Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.
Gebruikersavatar
Zwarte Stoomboot
Berichten: 5608
Lid geworden op: 01 aug 2002 07:43

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Zwarte Stoomboot » 04 nov 2013 20:47

MFM schreef:Zou het anno 2013 niet veel slimmer zijn om als lokale omroep te investeren in internet? Ik zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden om alle belangrijke interviews en actuele nieuwsitems gewoon on-demand van de lokale website te plukken ipv dat ze je verplichten om naar tenenkrommende muziek te luisteren tussen de (soms mijlenver uitelkaar liggende) info door.. en dan ook nog eens op tijdstippen wanneer hun het uitkomt ipv de doelgroep. :))
...zodat ik rond 7.00 uur 's ochtends niet naar een herhaling van een interview van meer dan een kwartier hoef te luisteren, bedoel je? :)) Goed plan!

Gebruikersavatar
Wissewasje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 08 mar 2010 11:50

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Wissewasje » 06 nov 2013 21:05

Lees ik nou goed dat de TS zegt niet-muziekbeheerders tracks aan de database kunnen toevoegen? Dat dien je sowieso af te schermen. Een of twee mensen die verantwoordelijk zijn voor de muziekdatabase en playlisten lijkt me verder logisch.

Doelgroepprogramma's zijn voor niemand goed. Ze trekken een kleine doelgroep aan die erna meteen weer weg is en je doet er het grote publiek ook geen plezier mee. Anno 2013 een doelgroepprogramma? Faciliteer dan een podcast, liefhebbers kunnen via hun pc, telefoon of iPad gewoon on-demand luisteren. Het kan zo in een niche best populair worden. Blijft de teller echter op 0 downloads? Dan zit niemand er op te wachten -> weg ermee :))

Gebruikersavatar
Zwarte Stoomboot
Berichten: 5608
Lid geworden op: 01 aug 2002 07:43

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Zwarte Stoomboot » 06 nov 2013 21:17

Wat mij betreft: voorzichtig zijn met doelgroepprogramma's, maar 's avonds en op zondagochtend... ach, je normale doordeweekse publiek luistert dan toch niet door (maar ik ga niet opnieuw uitleggen dat er zenders zijn die doelgroepenprogramma's uitzenden en toch marktleider zijn).
Daarnaast zijn er nog wel een paar argumenten waarom podcasts niet voor iedereen werken. Nog steeds niet iedereen heeft een computer en internet (kan niet luisteren), het is meer werk of 'lastiger' dan de radio aan zetten (laat dus maar), de computer staat niet op de geluidsinstallatie aangesloten enz. Bovendien kost het plaatsen van podcasts de omroep waarschijnlijk extra auteursrechten. Het is immers geen materiaal dat ook op de radio te horen is geweest, dus volgens mij vallen podcasts niet onder het standaardcontract met Buma en Sena.

Verder ben ik het wel helemaal eens met je opmerkingen over het beheer van de muziekdatabase :)) .

Gebruikersavatar
remco_k
Berichten: 5105
Lid geworden op: 06 sep 2003 16:35

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door remco_k » 06 nov 2013 22:02

Zwarte Stoomboot schreef:...
Het is immers geen materiaal dat ook op de radio te horen is geweest, dus volgens mij vallen podcasts niet onder het standaardcontract met Buma en Sena.
Klopt als een bus. De workaround is echter uitermate simpel.
Zend die 'podcast' 's nachts even uit, en daarna kan je 'm alsnog vrolijk en zonder extra rechten af te hoeven dragen online zitten onder de titel uitzending gemist. (Waarbij de regel zoals altijd geldt dat het geen downloadbaar item mag zijn - dus alleen online streamend beluisterbaar).
Et voila... Kind kan de was doen.
SHOUTcast V2 stream? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app en SSL support!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

jensdelanger
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2012 19:11

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door jensdelanger » 12 nov 2013 19:17

Een beetje laat, maar toch iedereen bedankt voor de reacties. Kan ik wel wat mee. Meningen lopen uiteen, maar ik zie wel 'n trend en die bevestigt de stelling in mijn openingspost.

@ Repelsteeltje: misschien is muziekredacteur voor de gehele betreffende omroep dan iets voor jou?
Kun je zelf (mede-) bepalen wat het format doet. Erg leuk puzzelwerk is dat. Formats maken, database beheer, geplande playlisten checken en waar nodig corrigeren.. ;-)

cisca1953
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2013 17:35

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door cisca1953 » 25 feb 2014 10:33

Interessante discussie.

Ik heb een aantal weken bij een LO gezeten die vrijwel alleen maar puistenkoppenmuziek draaide. Geen Jazzprogramma meer, want dat hadden ze de nek omgedraaid. Het format was daar heilig: alles wat ooit in de Top-40 had gestaan plus de nieuwste hits. Op afwijken stond zowat de doodstraf. Ze wisten echter niets zinnigs te vertellen over hun bereik en hun luisterdichtheid, want een luisteronderzoek kostte te veel geld. Ze draaien tot op de dag van vandaag dus "in the blind".

Ik vind dat een LO toegevoegde waarde moet hebben, dus informatie uit de regio of directe omgeving, aangevuld met de muziek die bij die omgeving past, anders kun je wel gelijk op 538 of een publieke zender afstemmen. Juist die toegevoegde waarde moet luisteraars binden.

De LO waar ik nu als gastpresentator werkzaam ben heeft het beter voor elkaar. Die heeft luisteronderzoek laten doen en daaruit is gebleken dat het meeste publiek uit ouderen bestaat. De programmering en muziekkeuze is dan ook op die doelgroep afgestemd, zonder nou gelijk een ouwe zakkenzender te worden. Op de vrijdagavond is er ruim baan voor "ADHD en Herrie", om het zo maar eens te zeggen. Andere doelgroep, andere muziek.

Tijdens het programma waarin ik zit hebben we de vrije keuze van muziek en onderwerpen, dus feitelijk een grote luxe.

Gebruikersavatar
Budweiser
Berichten: 2045
Lid geworden op: 31 jan 2002 01:00

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Budweiser » 25 feb 2014 11:18

cisca1953 schreef:Geen Jazzprogramma meer, want dat hadden ze de nek omgedraaid.
Uitstekende keuze als je het mij vraagt.
De LO waar ik nu als gastpresentator werkzaam ben heeft het beter voor elkaar. Die heeft luisteronderzoek laten doen en daaruit is gebleken dat het meeste publiek uit ouderen bestaat.
Kip-ei verhaal... als je muziek gaat draaien die ouderen aanspreekt dan zal je publiek uit ouderen bestaan. Draai je muziek die juist jongeren aanspreekt dan zul je die uiteindelijk als publiek krijgen.
Bababooey !
Twitter

Erik-1981
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jul 2008 11:56

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Erik-1981 » 25 feb 2014 15:33

Budweiser schreef:
cisca1953 schreef:Geen Jazzprogramma meer, want dat hadden ze de nek omgedraaid.
Uitstekende keuze als je het mij vraagt.
De LO waar ik nu als gastpresentator werkzaam ben heeft het beter voor elkaar. Die heeft luisteronderzoek laten doen en daaruit is gebleken dat het meeste publiek uit ouderen bestaat.
Kip-ei verhaal... als je muziek gaat draaien die ouderen aanspreekt dan zal je publiek uit ouderen bestaan. Draai je muziek die juist jongeren aanspreekt dan zul je die uiteindelijk als publiek krijgen.
Waarom is het een uitstekende keuze om een jazzprogramma de nek om te draaien? Verklaar je antwoord...... Bij de lokale omroep waar ik actief ben (al is streekomroep een betere benaming) is het jazzprogramma juist één van de langst lopende uitzendingen met een trouwe schare fans; gezien de reacties van zowel binnen als buiten de regio die vaak ook via internet luisteren.

Datzelfde geldt voor het Nederlandstalige werk; veel wat binnen dat genre valt, is absoluut niet mijn ding. Maar het programma wat dat format heeft, is al jarenlang één van de ankers van de omroep met (ook weer) een grote vaste groep luisteraars, zowel binnen als buiten de regio. Een kleinere omroep, ook regionale omroepen, hebben mijns inziens daar een taak in al kan je dat ook als een kans zien. Zo kan men veel gaten opvullen die 'Hilversum' laat liggen. RTV Utrecht doet dat met Radio M net zo, men richt zich op ouderen omdat de landelijke omroepen (behoudens Radio 5, weggestopt op de middengolf) dat niet doen. Met een succesvol resultaat als gevolg en men voorziet duidelijk in een behoefte en kan haar publieke taak zo prima uitoefenen.

Ik denk dat jongeren de Lokale Omroep toch niet weten te vinden; behalve de freaks en liefhebbers die besmet zijn met het radiovirus. De landelijke stations zijn volgens mij te sterke merknamen; iedereen kent 3FM, 538, Q-Music, etc. en de meesten kijken toch niet verder dan de neus lang is. En vergeet niet de (digitale) mogelijkheden die binnen handbereik zijn die door veel jongeren op de voet wordt gevolgd.

Gebruikersavatar
Budweiser
Berichten: 2045
Lid geworden op: 31 jan 2002 01:00

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Budweiser » 25 feb 2014 18:15

Erik-1981 schreef: Waarom is het een uitstekende keuze om een jazzprogramma de nek om te draaien? Verklaar je antwoord......
Omdat je met zo'n programma iedereen die niet van jazz houdt (en het spijt me als ik je hiermee overval maarre, dat zijn er nogal wat) wegjaagt. Eenmaal weggejaagd is iemand moeilijk weer terug te krijgen. Zo'n lappendeken aan programma's zal misschien op een enkele plek werken, maar op de meeste plekken in nederland werkt dat niet meer. We leven in 2014, daar is het al niet eens zo vanzelfsprekend dat je voor het bekijken van je favoriete televisieprogramma geen andere keus hebt dan wachten tot omroep x dat uit gaat zenden, laat staan dat dat (een enorm klein deel van het publiek uitgezonderd) voor radioprogramma's zo is. Vaak wordt radio beluisterd in de auto, of wanneer men thuis bezig is met andere dingen, op kantoor. kortom, voornamelijk achtergrond. Met een constant format door de gehele dag heen hou je dan de meeste mensen vast, op welke doelgroep je je dan ook richt (jong, oud, hollandse-hit-liefhebbers).
Bij de lokale omroep waar ik actief ben (al is streekomroep een betere benaming) is het jazzprogramma juist één van de langst lopende uitzendingen met een trouwe schare fans; gezien de reacties van zowel binnen als buiten de regio die vaak ook via internet luisteren.
Langstlopend zegt niets. Het feit dat het goed beluisterd wordt (want dat stel je min of meer), baseer je dat op het feit dat tijdens zo'n uitzending 5 telefoontjes binnenkomen? of heb je echte cijfers die ook echt wat betekenen?

Ik denk dat jongeren de Lokale Omroep toch niet weten te vinden; behalve de freaks en liefhebbers die besmet zijn met het radiovirus. De landelijke stations zijn volgens mij te sterke merknamen; iedereen kent 3FM, 538, Q-Music, etc. en de meesten kijken toch niet verder dan de neus lang is. En vergeet niet de (digitale) mogelijkheden die binnen handbereik zijn die door veel jongeren op de voet wordt gevolgd.
Je hebt jongeren en je hebt jongeren. Jongeren van 16 boeit het geen zak wat er in de regio te doen is, dus daar richt je je niet op. Jongeren van 25-35 (voor zover je dat nog jongeren mag noemen) zijn er wel degelijk in geinteresseerd, dus als je die de info kunt bieden die ze interesseert omlijst door muziek die ze niet wegjaagt, dan ben je goed bezig naar mijn mening.
Bababooey !
Twitter

Erik-1981
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jul 2008 11:56

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Erik-1981 » 25 feb 2014 20:48

De cijfers heb ik hier niet, maar die zijn er zeer zeker wel en alle programmamakers zijn ook van die cijfers op de hoogte gebracht. Daar kwamen verrassende uitslagen uit voort waarbij o.a. de religieuze uitzendingen op zondagochtend erg gewaardeerd werden evenals het Nederlandstalig product en de 'specialistische' programma's. Reacties zeggen daarbij toch ook iets; en dat zijn er heus meer dan die vijf. Flauwe (en mijns inziens enigszins neerbuigende) opmerkingen zijn dan ook niet op zijn plaats.

Lappendekens voorkom je niet bij lokale omroepen; temeer omdat je altijd met een PBO zit, wat de programmering keurt. Dat moet een afspiegeling zijn van de samenleving in het bedieningsgebied van de desbetreffende omroep. Daarbij is ook nog eens de ICE-regeling van kracht en dan kan je bepaalde 'moeilijkheden' niet uit de weg. Zit je in een regio waar religie bij velen een (zeer) belangrijke plaats inneemt? Dan word er toch wel van je verwacht dat je een lokale kerkdienst uitzendt, eventueel aangevuld cq. omlijst met andere religieuze uitzendingen. Ook daarin willen alle stromingen toch wel een plekje hebben en dan krijg je 'Hilversum' in het klein. PBO let ook op cultuur en educatie en wilt misschien wel een klassiek programma. Uiteindelijk keurt het PBO de programmering goed; en misschien is het ene PBO makkelijker dan het andere. Feit is hoe dan ook dat je daar mee te maken hebt. En als je dan een kerkdienst moet uitzenden kan je de programmering volgens mij het best zo tactisch mogelijk opbouwen. Niet van de religie direct naar popmuziek, maar daartussen is een jazzprogramma mijns inziens een mooie overgang. Vergeet niet dat je enorm veel verschillende soorten jazz hebt.

Zo kan je dat ook doordeweeks overdag doen; grotendeels hetzelfde met een duidelijk format en 's avonds de wat specialistische programma's. Op zaterdag kan je dat ook maar dan gemaakt door de vrijwilligers die hun eigen ding doen, eventueel met lichte aanpassingen. Maar een goed programmamaker denkt ook (misschien wel meer) in het belang van de omroep en de luisteraar dan dat van zichzelf.

Erik-1981
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jul 2008 11:56

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Erik-1981 » 25 feb 2014 20:48

Vergeet ik nog te melden dat je in de meeste gevallen altijd met vrijwilligers te maken hebt. Hoe goed vele bedoelingen van hen ook zijn wil niet zeggen dat er kennis van zaken op het gebied van radio aanwezig is. Bijspijkeren gaat ook niet altijd makkelijk want velen hebben een normale voltijdbaan en daarbij zijn veel lokale omroepen financieel niet in staat dergelijke investeringen te doen.

Gebruikersavatar
Budweiser
Berichten: 2045
Lid geworden op: 31 jan 2002 01:00

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Budweiser » 25 feb 2014 21:11

De cijfers heb ik hier niet, maar die zijn er zeer zeker wel en alle programmamakers zijn ook van die cijfers op de hoogte gebracht. Daar kwamen verrassende uitslagen uit voort waarbij o.a. de religieuze uitzendingen op zondagochtend erg gewaardeerd werden evenals het Nederlandstalig product en de 'specialistische' programma's. Reacties zeggen daarbij toch ook iets; en dat zijn er heus meer dan die vijf. Flauwe (en mijns inziens enigszins neerbuigende) opmerkingen zijn dan ook niet op zijn plaats.
Voel je vooral niet aangevallen hoor, ik doe namelijk niet aan aanvallen :) Ik geef alleen mijn mening en mijn kijk op dit soort zaken. Ik ben echter pas overtuigd van andere dingen als ik daar bewijzen voor zie en uitspraken als 'er zijn echt veel goeie reacties!' laten mij niet bepaald het tegendeel zien. Laat ik even voorop stellen dat je nergens verplicht bent mij het tegendeel te bewijzen, maar ik geef alleen maar aan dat de uitspraken die je tot nu toe hierover doet niet overtuigend zijn.
Lappendekens voorkom je niet bij lokale omroepen; temeer omdat je altijd met een PBO zit, wat de programmering keurt. Dat moet een afspiegeling zijn van de samenleving in het bedieningsgebied van de desbetreffende omroep.
Het PBO heeft totaal niets te zeggen over je programmering. Het PBO vertegenwoordigd per lid een bepaalde stroming en in het programma-aanbod dienen deze stromingen aan bod te komen. Die stromingen hebben voornamelijk te maken met je nieuwsvoorziening en niet met je muziekvoorziening. 'Cultuur' en 'Werkgevers/Werknemers' zijn voorbeelden van dat soort stromingen. 'Jazz' en 'Hollandse Hits' zijn absoluut geen voorbeelden van dergelijke stromingen.
Daarbij is ook nog eens de ICE-regeling van kracht en dan kan je bepaalde 'moeilijkheden' niet uit de weg.
ICE is ook informatievoorziening. Geen muziekverdeling.
PBO let ook op cultuur en educatie en wilt misschien wel een klassiek programma. Uiteindelijk keurt het PBO de programmering goed
In de wet staat omschreven wat de taken zijn van het PBO. Het PBO gaat niet over wat voor soort programma's er gemaakt worden. Als een van onze PBO leden mij gaat vertellen dat ze een klassiek programma willen, dan zal ik hem/haar zonder nadenken doorverwijzen naar radio4.
Vergeet ik nog te melden dat je in de meeste gevallen altijd met vrijwilligers te maken hebt. Hoe goed vele bedoelingen van hen ook zijn wil niet zeggen dat er kennis van zaken op het gebied van radio aanwezig is. Bijspijkeren gaat ook niet altijd makkelijk want velen hebben een normale voltijdbaan en daarbij zijn veel lokale omroepen financieel niet in staat dergelijke investeringen te doen.
Ben ik met je eens, bij ons speelt dat probleem net zo goed hoor. Er zit echter een verschil tussen onkunde of mensen die simpelweg niet welwillend zijn. Voor die laatsten is geen plek.
Bababooey !
Twitter

Orange
Berichten: 4046
Lid geworden op: 09 aug 2002 10:19

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Orange » 26 feb 2014 08:59

Erik-1981 schreef:Lappendekens voorkom je niet bij lokale omroepen; temeer omdat je altijd met een PBO zit, wat de programmering keurt. Dat moet een afspiegeling zijn van de samenleving in het bedieningsgebied van de desbetreffende omroep. Daarbij is ook nog eens de ICE-regeling van kracht en dan kan je bepaalde 'moeilijkheden' niet uit de weg. Zit je in een regio waar religie bij velen een (zeer) belangrijke plaats inneemt? Dan word er toch wel van je verwacht dat je een lokale kerkdienst uitzendt, eventueel aangevuld cq. omlijst met andere religieuze uitzendingen. Ook daarin willen alle stromingen toch wel een plekje hebben en dan krijg je 'Hilversum' in het klein. PBO let ook op cultuur en educatie en wilt misschien wel een klassiek programma. Uiteindelijk keurt het PBO de programmering goed; en misschien is het ene PBO makkelijker dan het andere. Feit is hoe dan ook dat je daar mee te maken hebt. En als je dan een kerkdienst moet uitzenden kan je de programmering volgens mij het best zo tactisch mogelijk opbouwen. Niet van de religie direct naar popmuziek, maar daartussen is een jazzprogramma mijns inziens een mooie overgang. Vergeet niet dat je enorm veel verschillende soorten jazz hebt.
Budweiser had ook al gereageerd en ik ben het volledig met hem eens. Bovenstaande tekst is HET voorbeeld waaruit blijkt dat een hoop lokale omroepen het niet begrepen hebben. Het heeft er de schijn van dat het PBO de programmering zou bepalen, maar dat is dus helemaal niet zo. Ze moeten de programmering goedkeuren, maar die leg je toch altijd nog als hoofdredacteur/programmaleider (via het bestuur) zelf voor. Het PBO kan dan aangeven dat ze vanuit hun stroming bezien iets missen binnen de programmering, maar dat heeft dan vaak niets te maken met de programmering, maar met de inhoudelijke (en niet muzikale) invulling van de programma's. Daarbij komt dat PBO-leden over het algemeen geen verstand hebben van radio, maar van de stroming die ze vertegenwoordigen. Als ze dus uit onkunde gaan roepen dat ze een uurtje klassiek willen, lijkt het me niet meer dan logisch dat je daar vanuit verstand van radio uitleg over geeft waarom dat niet de bedoeling is (ook niet vanuit ICE-regelgeving).

En het klopt dat als je in een gemeente zit waar religie heel belangrijk is dat je dan kan overwegen een kerkdienst uit te zenden. Dat heeft nog steeds niet met muziek te maken, maar met een live-verslag van een gebeurtenis. Overigens kan je je afvragen of je dat moet doen. Je zou het ook kunnen opnemen en als podcast aan kunnen bieden via de website van de omroep. Zo zou ik een gemeenteraadsvergadering (tenzij heel belangrijk onderwerp) ook niet live uitzenden op de radio. Zou ik eerder gaan voor het televisiekanaal, dus inclusief beeld.

Gebruikersavatar
Debaser
Berichten: 3958
Lid geworden op: 19 jun 2006 22:16

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Debaser » 27 feb 2014 17:40

Ik heb zelf, in tegenstelling tot velen hier, weinig ervaring van binnenuit bij lokale omroepen. Toch vind ik het belangrijk dat die omroepen (kunnen) bestaan, daarnaast vind ik het interessant om dingen zoals muziekbeleid vanuit mijn ervaring te vergelijken met nationale, maar met name publieke regionale zenders.

Een vergelijking met die laatste vind ik interessant omdat die eigenlijk hetzelfde moeten doen als lokale omroepen: Nieuws brengen voor alle inwoners van een bepaald gebied. Bij de regionalen is dat (een deel van) een provincie, bij lokalo's is dat je eigen stad of dorp. In beide gevallen is je doelgroep in feite alle inwoners.

De lokalo's lossen dat vaak op door eilandjes te creëren: Uurtje kerk, uurtje klassiek, uurtje jazz, uurtje schlagers, uurtje dance, etcetera. Want ja, ze richten zich toch op iedereen. De regionalen doen dat ook wel, maar toch heb je bij de zenders die ik ken (wie weet is er een regionale omroep die het wel doet) niet van die eilandjes maar hebben ze gewoon een vast format. De luisteraar weet zo wat voor muziek die krijgt en kan dus altijd de regionale zender aanzetten. De muziek is dan wel van zijn of haar keus.

Als lokale omroep, bouw je met een versnipperd landschap nooit zo'n band op met je luisteraar. Die zal de radio niet zomaar op je zender zetten, als daar muziek op is die hij of zij niet blieft. En, geloof me, je moet wel een heel goed programma hebben, wil de luisteraar de radio er speciaal voor op jouw zender hebben. Dat geldt eigenlijk alleen voor de hele groten.

Je kunt er dus maar beter voor zorgen dat de luisteraar die jij wilt bereiken (per gemeente is dat natuurlijk anders) het grootste deel van de tijd gewoon veilig zijn radio op jouw zender kan zetten.
Be a debaser!

Gebruikersavatar
sverrips
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 apr 2011 15:53

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door sverrips » 27 dec 2015 16:36

Repelsteeltje schreef:Als ik niet meer zou mogen draaien wat ik wil, dan ben ik pleite, want dan is de lol eraf voor mij. Maar gelukkig heb ik een prima smaak ^^
Uiteindelijk zit je er niet voor jezelf, maar voor de luisteraars. Soms moet je draaien wat je niet mooi vindt, dat is gewoon normaal ! Als je alleen maar wilt draaien wat jij wilt, dan zit je niet goed.
Radio automatisering voor linux : https:/linuxradio.tools

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast