Walkie Talkie

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..
Echtwel

Re: Walkie Talkie

Bericht door Echtwel » 25 nov 2016 11:59

radiogolfje schreef:Neem eerst contact op met het BIPT. Die weet je alles te vertellen.
Toestel moet wel aan de R&TTE normen (CE) voldoen en in de lijst staan van toegelaten producten voor de Europese markt. Alleen het in bezit hebben van dit soort porto's zonder vergunning is in Belgie al strafbaar. Bij het importeren van die porto uit China is de kans groot dat die door de douane wordt onderschept en in beslag wordt genomen. Je krijgt dan alleen nog een document thuis waarin je moet verklaren dat je afstand heb genomen van het apparaat of dat er wordt gevraagd voor een vergunning. Indien de Baofeng niet in de lijst staat die op de Europese markt toegestaan is, ben je automatisch je handel kwijt. Op het illegaal importeren van dit soort dingen staan 3 maanden gevangenisstraf.
Gelicenceerde zendamateurs hebben ontheffing, maar wel veel rompslomp.
Is het toevallig door de douane geslipt heb je geluk, maar als ze je snaaien terwijl je met die porto werkt weten ze je alsnog te vinden. Ze zijn daar veel strenger dan in NL.
Daarnaast staan op YouTube heel veel klaag video's over deze portofoon ..neemt niet weg dat er dagelijkse op marktplaats van deze portofoons te koop staan je kan beter een pmr portofoon kopen of een legale lpd

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 25 nov 2016 12:29

Gamma, Praxis, Karwij, Bol.com, zomaar een greep winkels waar je voor enkele tientjes een set porto's kan kopen, porto's die wel toegestaan zijn, ik in Belgie.

Afbeelding

3 tientjes en we zijn van het gezeur af. wwwwww
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

XtcFm

Bericht door XtcFm » 29 nov 2016 22:12

Cornelis Nannings schreef:Nieman is er niemand die mij kan helpen die dingen weer bruikbaar te maken.
Gr CN
Ja hoor.

Als je je vergunning hebt dan kan hier vast wel iemand uitleggen hoe je deze moet instellen. Dat zal geen probleem zijn als ik de manual zo lees.

MFM

Bericht door MFM » 29 nov 2016 23:00

Waarom dat? Ik als zendamateur heb er geen moeite mee om mensen zonder licentie te helpen hoor.
Hoor tegenwoordig ook zat gelicenseerden buiten de banden DX-en...schijnt zomaar te kunnen tegenwoordig omdat het AT toch nooit reageert op klachten totdat er een commerciele partij klaagt.
Het is dat ikzelf te lui ben om dieper op zijn vraag in te gaan... :D

Daarnaast lijkt het er trouwens op dat de vraagsteller van 2016 gewoon een nederlander in NL is.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 30 nov 2016 06:10

MFM schreef:Waarom dat? Ik als zendamateur heb er geen moeite mee om mensen zonder licentie te helpen hoor.
Hoor tegenwoordig ook zat gelicenseerden buiten de banden DX-en...schijnt zomaar te kunnen tegenwoordig omdat het AT toch nooit reageert op klachten totdat er een commerciele partij klaagt.

Daarnaast lijkt het er trouwens op dat de vraagsteller van 2016 gewoon een nederlander in NL is.

http://www.zendamateur.com/

http://www.cbforum.nl/

Ik zou het daar maar proberen deze site is meer voor echte radio ,....je weet wel met muziek ipv zo een knijp microfoon :???: :))

MFM

Bericht door MFM » 30 nov 2016 12:34

Echtwel schreef:
MFM schreef:Waarom dat? Ik als zendamateur heb er geen moeite mee om mensen zonder licentie te helpen hoor.

http://www.zendamateur.com/

http://www.cbforum.nl/

Ik zou het daar maar proberen deze site is meer voor echte radio ,....je weet wel met muziek ipv zo een knijp microfoon :???: :))
Wie ik? Dat soort fora en facebookgroepen kom ik al regelmatig hoor. :D
Net zoals het drone forum en wielren fora. Kwestie van hobbies en tijd over :D

Cornelis Nannings

Bericht door Cornelis Nannings » 27 dec 2016 13:41

Deze sites zijn voor mij hokus pokus ik heb er totaal geen kaas van gegeten, ik hoop ook dat ik die potto' s bij een home worker of een handige harry kan droppen die dan die dingen tegen een vriendelijke vergoeding voor mij voor simpel gebruik weer aan de praat krijgt
Die zou ik zeer dankbaar zijn.
Mvgr CN

XtcFm

Bericht door XtcFm » 04 jan 2017 23:50

Koop nou gewoon een setje legale PMR porto's van b.v. Motorola en je bent klaar. Werken meteen.

Of je moet iets illegaals willen. Er zijn forums waar ze je er best mee willen helpen.
Hier niet.

Plaats reactie