aansluiten diverse units

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
Plaats reactie
harry45

aansluiten diverse units

Bericht door harry45 » 25 aug 2016 02:18

jammer dat je hier geen foto's kan plaatsen , want nu wordt het een stuk moeilijker wat ik bedoel,ik heb een d&r airmate, een airmeter, ultragain mic 2200,behringer mdx 2200 composer pro , behringer ha4700 koptelefoon distrubutie, behringer virtulizer pro, nu moeten er 3 units met elkaar vebonden worden , hoe doe je dit, verder wil ik met mairlist gaan werken , met faderstart via de airmate en de airmeter, wie o wie is er zo technishe om dit allemaal met elkaar werkend te krijgen.
Laatst gewijzigd door admin5 op 25 aug 2016 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar beginners subforum.

admin5
Moderator

Re: aansluiten diverse units

Bericht door admin5 » 25 aug 2016 08:11

In het forumregels topic staat een duidelijke beschrijving hoe je foto's kunt plaatsen.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

wave

Bericht door wave » 26 aug 2016 00:25

Waar ik dan altijd nieuwsgierig naar word: waarom koopt iemand dergelijke spullen als je geen idee hebt hoe je het moet aansluiten (en wellicht dus ook niet hoe het werkt)? Tip: gebruik eerst de zoekfunctie van het forum eens, een heel groot deel van de antwoorden op je vraag ga je dan al vinden :D
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

harry45

Bericht door harry45 » 26 aug 2016 01:36

op marktplaats wave

remco_k

Bericht door remco_k » 26 aug 2016 09:06

Probeer eerst zelf eens een schematische opzet te maken waar jij die apparaten wilt hebben, of waar je denkt dat ze moeten zitten.
Want het lijkt er nu sterk op dat je die krat met spullen over de schutting gooit, en afwacht tot iemand het voor je aansluit.
We willen je best helpen, maar toon zelf ook even wat inzet. Je weet nu hoe je een plaatje moet plaatsen, begin met het schema.
SHOUTcast V2 stream nodig? -> www.digiplay.nl compleet met gratis web app!
Hoe onderzoek je een lastig technisch probleem:
Rule out everything that didn't happen, what's left is what probably happened.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 26 aug 2016 11:26

harry45 schreef:.......... ik heb een d&r airmate, een airmeter, ultragain mic 2200,behringer mdx 2200 composer pro , behringer ha4700 koptelefoon distrubutie, behringer virtulizer pro,
Een airmeter???? Wat is dat voor een ding? M'n glazen bol heb ik ca 5 jaar geleden naar de stort gebracht (40 kg!) :))
waarom koopt iemand dergelijke spullen als je geen idee hebt hoe je het moet aansluiten
da's een hele scherpe opmerking, ondanks het warme weer, waar geen antwoord op komt. Wel het wáár, niet zo boeiend, maar het wááróm, het doel, wat wíl je ermee doen....
en dan is er koffie......

powersfred

Bericht door powersfred » 26 aug 2016 15:06

Afbeelding

Dit betreft de Airmeter. Te koop voor ruim 500 euro.

On-topic:

Op de Ultravoice input (xlr) sluit je je microfoon aan. In geval van een condensator microfoon zet je de phantomvoeding aan. In geval van een dynamische microfoon doe je dit niet! De uitgang (xlr female) sluit je met een xlr male aan op één van je kanalen van de Airmate. Als je de Virtualizer wilt gebruiken dan sluit je deze aan middels de aux output van de Airmate op de ingang van de Virtualizer. De uitgang van de Virtualizer sluit je aan op de aux return van de Airmate. De connectoren op de Airmate hebben cinch aansluitingen. Die op de Virtualizer xlr of jack. Hiervoor kun je een kabel gebruiken van 2 xlr female (gaan op de output van de virtualizer) naar cinch op de Airmate. Voor de aux output gebruik je ook cinch maar dan met een verloop naar 2 xlr male.

Dit is een standaardsetting van bovengenoemde 2 units.

De Composer kun je echte op meerdere manier aansluiten/gebruiken. Wellicht gebruik je deze om het signaal wat te begrenzen. Dan sluit je de masteroutput van de Airmate aan op de input van de composer (beide xlr). De output van de composter verbind je dan met hetgeen je deze verbinden wilt.

De hoofdtelefoonverdeeldoos van Behringer kun je op 2 manieren aan de Airmate koppelen. Of via de monitor out van de Airmate op de input van de HA4700. Wederom een verloop van cinch (Airmate) naar xlr male. Andere, minder voor de hand liggende aansluiting is via de phones uitgang bovenop de Airmate (stereojack) met een verloop naar 2 jackpluggen voor op de HA4700 ingangen.

Over faderstart van de Airmate i.c.m. de Airmeter weet ik niets zinnigs te melden. Misschien iemand anders?

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 26 aug 2016 15:55

Even wat onzinnige reacties verwijderd uit dit topic.
Graag on-topic reageren.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

harry45

Bericht door harry45 » 27 aug 2016 01:36

ik weet wel waar de dingen voor zijn hoor , zo gek ben ik nou ook weer niet , heb gewoon moeite hoe ik het met elkaar moet verbinden dat is zo gek toch niet , gebruik het voor internetradio althans dat ga ik proberen , 1 voor 1 lukt het me wel om het aan te sluiten ,maar meerdere units met elkaar verbinden dat is toch niet zo makkelijk, zal zo snel mogelijk de foto 's posten

harry45

Bericht door harry45 » 27 aug 2016 01:44

powersfred schreef:Afbeelding

Dit betreft de Airmeter. Te koop voor ruim 500 euro.

On-topic:

Op de Ultravoice input (xlr) sluit je je microfoon aan. In geval van een condensator microfoon zet je de phantomvoeding aan. In geval van een dynamische microfoon doe je dit niet! De uitgang (xlr female) sluit je met een xlr male aan op één van je kanalen van de Airmate. Als je de Virtualizer wilt gebruiken dan sluit je deze aan middels de aux output van de Airmate op de ingang van de Virtualizer. De uitgang van de Virtualizer sluit je aan op de aux return van de Airmate. De connectoren op de Airmate hebben cinch aansluitingen. Die op de Virtualizer xlr of jack. Hiervoor kun je een kabel gebruiken van 2 xlr female (gaan op de output van de virtualizer) naar cinch op de Airmate. Voor de aux output gebruik je ook cinch maar dan met een verloop naar 2 xlr male.

Dit is een standaardsetting van bovengenoemde 2 units.

De Composer kun je echte op meerdere manier aansluiten/gebruiken. Wellicht gebruik je deze om het signaal wat te begrenzen. Dan sluit je de masteroutput van de Airmate aan op de input van de composer (beide xlr). De output van de composter verbind je dan met hetgeen je deze verbinden wilt.

De hoofdtelefoonverdeeldoos van Behringer kun je op 2 manieren aan de Airmate koppelen. Of via de monitor out van de Airmate op de input van de HA4700. Wederom een verloop van cinch (Airmate) naar xlr male. Andere, minder voor de hand liggende aansluiting is via de phones uitgang bovenop de Airmate (stereojack) met een verloop naar 2 jackpluggen voor op de HA4700 ingangen.

Over faderstart van de Airmate i.c.m. de Airmeter weet ik niets zinnigs te melden. Misschien iemand anders?
dank je wel hier heb ik wat aan toppie

Plaats reactie