DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Arno1978

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Arno1978 »

Pascal. K schreef: 26 sep 2020 19:11 Wat staat er nog niet aan en welke partijen zijn er nog niet online?

Pako?
RTD?

Wat nog meer?2
Ook allotment 33 (6A / 181.936 MHz) - https://radio-tv-nederland.nl/dab/6a-gelre.html - is nog niet in bedrijf genomen.
Het is de bedoeling dat hierop zouden gaan uitzenden Gelre FM, Hotradio Hits, Leuk.FM, Optimaal FM, Radio Ideaal en RTD Radio(?).
Volgt de ontwikkelingen rond DAB+.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Of er voor MTV zender bijkomen weet ik niet. Maar rond 1 okt gaan Flevoland en Overijssel over naar kanaal 7D, daarna volgen de andere provincies (dit jaar nog) alleen Zeeland moet nog gecoordineerd worden, is dat op tijd klaar, dan die ook naar 7D, anders naar 9A
DX'r

Bericht door DX'r »

https://twitter.com/FMTVNL/status/1313230613088997377

dus geen Pako zoals we wel hadden verwacht
density1

Bericht door density1 »

Benieuwd wie de plekken van Pako gaat overnemen.
radiogolfje

Is er al iets bekend wie op de restplaatsen heeft (hebben) ingeschreven ?

Op de AT site staat nog weinig.
radiogolfje

Overigens lees ik op https://www.radio-tv-nederland.nl/ dat Pako in zuidholland op de diverse DAB zenders uitgezonden wordt met Arrowbluesbox.
density1

Bericht door density1 »

Dat is een concurrent voor Johan Derksen, dat hij dat nog eens mee mag maken. Al is Grolloo Radio wel iets meer dan blues alleen, dus dit format lijkt me erg eenzijdig van Arrow.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

radiogolfje schreef: 06 okt 2020 21:08 Overigens lees ik op https://www.radio-tv-nederland.nl/ dat Pako in zuidholland op de diverse DAB zenders uitgezonden wordt met Arrowbluesbox.
Kijk, dít zijn toevoegingen! Hier ga ik zéker naar luisteren. -bier
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Die zag ik serieus niet aankomen. Al die tijd niets van je laten horen, geen persbericht, niets....en dan op het allerlaatste moment Arrow Bluesbox aanzetten. Denk dat er heel wat mensen zitten te vloeken die al plannen aan het maken waren om de gaten van PAKO op te vullen. Eerlijk is eerlijk, dit station zorgt wel voor diversiteit in het aanbod. Een mooie aanvulling dus.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Maar het is bloedsaai, na 20/30 minuten heb ik het wel weer gehoord. Het is erg eenzijdig meer blues(rock) dan Americana, mag nog wel wat meer uitgebalanceerder gaan klinken allemaal en wat meer vormgeving. Het is een jukebox, niets meer dan dat.
DX'r

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 07 okt 2020 16:33 Maar het is bloedsaai, na 20/30 minuten heb ik het wel weer gehoord. Het is erg eenzijdig meer blues(rock) dan Americana, mag nog wel wat meer uitgebalanceerder gaan klinken allemaal en wat meer vormgeving. Het is een jukebox, niets meer dan dat.
Tja en waarom niet Arrow Classic Rock wat een enorm fraaie aanvulling was geweest voor het bereik in de Randstad in combi met 6B en 7A :sad: :???:
density1

Bericht door density1 »

Arrow CR zit al op een andere mux en is meer dan voldoende.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Arrow Classic Rock zit inderdaad op andere muxen, maar is in de Randstad wel erg slecht te ontvangen. Ik hoop dat zij straks op de nieuwe landelijke mux een plek gaan vullen.

Wat betreft Arrow Bluesbox leest mijn ontvanger tijdens het inscannen Arrow Bluesbox twee keer in. Net als Sunrise FM zit ook hier weer het probleem bij de mux in Zoetermeer die blijkbaar de stationsnamen net anders omschrijft. Arrow is in Den Haag en Leiden met hoofdletters geschreven, die in Zoetermeer schrijven de naam in kleine letters waardoor mijn receiver dus denkt dat het om een compleet ander station gaat. Sunrise is in Zoetermeer ook nogsteeds niet aangepast.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef: 08 okt 2020 15:02
Arrow Classic Rock zit inderdaad op andere muxen, maar is in de Randstad wel erg slecht te ontvangen. Ik hoop dat zij straks op de nieuwe landelijke mux een plek gaan vullen.

Wat betreft Arrow Bluesbox leest mijn ontvanger tijdens het inscannen Arrow Bluesbox twee keer in. Net als Sunrise FM zit ook hier weer het probleem bij de mux in Zoetermeer die blijkbaar de stationsnamen net anders omschrijft. Arrow is in Den Haag en Leiden met hoofdletters geschreven, die in Zoetermeer schrijven de naam in kleine letters waardoor mijn receiver dus denkt dat het om een compleet ander station gaat. Sunrise is in Zoetermeer ook nogsteeds niet aangepast.
Komt niet door de andere schrijfwijze maar door de verschillende service id
zoetermeer wijkt iedere keer af van wat de rest doet zoals ook een stil kanaal genaamd PODRadio -zzz
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Eigenzinnige zenderoperator in Zoetermeer dan - het station heeft duidelijk opgegeven S-ID 8AB1 te gebruiken en HOOFDLETTERS voor de naam. Dan moet je dat ook zo uitvoeren.
Plaats reactie