DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Doeeenslief

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Doeeenslief »

Netjes hoor. Ziet er goed uit.
density1

Bericht door density1 »

Wat gebruikt Easy FM voor processing eigenlijk voor FM en DAB?

Deze verbeteringen in Duivendrecht zouden ook van invloed kunnen zijn voor Decibel962. Almere blijft matig richting zuid oost Flevoland.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Als ik naar het plaatje van de dekking kijk, dan gaat DB er op voorruit, althans Amsterdam en omgeving. Maar in de Flevopolder is die zender niet te ontvangen.
danivdbeek

Bericht door danivdbeek »

Nou, zojuist is door BP in Wormer op de 11B ook Social Radio aangezet ;-)

Dus vanaf nu een nóg beter dekkingsgebied. Net tevens even in Almere geweest, daar hebben we 'm ook goed te pakken.
Tevens vullen 8B en 11B elkaar nu goed aan, waardoor we wat hoger een heel deel van de haperingen zijn verloren, goed nieuws dus :-) -bier

Viel ons wel op dat het geluid van deze muxen nogal afwijken van elkaar, dus daar gaan we nog even mee stoeien.
SOCIAL RADIO - Your #1 New Music Station
jessica

Bericht door jessica »

Werkt dat nieuwe opstelpunt in Duivendrecht al?
Welke zenders worden daar via DAB+ uitgezonden?
radiogolfje

Ik denk dat Duivendrecht draait, dat schreven ze zondag op feestboek.
En vandaag zou er een andere zender komen.
density1

Bericht door density1 »

Hoofddorp zou er toch ook nog bij komen?
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Hoofddorp zou er toch ook nog bij komen?
Zou dat misschien de reden zijn waarom MeerRadio nog niet te horen is op deze mux terwijl ze al een flinke tijd in het bezit zijn van een vergunning. Dat ze pas beginnen wanneer de zender in Hoofddorp aan gaat ?
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
radiogolfje

Ontvangst van Almere de A6 en de A1 naar Amsterdam dan de A10 noord naar Zaandam, via de Coentunnel (viel hij even weg) en de A5 richting Haarlem, in Haarlem is het slecht, en terug via de A9 (Amstelveen) en de A1 richting Hilversum, tot de afslag Bussum overal ontvangst en alleen in de Coentunnel en Haarlem Centrum viel hij weg.
WFNX

Bericht door WFNX »

Aan de westkant van Amsterdam nog altijd bijzonder weinig bereik...
radiogolfje

Ik had er weinig problemen mee. Pas in Haarlem ging de ontvanger uit.
Maar ja, ik heb een portable ontvanger in de auto staan op de bijrijder stoel, gewoon op het uitschuif antennetje.
Ben nog wel een stukje door West gereden, Geuzenveld Slotermeer, zoals de Moddermanstraat , de van der Vluchtlaan, langs Plein 40-45, de burg. Coell straat de A10 op, overal ontvangst.
Alleen in de Schermerhornstraat, onder de bomen een korte dropout.

Maarja, ze zeggen dat die hoek beter wordt met de zender Hoofddorp.

Een vriend van me ontvangt Jamm in zijn auto voor de deur van zijn huis in Heerhugowaard. Vreemde richting.
WFNX

Bericht door WFNX »

radiogolfje schreef: 25 aug 2020 17:35 Ik had er weinig problemen mee. Pas in Haarlem ging de ontvanger uit.
Maar ja, ik heb een portable ontvanger in de auto staan op de bijrijder stoel, gewoon op het uitschuif antennetje.
Ben nog wel een stukje door West gereden, Geuzenveld Slotermeer, zoals de Moddermanstraat , de van der Vluchtlaan, langs Plein 40-45, de burg. Coell straat de A10 op, overal ontvangst.
Alleen in de Schermerhornstraat, onder de bomen een korte dropout.

Maarja, ze zeggen dat die hoek beter wordt met de zender Hoofddorp.

Een vriend van me ontvangt Jamm in zijn auto voor de deur van zijn huis in Heerhugowaard. Vreemde richting.
Dat is toch wel opmerkelijk. Want ik zit hier tegen het Rembrandtpark aan en geen van de dab+ radios pikt het signaal op binnen. Autoradio ook niets. Wel gek hoor...
radiogolfje

Ik las dat Meer radio er nu ook op zit, dus zal Hoofddorp ook wel snel aangaan. Mocht in eens in die buurt van WFNX zijn, zal ik mijn radiootje aanzetten, ik ben zeer benieuwd wat die daar doet.

Doet me denken aan iemand die klaagde dat hij de zender Delft niet kon ontvangen bij Ikea Delft. Iemand anders had daar glashelder ontvangst en zelfs in de parkeer garage kon hij de zender Delft ontvangen. Geeft wel aan hoeveel kwaliteitverschil er in die DAB (of is het DRAB) radio's zit. wwwwww
lion

Bericht door lion »

Zender Leiden voor 11B ook eindelijk on air sinds gisteren.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Zender Leiden voor 11B ook eindelijk on air sinds gisteren.
Geeft dat een behoorlijke verbetering in ontvangst bij jou in de buurt ? Ik ging er vanuit dat de zender op het randje van Den Haag/Voorburg gezien het vermogen met gemak de regio Leiden zou kunnen dekken. Of staat de nieuwe zender in Leiden richting Oegstgeest en bollenstreek ? Zal Sleutelstad snel erop komen, de vergunning is tenslotte al binnen. Nu Unity nog
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Plaats reactie