Telefonie op Internetradio

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Joossie

Telefonie op Internetradio

Bericht door Joossie »

Hoi Allemaal,

Het volgende:
Ik heb een internetradio station welke draait via de Soundcraft MFX20 mengtafel.
Nu wil ik graag telefonische interviews gaan doen in de uitzending.
Het makkelijkste lijkt mij om dit of via een VOIP Toestel te doen (internetverbinding is uitstekend) of via een GSM.
Echter heb ik geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.

Wie zou mij op weg kunnen helpen? 1 Telefoonlijn is alles wat ik nodig heb.

Alvast bedankt!
herman1984!

Re: Telefonie op Internetradio

Bericht door herman1984! »

normaal gebruiken ze daar een telefoon vork voor of hebben de mengtafels voor de radio dat standaard aan boord (of de aansluitingen ervoor)

maar jij gebruikt een mixer die voor podium techniek bestemt is

je zult dus zelf handig moeten zijn zijn veel manieren ook met veel pruts werk kan je het wel werkend krijgen dat het mooi is is heel wat anders

je kan een oude analoge telefoonvork kopen en een kastje die van voip een analoge lijn maakt die aansluiten op de mixer

je kan ook een telefoon verprutsen op de mic en speaker door te verbinden naar je mixer of een headset van een mobiele telefoon geluid zal misschien wel niet zo top zijn maar werkt

op je mixer kan je het kanaal van je microfoon de aux 1 of 2 gebruiken voor geluid naar de telefoon(vork) te sturen en de audio uit (de telefoon) gewoon aanbieden op een vrij mono kanaal (die zal je genoeg hebben)
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Waarom geen softphone middels VOIP op je PC installeren zoals MicroSip? (www.microsip.org) Waarom de omweg via een ATA en een analoge vork, dit is techniek van 150 jaar geleden. Je kunt de audio van Microsip via een apart geluidskaartje (Behringer UCA kost nog geen 3 tientjes) op je mixer aansluiten.

Let wel op het aansluiten van de retour-audio. Je moet deze via een Aux-uitgang uit je mixer halen. Je moet namelijk alle audiobronnen (post-fader) naar de vork sturen behalve de fader waarop de audio vanaf de "telefoonlijn" binnenkomt. Als je dit niet doet krijgt de beller zichzelf met vertraging te horen.
brabolander

Bericht door brabolander »

Ik werk met naast mijn hoofdtafel met een Rode Rodecaster Pro. Heeft de mogelijkheid via mobiel bluethooth direct te koppelen met mixer. Tweede lijn ga via Skype ook via die mixer. Zo kun je makkelijk meerdere mensen in uitzending halen.
Ferjo

Bericht door Ferjo »

PC of laptop, onboard geluidskaart of paar euro USB geluidskaart gebruiken.
De audio-uit naar je mengpaneel om de beller on air te krijgen.
Microfoon op de onboard/usb aansluiten om met de beller te praten. Deze hoeft niet naar je mengpaneel, daar gebruik je je professionele microfoon voor.
"Whatsapp web" installeren (lijkt me dat de meeste mensen Whatsapp op hun telefoon hebben) en onboard/USB instellen

Samengevat, bellen via PC of laptop, geluid van je beller op je mengpaneel, je gebruikt 2 microfoons om te praten (1 voor uitzending, andere voor telefoon)
DannyTeunissen

Bericht door DannyTeunissen »

Ik gebruik twee manieren op me tafeltje. Ik heb een analoge vork voor normaal bellen in het paneel En bel via de pc via Facebook/duo/enz.

Setup-->>>>
Line out van pc in een stereo kanaal van de mixer.
Microfoon in mixer
Aux out mengpaneel in een Behringer u202 naar de pc.
RienFM

Bericht door RienFM »

Inkomend signaal (ongeacht bron) op een kanaal laten binnenkomt. De Return kun je via een AUX (post fader het liefst) doen. Alle kanalen die je wil terugsturen open zetten (i.i.g. behalve dus het inkomende signaal van de bron) en je hebt een poor-man's N-1.

En gas!
Lang Leve Reorganisaties
Plaats reactie