DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 23 okt 2020 13:15 Het enige wat dan anders is bij die zenders zijn de jingles, maar de muziek en programma's inwisselbaar. Dat zou juist andersom moeten zijn.
Daarom geloof ik meer in de multi culti zenders dan het zoveelste hobby project of revival.zender.
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

De mux van Gouda is offline op dit moment, ik vraag me af wat er aan de hand is.
lion

Bericht door lion »

Beat FM weer terug op 5C (Den Haag/Rijswijk) Sun FM en Sangam er nieuw bij.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

En ook Excellent waardoor ook hier alle 12 plekken nu bezet zijn. Ook Delft, Zoetermeer en Gouda zitten vol, enkel op die voor regio Leiden is nog ruimte beschikbaar.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

In Lelystad is ook nog plenty plek.
DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef: 30 okt 2020 15:22 En ook Excellent waardoor ook hier alle 12 plekken nu bezet zijn. Ook Delft, Zoetermeer en Gouda zitten vol, enkel op die voor regio Leiden is nog ruimte beschikbaar.
Lekkere afspraken hebben ze weer gemaakt want in Almere zie je EXELLENTFM op je scherm en in Den Haag Radio Excellent
(schijnt hetzelfde radiostation te zijn)
:lol: :cool:
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Tja, je moet het radio station gewoon vragen hoe het er allemaal op moet, en welke ID codes, ben je van alles af.
Schrijfvouten enz tussen de verschillende stations doe je dan zelf.
density1

Bericht door density1 »

Er is weer een update van lokale DAB+ stations. Een opvallende toevoeging aan de Nunspeet e.o. mux: Freak 31 (freak31.com) onder media31 b.v. Voor de rest kan ik even niet zien wie er verder bij gekomen zijn.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Freak31, mooie toevoeging.... niet alleen in Nunspeet maar ook op de mux in Haarlem/Zandvoort. Bijzonder dat het opvullen van de mux in Eindhoven behoorlijk achter blijft. Zie daar nog wel Omroepstichting Regionaal in het overzicht staan. Is dat niet soms het oude Radio Royaal ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Snap ook niet waarom Lelystad/Zeewolde etc. zo leeg blijft, toch een mooi gebied om er bij te hebben. Dek je heel Flevoland samen met Almere.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

density1 schreef: 04 nov 2020 11:31 Snap ook niet waarom Lelystad/Zeewolde etc. zo leeg blijft, toch een mooi gebied om er bij te hebben. Dek je heel Flevoland samen met Almere.
Ik wel, dat is een half dode streek waar geen hol te beleven is en daarmee ook geen cent te verdienen valt.
density1

Bericht door density1 »

Dat heeft er niets mee te maken, dat gebied is wel even wat groter dan de stad Lelystad alleen hè.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

density1 schreef: 04 nov 2020 15:10 Dat heeft er niets mee te maken, dat gebied is wel even wat groter dan de stad Lelystad alleen hè.
Klopt, voornamelijk uit akkerbouwbedrijven die misschien wel luisteren, maar zeker niet adverteren. Commercieel gezien is die hoek van Flevoland nog niet het meest aantrekkelijke gebied om een radiostation op te zetten.

Als je radiostation in de hele provincie te horen is, dan zullen je adverteerders ook een regionale rol moeten spelen. Dat soort bedrijven zul je buiten Lelystad niet zo heel gek veel aantreffen.
density1

Bericht door density1 »

Maar dat kun je ook over andere regio's zo stellen, met name in Brabant, Limburg en Friesland. Je dekt dan wel een beetje randstad af met Lelystad, Zeewolde en Dronten. Het sluit mooi aan op Almere. Het gaat om het totaalplaatje.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Maar Almere heeft al een deel van de regio. En een dubbele dekking is toch wat anders.
Plaats reactie