Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.
Repelsteeltje

Re: Muziekbeleid bij lokale omroepen: hoe, wat en waarom?

Bericht door Repelsteeltje » 18 jul 2016 12:54

sverrips schreef:
Repelsteeltje schreef:Als ik niet meer zou mogen draaien wat ik wil, dan ben ik pleite, want dan is de lol eraf voor mij. Maar gelukkig heb ik een prima smaak ^^
Uiteindelijk zit je er niet voor jezelf, maar voor de luisteraars. Soms moet je draaien wat je niet mooi vindt, dat is gewoon normaal ! Als je alleen maar wilt draaien wat jij wilt, dan zit je niet goed.

In mijn geval zit ik heel goed, want ik heb gewoon een uitstekende muzieksmaak.
[i]Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet.[/i]

v.ijl

Bericht door v.ijl » 18 jul 2016 14:50

want ik heb gewoon een uitstekende muzieksmaak
Dat vind jij?! Hoe denken je collega's daar over?

elwin

Bericht door elwin » 18 jul 2016 17:54

Ik ben zelf verantwoordelijk voor de muzieksamenstelling op een stadszender. Ik maak daar wekelijks de playlisten. Met een kleine groep binnen de omroep bepalen we wekelijks welke plaat in welke rotatiemap terecht komt, en hoe vaak er dus een bepaalde plaat voorbij komt. Ik ben uiteindelijk de eindverantwoordelijke voor de playlisten.

Ik kan daar natuurlijk elke dag de playlisten doorlopen om te controleren of de vrijwillige DJ's zich wel aan de playlisten houden. Ik denk dat je daar een gulden middenweg in moet vinden. Aan de ene kant verwacht ik dat de DJ zich houdt aan de playlist, maar ik kan ze als vrijwilliger ook niet verbieden om af en toe een free choice te draaien. Ze zijn tenslotte op vrijwillige basis actief binnen de omroep en het moet voor hen ook leuk blijven om af en toe een eigen keuze te kunnen draaien. Ik ga er wel vanuit dat als je een programma maakt op een zender, dat je de flow, feeling én doelgroep van de zender kent, en dus wel weet wat je wel en niet moet draaien. Bijvoorbeeld: ga op een hitzender niet ineens een Beatles of een Michael Jackson uit de jaren 80 draaien als er verder alleen maar muziek voorbij komt van +2000.

Dus: ik ben zeer voorstander van een lokale zender met een format. Zo kun je een doelgroep binden aan je zender en een toegevoegde waarde bieden binnen het lokale medialandschap.

Repelsteeltje

Bericht door Repelsteeltje » 23 jul 2016 18:40

v.ijl schreef:
want ik heb gewoon een uitstekende muzieksmaak
Dat vind jij?! Hoe denken je collega's daar over?
Ik krijg niets dan lof. En ik geef ze geen ongelijk.
[i]Niemand weet, niemand weet, dat ik Repelsteeltje heet.[/i]

Plaats reactie