Muziek downloaden

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.
De Nachtwacht

Muziek downloaden

Bericht door De Nachtwacht » 09 feb 2016 15:11

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijd op zoek naar een site waar ik (bijvoorbeeld tegen een bepaald bedrag per maand) alle nieuwe releases in mp3 kan downloaden.
Ik kwam pas terecht bij
www.digipluggen.nl
maar dit is alleen voor radiostations en mediabedrijven, en ik ben geen van beiden, ik ben slechts verzamelaar. Kom daar dus niet voor in aanmerking.
I-tunes heeft niet zo mijn voorkeur, vind dat niet zo'n prettig programma.
Zijn er nog andere Altenatieven die wel voor particulieren geschikt zijn?

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om legaal muziek downloaden.

ErikB

Re: Muziek downloaden

Bericht door ErikB » 13 feb 2016 12:01

Goede vraag Fons, lees even mee.
Ik herken je vraag. Ik download zelf veel via Google play store, wel eenvoudig Mp3, maar goed als je niet echt gaat broadcasten oid is dat ook ruim voldoende. Google play heeft ook aparte secties waar je de nieuwe releases kunt bekijken. Een website waar je tegen een vast tarief lukraak kunt gaan downloaden bestaat er eigenlijk niet mits je contracten/specifieke afspraken hebt met distributeurs (platenmaatschappijen). Dit gaat vaak alleen op als voor commerciele doeleinden werkt met het audiomateriaal. Anders dien je altijd 'per gekochte track of vastgelegde compilatie' een percentage af te staan aan auteursrechten (Buma/Stemra). Dat is als het ware een belangen behartigend bedrijf voor de producenten van de films, muziek, boeken etc die worden verkocht. Ook dient de webportal (waar je je aanschaf doet) iets te verdienen dus daar betaal je ook voor.

Een optie als abonnement met onberperkte downloadmogelijkheden bestaat naar mijn weten niet... Zou tof zijn en flink schelen in de beurs, hoor het zelf ook graag als die er wel zou komen maar tot die tijd...

Succes!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 13 feb 2016 12:39

Zelf ben ik niet zo'n download-enthousiast, ik koop de CD wel. Ieder z'n ding. :))
Ik betrek het meeste materiaal via Amazon.co.uk en daar is het mogelijk ook om te downloaden, uiteraard niet grateloos. Misschien hebben zij wat je zoekt
Succes

Orange

Bericht door Orange » 14 feb 2016 19:12

Het lijkt mij niet logisch dat het bestaat in een legale variant. Dat radiostations en mediabedrijven dat wel kunnen, is logisch. Zij betalen auteursrechten voor het gebruik. Particulieren doen dat niet, dus moeten zij betalen voor de aanschaf.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 14 feb 2016 19:36

Orange schreef:Het lijkt mij niet logisch dat het bestaat in een legale variant. Dat radiostations en mediabedrijven dat wel kunnen, is logisch. Zij betalen auteursrechten voor het gebruik. Particulieren doen dat niet, dus moeten zij betalen voor de aanschaf.
Jullie zitten hier veel beter in dan ikzelf, maar na jullie reacties gelezen te hebben lijkt het me inderdaad logisch dat zoiets er niet is en ook niet zal komen ook. Iedereen bedankt voor de reacties.

Nicos

Bericht door Nicos » 17 feb 2016 11:20

fonswielemaker schreef:
Orange schreef:Het lijkt mij niet logisch dat het bestaat in een legale variant. Dat radiostations en mediabedrijven dat wel kunnen, is logisch. Zij betalen auteursrechten voor het gebruik. Particulieren doen dat niet, dus moeten zij betalen voor de aanschaf.
Jullie zitten hier veel beter in dan ikzelf, maar na jullie reacties gelezen te hebben lijkt het me inderdaad logisch dat zoiets er niet is en ook niet zal komen ook. Iedereen bedankt voor de reacties.
Niet helemaal duidelijk. Zou het nu zo zijn doordat je als lokale omroep Buma rechten betaald, dat je zonder opgave deze muziek kunt gebruiken?

HansHeino

Bericht door HansHeino » 17 feb 2016 15:08

Mijn muziek koop ik op 3 verschillende plekken, altijd in lossless kwaliteit:
http://www.hdtracks.com
http://www.cdbaby.com
https://bandcamp.com
Enjoy! :cool:

Edit: sorry, ik zie nu pas dat je een soort flat-fee systeem zoekt. Helaas, daar weet ik het bestaan ook niet van behalve Digipluggen. Maar misschien heb je er toch wat aan. En anders kan Tidal of Qobuz misschien uitkomst bieden.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 17 feb 2016 16:07

Toch heel erg bedankt Hans. Nu ik erachter ben dat zoiets niet bestaat kan ik het zeker eens bekijken!

Bo Dortland

Bericht door Bo Dortland » 12 mei 2016 15:45

[Edit Admin5: verwijzing cq oproep tot illegaal downloaden/rippen van muziek]

HansHeino

Bericht door HansHeino » 12 mei 2016 15:49

Bo Dortland schreef:knip
Neeeeeee alsjeblieft niet! De muziek op YouTube is NIET lossless. Ga je dit na het afspelen comprimeren of stereoverbreding toepassen of verder processen dan komen alle digitale artifacts en overige vervorming naar boven. Houd het gewoon bij lossless alsjeblieft, de tijd van MP3 en AAC op de radio is anno 2016 toch ècht geweest.

Debaser

Bericht door Debaser » 12 mei 2016 16:00

HansHeino schreef:Mijn muziek koop ik op 3 verschillende plekken, altijd in lossless kwaliteit:
Daar eens naar gekeken, maar zie bij alle wat ik heb bekeken de zin 'This product is not currently available due to region restrictions.'

Beetje jammer. Laat dan alleen zien wat er echt beschikbaar is in Nederland (if anything).
Be a debaser!

HansHeino

Bericht door HansHeino » 12 mei 2016 16:04

Debaser schreef:
HansHeino schreef:Mijn muziek koop ik op 3 verschillende plekken, altijd in lossless kwaliteit:
Daar eens naar gekeken, maar zie bij alle wat ik heb bekeken de zin 'This product is not currently available due to region restrictions.'

Beetje jammer. Laat dan alleen zien wat er echt beschikbaar is in Nederland (if anything).
Heel kwalijk inderdaad, ik zie het nu ook. Dit is nog maar recent, albums die ik gewoon daar heb gekocht blijken nu ineens ook niet meer te downloaden. Via één van mijn buitenlandse IP's werkt het nog wel, dus inderdaad is er een regioblokkade actief. Ik denk dat platenmaatschappijen zichzelf daarmee daadwerkelijk steeds meer in de vingers gaan snijden, waardoor gebruikers weer in minder legale alternatieven hun oplossingen moeten gaan zoeken.
Laten we hopen op een technische fout, ik ga HDTracks er een mail over sturen. Mocht ik een antwoord met echt nuttige informatie van ze krijgen dan laat ik het hier weten.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 12 mei 2016 16:26

Ik download tegenwoordig regelmatig via Groove Music. Is mp3 320 (voor mij voldoende) .

Zie: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/music

ErikB

Bericht door ErikB » 20 mei 2016 10:53

Zijn er nog meer mensen die gewoon 320 mp3's kopen via digitale webwinkels? Ik zou graag met jullie in contact willen komen om te kijken hoe jullie dat aanpakken.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 20 mei 2016 11:13

Deze heeft ook aardig wat;
www.zazell.nl

Plaats reactie