DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 28 jul 2020 12:13 Toch lijkt men af en toe de Service ID's of Service Name aan te passen zodat men elkaar niet stoort en diverse ontvangers niet meerdere keren hetzelfde station ontvangen. Dit was een aantal weken geleden heel even het geval met XXL Radio die op de ene mux de Service Name XXL Radio en op de andere mux de Service Name XXL Radio R'dam had, en dan krijg je op verschillende ontvangers dus 2x XXL radio achter elkaar. Dit is inmiddels aangepast enkel die van Sunrise FM is nog afwijkend. Ook ben ik benieuwd welke Service ID Sun FM Beachradio in Almere gebruikt, want toen ik gisteravond heel even Almere kon ontvangen kwamen alle stations op deze mux op mijn scherm, met uitzondering van Sun FM Beachradio. Kan dus zijn dat deze weer een overlap heeft met een Service ID die hier in mijn regio in gebruik is.
Het is wel raar dat een Spaans station nu in eens een Nederlandse lokaal station is en op DAB radio mag ik volg deze zender al een tijdje en vind het allemaal opvallend
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

inmiddels is het sid van SunFM Beachradio gewijzigd in: 8DB1
Top ! Nu nog wat condities :cool: Sun FM Beachradio gaat binnenkort ook op de mux in Zandvoort/Haarlem van start.
Het is wel raar dat een Spaans station nu in eens een Nederlandse lokaal station is en op DAB radio mag ik volg deze zender al een tijdje en vind het allemaal opvallend

Tsja, een station wat zich aan de Costa del Sol op o.a. Nederlanders richt kan met zo'n format ook hier prima werken toch ? In dat geval had ik ook graag Isla 106 of Dolfijn FM hier op DAB+ gezien :)) :)) :)) :))
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Blij van niet. Als de Nederlandstalige omroepen uit het buitenland hier allemaal gaan uitzenden is er niets leuks meer aan.
DX'r

Bericht door DX'r »

marc1984 schreef: 29 jul 2020 07:37
density1 schreef: 28 jul 2020 18:27 Zit Sun FM er dan nu ook in Lelystad op?
Nee volgens mij niet,
Ik bedoelde dat SunFM Beachradio uit Almere dezelfde sid heeft als Sunrise FM vanuit Lelystad.

Iemand uit Lelystad klaagde dat hij Domstad niet kreeg op 10C, alles kon hij horen van die mast behalve Domstad
klopt want die heeft dezelfde Sid als Easy Traxx op 6A Lelystad zender
wat een gepruts :lol:
glokhoff

Bericht door glokhoff »

DX'r schreef: 29 jul 2020 21:39 Iemand uit Lelystad klaagde dat hij Domstad niet kreeg op 10C, alles kon hij horen van die mast behalve Domstad
klopt want die heeft dezelfde Sid als Easy Traxx op 6A Lelystad zender
wat een gepruts :lol:
Vandaar dat men beter eerst even kan kijken welke S-ID al in gebruik is, b.v. in de lijst op www.station-id.nl , en nieuwe S-ID's graag z.s.m. doorgeven zodat de lijst kan worden bijgewerkt.
Madurodam FM

Die dubbele ID van Sunrise FM in de regio Den Haag lijkt nu opgelost
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 29 jul 2020 09:24
Top ! Nu nog wat condities :cool: Sun FM Beachradio gaat binnenkort ook op de mux in Zandvoort/Haarlem van start.

Tsja, een station wat zich aan de Costa del Sol op o.a. Nederlanders richt kan met zo'n format ook hier prima werken toch ? In dat geval had ik ook graag Isla 106 of Dolfijn FM hier op DAB+ gezien :)) :)) :)) :))
Nee hoor vriendjes politiek
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Die dubbele ID van Sunrise FM in de regio Den Haag lijkt nu opgelost
Hoe bedoel je Madurodam. Zijn er mensen die denken, dus gaan ze het eindelijk recht trekken. Wat is hun ID nu ?
Madurodam FM

Zie PM radiogolfje, was een fout bij het inscannen want daarna gewoon weer 2x Sunshine FM bij inscannen. Probleem nog niet verholpen dus :)) Inmiddels wel gelukt om vandaag SunFM Beachradio te beluisteren op de mux vanuit Almere. Maar jongens, waar blijft de zender vanuit Gouda dan toch ? Die laat behoorlijk op zich wachten.
lion

Bericht door lion »

Madurodam FM schreef: 31 jul 2020 13:34 Zie PM radiogolfje, was een fout bij het inscannen want daarna gewoon weer 2x Sunshine FM bij inscannen. Probleem nog niet verholpen dus :)) Inmiddels wel gelukt om vandaag SunFM Beachradio te beluisteren op de mux vanuit Almere. Maar jongens, waar blijft de zender vanuit Gouda dan toch ? Die laat behoorlijk op zich wachten.
De antenne in Leiden van 11B is er ook nog steeds niet.
Jarod

Bericht door Jarod »

Scan je DAB+ radio regelmatig opnieuw!
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Heb je er nog een vergrootglas bij ?
Jarod

Bericht door Jarod »

radiogolfje schreef: 31 jul 2020 22:45 Heb je er nog een vergrootglas bij ?
Gewoon op het plaatje klikken en hij wordt gewoon 100%.
Google Chrome in ieder geval doet dit.
Scan je DAB+ radio regelmatig opnieuw!
DX'r

Bericht door DX'r »

Jarod schreef: 31 jul 2020 21:55 http://x264.nl/dump/dab_channels_amster ... -07-31.jpg

Keuze genoeg :))
Heeft Halstad op 7B een eigen zender aangezet? :lol:
DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef: 30 jul 2020 09:55 Die dubbele ID van Sunrise FM in de regio Den Haag lijkt nu opgelost
Dat is nu wel opgelost.
Plaats reactie