DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiogolfje

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door radiogolfje »

Ik weet niet of het een speeltje voor de rijken, en AM voor de armen is.

Prjs van de vergunning zal niet veel anders zijn denk ik. En de bedragen die ik voor DAB hoor noemen, afhankelijk waar je zit, 75 tot 150 euro per maand, is volgens mij best te doen.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

In Gouda is dus nog 1 plek beschikbaar voor publiek of commercieel. Tijdens de testen van een aantal jaren geleden zat dancestation Pro FM op DAB+, zou mooie toevoeging zijn voor deze nieuwe mux.
Laatst gewijzigd door Madurodam FM op 21 okt 2020 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
radiogolfje

Inderdaad zou dat een goede optie zijn ja, maar ik weet niet of Pro FM aan de gestelde voorwaarden van een rechtspersoon voldoet.
Madurodam FM

Ik blijf het een bijzondere constructie vinden; het commerciele Gouda FM en het publieke Dichtbij Jou, de lokale omroep voor de gemeente Zuidplas. Op beide is hetzelfde programma te horen, misschien met uitzondering van het reclameblok. En nu met Gouda FM op de mux in Gouda met hetzelfde Service ID als Dichtbij op de mux van Zoetermeer, 9F11
radiogolfje

Ja, en de één is publiekelijk, de ander commercieel. En volgens mij mag dat niet, dat je dat samenvoegd tot één geheel.
Zal men wel over gaan klagen lijkt me.

Overigens komen er vandaag weer nieuwe vergunningen uit, las op feestboek dat Precident uit Rotterdam nu ook in Allotment 35 komt.
Kreeg net zijn vergunning binnen.

En de lijst is uit: https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio
density1

Bericht door density1 »

Zijn weer een aantal nieuwe namen, met name in Almere 6Colors B.V., had ik nog niet eerder gezien en ik dacht Showbizz NL ook niet, maar deze zeker weten van niet: Stichting Radio Excellent/Excellent FM
Madurodam FM

Inderdaad een flink aantal nieuwe maar ook bekende namen die de laatste gaten op de lokale muxen opvullen. Bar Media (Radio President), Radio Excellent, Radio Erasmus Rotterdam, en ik zie Radio182 in Gouda. Volgens mij dezelfde partij als die van Pro FM, maar heeft dus ook Radio182. Bij mij in Den Haag een bekend station, Radio Excellent, Sun FM Beachradio en wederom een Hindoestaanse zender, Radio Sangam. Een station wat al behoorlijk lang in Den Haag te horen is. Dat zijn al vijf Hindoestanen op DAB+ in mijn stad, waar blijven die Polen en Turken dan toch ? :wink: Iemand een idee welk radiostation er achter 6Colors en Broadcast House zitten ?
radiogolfje

Ik kan een broadcasthouse, https://thebroadcasthouse.nl/ uit Amstelveen.
Vroeger de eigenaar van Wild, voordat Bas Emons dat overnam.
Badeendje

Bericht door Badeendje »

Madurodam FM schreef: 21 okt 2020 16:47 Inderdaad een flink aantal nieuwe maar ook bekende namen die de laatste gaten op de lokale muxen opvullen. Bar Media (Radio President), Radio Excellent, Radio Erasmus Rotterdam, en ik zie Radio182 in Gouda. Volgens mij dezelfde partij als die van Pro FM, maar heeft dus ook Radio182. Bij mij in Den Haag een bekend station, Radio Excellent, Sun FM Beachradio en wederom een Hindoestaanse zender, Radio Sangam. Een station wat al behoorlijk lang in Den Haag te horen is. Dat zijn al vijf Hindoestanen op DAB+ in mijn stad, waar blijven die Polen en Turken dan toch ? :wink: Iemand een idee welk radiostation er achter 6Colors en Broadcast House zitten ?
6colors is volgens mij social radio en ik gok dat the broadcast house https://hitradio072.nl /
Kwak kwak!
radiogolfje

6 colors BV zit in Utrecht
Badeendje

Bericht door Badeendje »

radiogolfje schreef: 21 okt 2020 17:54 6 colors BV zit in Utrecht
Je hebt gelijk het is Antenne Domstad:

Antenne Domstad 6colors B.V. Commerciële toestemming (algemeen radio) 11 juli 2017 11 juli 2022

Bron: cvdm overzicht CO.
Kwak kwak!
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Madurodam FM schreef: 21 okt 2020 16:47 Inderdaad een flink aantal nieuwe maar ook bekende namen die de laatste gaten op de lokale muxen opvullen. Bar Media (Radio President), Radio Excellent, Radio Erasmus Rotterdam, en ik zie Radio182 in Gouda. Volgens mij dezelfde partij als die van Pro FM, maar heeft dus ook Radio182. Bij mij in Den Haag een bekend station, Radio Excellent, Sun FM Beachradio en wederom een Hindoestaanse zender, Radio Sangam. Een station wat al behoorlijk lang in Den Haag te horen is. Dat zijn al vijf Hindoestanen op DAB+ in mijn stad, waar blijven die Polen en Turken dan toch ? :wink: Iemand een idee welk radiostation er achter 6Colors en Broadcast House zitten ?
Je zou toch zeggen dat 1 Hindoestaans radiostation wel voldoende is. Of hebben de Hindoestanen misschien dezelfde problemen met samenwerken als die je bij de streekomroep ziet :eek:
radiogolfje

Moet je eens naar Paramaribo gaan. Daar heeft volgens mij elke straat of wijk een radio station.
Veelal hindostaans.
Madurodam FM

Moet je eens naar Paramaribo gaan. Daar heeft volgens mij elke straat of wijk een radio station.
Veelal hindostaans.
Logisch, in Paramaribo wonen relatief gezien ook veel Hindoestanen. In de regio Den Haag overigens ook, en ik kan mij ook nog de tijd van illegale radio in Den Haag in de jaren '80 herinneren waarbij ook tientallen Hindoestaanse stations uitzonden. Enkele van hen zoals Sangeet Mala en Sangam gingen veelal legaal verder op zo'n subkanaal op de kabel. Van Hindoestanen is ook bekend dat zij veel naar de radio luisteren, echt een onderdeel van hun cultuur met behalve hun muziek ook de vele familieberichten. Wist je dat bijvoorbeeld een Radio Amor FM zowel in Nederland als in Suriname in de ether te horen is ? Er zijn vrij recent nog nieuwe vergunningen afgegeven voor nieuwe frequenties waar nu leuke stations als NIO 107.5 en Color Radio 102.5 te horen zijn. Die laatste overigens met herkenbare jingles. Wie weet gaan zie hier ook nog ooit eens over op DAB+ :wink:

Over Hindoestaanse stations op DAB+ gesproken, Sunrise FM wat ik hier twee maal ontvang; regio Den Haag en regio Zoetermeer. Was al opgevallen dat de naamsaanduiding niet hetzelfde was, maar ook SunriseFM vanuit Zoetermeer wijkt af met Service ID. Ik schakelde gisteravond van de ene mux naar de andere mux en hoorde op Sunrise een compleet ander nummer dan de Sunrise op de andere mux. Heeft Sunrise FM soms twee verschillende stations ?
density1

Bericht door density1 »

Excellent FM is trouwens http://www.excellentfm.nl/ De voorganger van Jamm FM in Ouder Amstel dus wat die op de mux van Almere te zoeken hebben is me een raadsel.
Plaats reactie