DAB+ Regionale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: DAB+ Regionale Omroepen

Bericht door density1 »

Oei, Decibel NH mag wel wat aan het geluid doen. Veel artifacts in het signaal. Klinkt niet zuiver.

EtherScout

Bericht door EtherScout »

De verbeteringen die al zijn doorgevoerd hebben hier voor een flinke verbetering gezorgd. Van netaan indoordekking (beneden), waarbij de radio op precies het juiste plekje moest staan, naar vrijwel overal voldoende indoordekking. 8A staat hier nu 2e na 11C, maar voor 12C.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

Haagse zenders als Hofstad . NRG en BeatFM zijn in de auto moeizaam te ontvangen op mij 12 volt stekker waar ik een mini dab radio aan heb hangen
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

EtherScout

Bericht door EtherScout »

Echtwel schreef:
01 aug 2020 19:28
Haagse zenders als Hofstad . NRG en BeatFM zijn in de auto moeizaam te ontvangen op mij 12 volt stekker waar ik een mini dab radio aan heb hangen
Deze stations zitten niet op de regionale mux 8A Randstad, maar op de lokale muxen. Hoe de zendernetten van de lokale muxen (verder) opgebouwd gaan worden, staat los van de (flinke) verbetering van mux 8A Randstad van 1 augustus.

Plaats reactie