DAB+ voor prive-organisaties

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Piet Puk

DAB+ voor prive-organisaties

Bericht door Piet Puk »

Vooraf wil ik aangeven dat ik niet alles begrijp rondom DAB+, vandaar wellicht deze "rare" vraag: is het voor een privé-persoon of organisatie ook mogelijk (lokaal) uit te gaan zenden op DAB+? Zo ja, wat zijn dan de randvoorwaarden?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
WinnaarRadioring2023

Re: DAB+ voor prive-organisaties

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Nee en voor een eenmanszaak ook niet. Als je op eigen titel wil uitzenden op DAB+, dan kan je, voor zover ik weet, terecht bij MTVNL.
MFM

Bericht door MFM »

Ja hoor, als de organisatie waar je het over hebt bv een stichting is dan zijn er genoeg mogelijkheden.
progmog

Bericht door progmog »

Als je DAB gaat uitzenden ben je een mediainstelling en moet je zendmachtiging hebben van het Commissariaat voor de Media. En dat kan alleen met een bedrijfsvorm ingeschreven bij de KvK, zoals stichting, verening, eenmanszaak etc en dus niet op prive naam.

Daarna kan je bij het AT aanvraag doen voor DAB en kan je aansluiten op één of meerdere allotments die er op regionaal/lokaal niveau zijn. Of als je er zin in hebt en het kan technisch gezien volgens het AT in jouw voorkeur regio, kan je zelf een allotment beginnen (dus transmitter opzetten, beheer over hebben, etc.).

Tweede optie is gebruik maken van MTVNL DAB netwerk.

Maar beide gevallen kosten gewoon veel. Plus kosten die voor ieder radiostation geldt (denk aan Buma/Stemra, apparatuur etc.)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Piet Puk schreef: 09 mei 2020 13:53 Vooraf wil ik aangeven dat ik niet alles begrijp rondom DAB+, vandaar wellicht deze "rare" vraag: is het voor een privé-persoon of organisatie ook mogelijk (lokaal) uit te gaan zenden op DAB+? Zo ja, wat zijn dan de randvoorwaarden?
Regels en kosten zijn hetzelfde. Iedereen moet gewoon Buma stemra en sena betalen, tevens toezichtkosten AT en CVDM tevens moet men ingeschreven zijn bij de KVK

Vermoed dat je overigens zo'n 10.000 minimaal per jaar kwijt bent om alleen al je signaal in de lucht te hebben. Laat staan de overige kosten
Plaats reactie