Berichtjes in beeld bij top2000 serious request

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Stan30

Berichtjes in beeld bij top2000 serious request

Bericht door Stan30 »

Wie weet hoe die berichtjes automatisch in beeld komen of met welke programma dat kan. ik gebruik obs voor beeld radio maar daar lukt het niet mee want dan moet ik constant zelf over type.
wave

Re: Berichtjes in beeld bij top2000 serious reques

Bericht door wave »

NEP is erg goed thuis in vMix, dus Ik gok op vMix Social. WhatsApp/SMS integratie, al dan niet via NDI, zal wel door één van de eigen developers geklopt zijn.Let op: OBS is Open Source, vMix niet.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Stan30

Bericht door Stan30 »

wave schreef: 26 dec 2020 23:45 NEP is erg goed thuis in vMix, dus Ik gok op vMix Social. WhatsApp/SMS integratie, al dan niet via NDI, zal wel door één van de eigen developers geklopt zijn.Let op: OBS is Open Source, vMix niet.

Bedankt maar weet je ook hoe je het misschien zelf kan maken want vmix zal een hoop geld kosten.
Calypso

Bericht door Calypso »

Stan30 schreef: 27 dec 2020 09:03
wave schreef: 26 dec 2020 23:45 NEP is erg goed thuis in vMix, dus Ik gok op vMix Social. WhatsApp/SMS integratie, al dan niet via NDI, zal wel door één van de eigen developers geklopt zijn.Let op: OBS is Open Source, vMix niet.

Bedankt maar weet je ook hoe je het misschien zelf kan maken want vmix zal een hoop geld kosten.
OBS kan prima overweg gaan met een bestand waar je naar verwijst en de tekst die je wilt tonen in staat. Als de tekst in het bestand veranderd, past OBS het op scherm voor je aan. Dus wat hobbyen en met een programma de tekst die binnenkomt in een bestand mikken, dat bestand koppelen als tekstvak in OBS en het wordt bij binnenkomst nieuw bericht geupdate.

Of je het zonder moderatie wilt is een 2e natuurlijk.
Stan30

Bericht door Stan30 »

Calypso schreef: 27 dec 2020 09:16
Stan30 schreef: 27 dec 2020 09:03

OBS kan prima overweg gaan met een bestand waar je naar verwijst en de tekst die je wilt tonen in staat. Als de tekst in het bestand veranderd, past OBS het op scherm voor je aan. Dus wat hobbyen en met een programma de tekst die binnenkomt in een bestand mikken, dat bestand koppelen als tekstvak in OBS en het wordt bij binnenkomst nieuw bericht geupdate.

Of je het zonder moderatie wilt is een 2e natuurlijk.

Thanks ik bij ons komt alles binnen via een paneel op internet maar als we aan het uitzenden zijn heb ik geen tijd om te kopiëren en plakken van die berichtjes weet jij hoe dat dan gaat.
Calypso

Bericht door Calypso »

Stan30 schreef: 27 dec 2020 09:23 Thanks ik bij ons komt alles binnen via een paneel op internet maar als we aan het uitzenden zijn heb ik geen tijd om te kopiëren en plakken van die berichtjes weet jij hoe dat dan gaat.
"Een paneel op internet" zegt mij niet zoveel. Even in het algemeen: als je iets professioneel ogends wilt met "gratis", dan houdt dat vaak in dat je wat moet knutselen, en dat geldt hier ook. Moet je alleen wel iemand zijn of in de buurt hebben die handig is met computers/programmeren.

Als je "paneel op internet" iets van een API heeft zou je het via daar op kunnen vragen (automatisch) en in het genoemde tekstbestand kunnen dumpen. Zo hebben wij in het verleden bijvoorbeeld de now playing data tijdens uitzendingen in de videostream verwerkt.
Stan30

Re: Berichtjes in beeld bij top2000 serious request

Bericht door Stan30 »

Oke hartelijke bedankt ik ga is lekker knutselen
wave

Bericht door wave »

Zoek ook eens in de OBS forums, misschien heeft iemand al een keer iets geprogrammeerd wat je kunt gebruiken.
Stan30

Bericht door Stan30 »

wave schreef: 27 dec 2020 11:35 Zoek ook eens in de OBS forums, misschien heeft iemand al een keer iets geprogrammeerd wat je kunt gebruiken.
Ja daar heb ik al gekeken maar kan niet echt iets vinden ik kan natuurlijk ook unitednl en of NEPnl een mail sturen en vragen misschien zeggen ze wel dat moet je zo en zo doen
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ik denk niet dat NEP en dergelijke bedrijven hun kunstje zomaar vertellen. Die verdienen er aan en gaan dan niet gratis het zomaar vertellen.

Hou er rekening mee met automatische berichten, dat men ook allerlei ellende, dreigementen en scheldwoorden enz 1 op 1 over doet zetten waar jij als uitzendende partij verantwoordelijk voor bent.

Bij de Top 2000 zit gewoon een redacteur die de berichten goed doet keuren en in de berichten tikker doet plaatsen. Dat doet verklaren waarom niet je bericht direct op het scherm zijn te zien.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Na 1 googletje kwam ik dit tegen:

https://obsproject.com/forum/resources/ ... oller.606/

Hoef je alleen nog maar je berichten te kopiëren en in een tekst file te zetten
Stan30

Bericht door Stan30 »

Je bent een topper maakt het denkje nog uit welke tekst programma het zet.een er staat scrollen denk je dat je het ook in beeld kan laten komen zonder scrollen dat het weg vraagt en dan een andere weer in beeld.
Nogmaals bedankt ik ga het uitproberen.
wave

Bericht door wave »

Ook dat is met één zoekopdracht "text fade" op het OBS forum te vinden. Maar de reden dat voor scrollen i.p.v. fade-out / fade-in wordt gekozen, is dat de meeste berichten al snel te lang zijn om op één regel te tonen. Bij een scroll kun je het Mask/Blend filter in OBS gebruiken om via een masker de scroll op positie A in beeld te laten komen en op positie B te laten verdwijnen, a la een masker in Premiere.

Tekstfiles maak je normaal gesproken met een teksteditor à la Wordpad, Kladblok, Notepad++, VIM etc. Of ze komen (al dan niet via een XML omweg) uiteen API zoals Calypso al noemde :)).
Stan30

Bericht door Stan30 »

Top ik ga het effe uittesten en dan hoop ik dat het werkt is allemaal nieuw voor me maar komt wel goed denk
AutomateAllTheThings

Bericht door AutomateAllTheThings »

Je kan het op meerdere manieren doen
Zou ook kunnen met CasparCG.
Dat gebruik ik om graphics aan te leveren naar vMix. Heb daar templates voor gemaakt met o.a. Logo, datum/tijd, lower thirds, now playing en zelf real-time bingo nummers.

Die bingonumners zijn ook te volgen via een online web app en worden ingevoerd via een webinterface. Zoiets zal ook wel voor die berichten gebruikt worden.
Plaats reactie