Geen geluid in Cool Edit Pro

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

Plaats reactie
Zwarte IJsbeer

Geen geluid in Cool Edit Pro

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Ja ik weet dat ik met antieke software klooi maar tot gisteren heeft het altijd prima gewerkt, ook op Windows 10 wat dus eigenlijk niet zou moeten kunnen begrijp ik.

Nu heb ik een windows update gehad en loop ik toch tegen een probleem aan waar ik zo 1 2 3 niet de oplossing voor weet. Als ik het multitrack venster voor me heb en ik wil daarin de bestanden zetten dan kan ik dat wel doen maar heb er geen geluid bij. Autoplay staat aan maar ik hoor niks.

Ik kan dus wel alle liedjes achter elkaar zetten en opslaan en dat dan met windows mediaplayer afspelen maar ik heb daar dus geen geluid bij. Ik kan zo dus niet controleren of alle overgangen goed lopen voor ik de mix op sla.

Iemand die weet wat hiervoor de oplossing is?
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

wave

Re: Geen geluid in Cool Edit Pro

Bericht door wave »

Dat die ooit voor Windows95 geschreven code nog onder 10 loopt is wel een pluim op de hoed van Microsoft ja :)) , maar dat heb je al vaak genoeg gehoord :D . CEP2 had dacht ik al een mixer scherm, heb je daar al gecontroleerd of de master niet dicht staat? Andere zaken om te checken: in de audio settings van Windows 10 heb je de optie om per app het volume in te stellen, staat CEP daar open? Staat alles goed in de privacy instellingen? De setup van CEP staat me niet meer bij, maar in de instellingen/voorkeuren van CEP is het ongetwijfeld mogelijk om i/o devices in te stellen. Staan die juist?

Een search op Google met de string “cool edit pro” not playing laat trouwens wel zien dat je niet de enige bent met problemen, je kunt daar zelf even naar kijken voor eventuele fixes. Vroeg of laat gaat CEP onder W10 wel een keer echt ophouden, dus als je het programma echt graag wilt blijven gebruiken dan zou ik toch eens over andere oplossingen na gaan denken. CEP op een legacy OS in een Virtual Machine draaien is iets wat je zou kunnen onderzoeken (incl hoe dat met de veiligheid zit), maar voor een prikkie een oudere machine scoren en daar een legacy OS op zetten + CEP kan ook een optie zijn. Zo’n doos moet dan natuurlijk wel de toegang tot internet hermetisch ontzegd worden, maar daar is mee te leven.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

big T

Bericht door big T »

Wat ik wel eens heb is dat de juiste geluidskaart niet meer geselecteerd is.
Nu ik het weet en het geluid is er niet, na een update, kijk ik eerst daar na.
Is wel met een ander programma, maar wel een W10 machine.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Bedankt voor jullie reactie's. Het is dus zo dat ik wel geluid heb bij de diverse mediaplayers zoals VLC en mediaplayer. Ook youtube geeft gewoon geluid. BIj audacity ook.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

MFM

Bericht door MFM »

Ik denk dat je onder de opties in CE even opnieuw je geluidskaarten moet selecteren.
Gebruik hier af en toe een oudere Win10 pc met CE icm een oude Delta kaart en had exact hetzelfde probleem.

wave

Bericht door wave »

Hoe is het afgelopen ijsbeer, werkt je CoolEdit Pro weer?
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

Plaats reactie