stations sieren die nu illegaal uitzonden, zoals 4 Play en Activity gewoon met een stream te komen waar ze 24/7 op kunnen uitzenden. Op FM zitten daar is de magie en de interesse van de luisteraar al lang niet meer bij aanwezig. Nobody give a damn. Vooruit denken en niet op wat was. Alternatieven zijn beter die er nu tegenwoordig geboden worden.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

De groep luisteraars die tijdens feestdagen de FM-band afzoeken naar een illegaal station is de laatste jaren altijd zeer beperkt geweest. Merendeel van de Nederlanders zet onderweg naar het kerstdiner met familie de Top2000 of Sky Radio Christmas shit aan. Het zijn 'wij' de radiofreakjes die benieuwd zijn naar wie er dit jaar de zender weer heeft aangezet en voor slechts een handje vol luisteraars het risico durft te nemen een boete te krijgen. Uitzondering zullen wel de stations in het noord-oosten van Nederland zijn, waar piratenmuziek nog altijd een grote groep liefhebbers heeft. Maarja, het mag niet en blijft stiekem toch wel jeuken enzo of noem het traditie, al is het maar voor een paar uurtjes de zender aanzetten. Ik hoop werkelijk dat DAB+ uiteindelijk de weg gaat vrij maken voor een lege FM-band waarop deze stations naar hartelust hun hobby kunnen uitoefenen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
jessica

Bericht door jessica »

Er zijn volgens mij dit jaar ook geen acties geweest om de piraten uit de lucht te halen. Ik heb in ieder geval niet gehoord dat het is gebeurt. Ik zou het ook oogluikend toestaan als het bij kerst en nieuwjaar en misschien voor sommigen bij pasen uitgezonderd blijft. Je kunt daar dan beter geen tijd instoppen. Alleen bij echte storingen zou ik zeggen. Dus hoe het dit jaar is gegaan. Prima. Iedereen blij.
rvbracht

Bericht door rvbracht »

jessica schreef: 03 jan 2020 19:08 Er zijn volgens mij dit jaar ook geen acties geweest om de piraten uit de lucht te halen. Ik heb in ieder geval niet gehoord dat het is gebeurt. Ik zou het ook oogluikend toestaan als het bij kerst en nieuwjaar en misschien voor sommigen bij pasen uitgezonderd blijft. Je kunt daar dan beter geen tijd instoppen. Alleen bij echte storingen zou ik zeggen. Dus hoe het dit jaar is gegaan. Prima. Iedereen blij.
Het AT heeft een ronde gedaan in elk geval in de regio Gelderland Zuid.
jessica

Bericht door jessica »

rvbracht schreef: 03 jan 2020 22:19
jessica schreef: 03 jan 2020 19:08 Er zijn volgens mij dit jaar ook geen acties geweest om de piraten uit de lucht te halen. Ik heb in ieder geval niet gehoord dat het is gebeurt. Ik zou het ook oogluikend toestaan als het bij kerst en nieuwjaar en misschien voor sommigen bij pasen uitgezonderd blijft. Je kunt daar dan beter geen tijd instoppen. Alleen bij echte storingen zou ik zeggen. Dus hoe het dit jaar is gegaan. Prima. Iedereen blij.
In Noordholland, Zuidholland, Utrecht en Flevoland dit jaar volgens mij geen een station uit de lucht gehaald.
Marco79

Bericht door Marco79 »

Het kan aan mij liggen. Maar dan maak je hooguit 1x per jaar paar dagen radio. Maar wat er dan te horen is... dat is een partij slecht. Je kan maanden voorbereiden. Steek dan ook werk in wat je uitzend. YesFM gehoord. Snap wel dat de persoon die het presenteerde de rest van het jaar (gelukkig maar...) nergens te horen is. Ook 4playFM en Dance Radio waren bagger.

Kortom voor volgend jaar... Leuk een zender in de lucht zetten. Maar laat dan ook wat knaps horen.
hfwaves

Bericht door hfwaves »

Ik denk niet dat het wel aanslaat als je iets anders neer zet. Het niveau van de lokale is vaak nog lager, maar ook daarvoor geld: Das war einmal. Kijk naar die Youtubers tenenkrommend slecht, maar wat een successen hebben zij. Het is gewoon voorbij ook de jongens die ook op internet zitten zijn bezig voor een handje vol mensen. Misschien dat podcasten de nieuwe manier van radio wordt.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

jessica schreef: 04 jan 2020 02:13
rvbracht schreef: 03 jan 2020 22:19
In Noordholland, Zuidholland, Utrecht en Flevoland dit jaar volgens mij geen een station uit de lucht gehaald.
Via de geruchten machine zou dance radio gepakt zijn op 104.2 in de regio Rotterdam ?
Plaats reactie