Veiling B05, B28, B29 en B34

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veiling B05, B28, B29 en B34

Bericht door density1 »

Dat is ook wel zo, daarom is dat hele vertraag circus nu gaande. Had namelijk veel voortvarender aangepakt kunnen worden. Maar het is er alles aan gelegen om het zo lang mogelijk uit te stellen. Maar radiostations hebben hun kavel gekregen om te investeren in DAB, dus ze moeten echt wel en anders moet hier betere handhaving op gevoerd worden.

EtherScout

Bericht door EtherScout »

density1 schreef:
11 feb 2020 18:12
Dat is ook wel zo, daarom is dat hele vertraag circus nu gaande. Had namelijk veel voortvarender aangepakt kunnen worden. Maar het is er alles aan gelegen om het zo lang mogelijk uit te stellen. Maar radiostations hebben hun kavel gekregen om te investeren in DAB, dus ze moeten echt wel en anders moet hier betere handhaving op gevoerd worden.
In het gedrag van Q-Music zie ik wel een verandering van dit verhaal ontstaan. Ze hebben door, dat je anno 2020 niet in één station, maar in bundels van stations met één merk moet denken. Het maakt niet uit of de luisteraar naar Q-Music, Q-Nonstop of Q-Limburg luistert, het merk Q-Music scoort als geheel. In Vlaanderen hebben ze van zowel Q-Music als van Joe een hele bundel van stations op DAB+ en dat legt beide merken geen windeieren. En zo moet het: de toekomst moet je omarmen, niet tegenhouden.

De overheid moet niet luisteren naar status-quo-angsthazen, maar gewoon al die extra DAB+ruimte uitgeven. De luisteraar kan er alleen maar op vooruit gaan. Nu zitten wij met een schaarste die een onwenselijke druk op regionale kavels geeft door landelijke stations die willen uitbreiden. En hier profiteren vooral stationsloze frequentiemakelaars van. Hoe eerder wij van die huidige spuuglelijke status-quo af zijn, hoe beter het is.

En zo komen wij weer terug bij de situatie op kavel B05. Ik verwacht Q-Nonstop of Joe. Arrow of Kink gaat echt niet voor tweeënhalf jaar kapitalen uitgeven aan een frequentiemakelaar, die een astronomisch bedrag geboden heeft voor dit kavel.

density1

Bericht door density1 »

Waarin ik niets zie in Q non stop, maar wel in Joe.

JanL

Bericht door JanL »

Joe is gewoon het foute uur. Doe mij maar Q nonstop.

density1

Bericht door density1 »

Welnee.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Joe is gewoon het foute uur
De muziekkeuze bij Joe is vergelijkbaar met die van Radio 10. De grootste hits over flink wat decennia. Soms zelfs verrassender dan 10, maar helaas heeft de NL versie geen presentatie (zijn ze tijdens de start wel begonnen met ochtendshow maar deze hoor ik niet meer en lijkt nu weer geheel nonstop).
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 »

Joe is wat 'spannender' inderdaad maar redelijk Radio 10-achtig, maar met een twist. Dus ik zou het zeker een toevoeging en aanvulling vinden op wat er is. Dat houdt Radio 10 ook wel scherp als er wat meer concurrentie komt.

Feivel

Bericht door Feivel »

Joe heeft als zender inderdaad presentatie nodig. Dan denk ik wel aan presentatoren met grote namen. Met alle respect, maar alleen Erik van Roekel kan niet een hele zender dragen. In België halen ze nog weleens wat oudere presentatoren bij Q weg, die dan op Joe presenteren.

Ik zou wel wat in Joe zien, maar dan zonder de Nederlandse classics. Die zijn soms een wat vreemde eend in de bijt op deze zender.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Misschien dat Q-music het pakket wil gebruiken als opleidingszender. Beetje wat XM bij Talpa Radio is.

boxfm

Bericht door boxfm »

Feivel schreef:
13 feb 2020 17:48
Joe heeft als zender inderdaad presentatie nodig. Dan denk ik wel aan presentatoren met grote namen. Met alle respect, maar alleen Erik van Roekel kan niet een hele zender dragen. In België halen ze nog weleens wat oudere presentatoren bij Q weg, die dan op Joe presenteren.

Ik zou wel wat in Joe zien, maar dan zonder de Nederlandse classics. Die zijn soms een wat vreemde eend in de bijt op deze zender.
Ben het qua presentatie geheel met je eens. Ik snap ook niet dat ze wel investeren in een ochtendshow, maar de rest van de dag nonstop laten. Q heeft genoeg kwalitatieve jocks in huis die uren op Joe kunnen vullen, voicetrack of live. Menno Barreveld, Wim van Helden en Martijn Kolkman zouden direct een grote toegevoegde waarde kunnen leveren, goede jocks die ook bij Joe zouden passen.

deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

boxfm schreef:
07 feb 2020 12:26
deradioluisteraar schreef:
07 feb 2020 10:26
LokaleSter schreef:
05 feb 2020 23:10
Het feit dat DPG Media voor 25% eigenaar is hoef niet te betekenen dat ze ook meebetalen. De andere eigenaar kan dat ook gewoon op eigen rekening doen.

Het bedrag wat daarentegen betaald is, is dermate hoog dat het eigenlijk niet anders kan dan dat DPG Media heeft meebetaald. Met oog op de aanstaande veiling zou ik dat ook heel logisch vinden.
Over die aspecten van de afgelopen veiling gaat dit verhaal: https://degouda.nl/opbrengst-frequentie ... er-de-kop/
Wekt bij mij de indruk dat de uitgeverij van De Gouda (zit ook achter Gouda FM) één van de bieders was van het kavel. Eerder hoopten zij in ieder geval wel dat B05 opgeknipt zou worden, zodat hun de frequentie Gouda eo konden nemen.
De wens om 95.9 eruit te knippen tbv Gouda en omgeving is terug te lezen in een reactie op de internetconsultatie die in 2019 door het ministerie is gehouden: https://www.internetconsultatie.nl/ontw ... 73/bestand

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

boxfm schreef:
13 feb 2020 19:18
Feivel schreef:
13 feb 2020 17:48

Ben het qua presentatie geheel met je eens. Ik snap ook niet dat ze wel investeren in een ochtendshow, maar de rest van de dag nonstop laten. Q heeft genoeg kwalitatieve jocks in huis die uren op Joe kunnen vullen, voicetrack of live. Menno Barreveld, Wim van Helden en Martijn Kolkman zouden direct een grote toegevoegde waarde kunnen leveren, goede jocks die ook bij Joe zouden passen.
Of je geeft een van de weekend talenten de mogelijkheid om vlieguren te maken. Precies zoals ze met Erik van Roekel hebben gedaan.

JG van Straten

Bericht door JG van Straten »

Is er al meer bekend met welk programma /station Radio Limburg 97FM B.V. gaat uitzenden op kavel B05?

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

JG van Straten schreef:
01 mar 2020 19:53
Is er al meer bekend met welk programma /station Radio Limburg 97FM B.V. gaat uitzenden op kavel B05?
Dit gaat gewoon Qmusic non-stop worden

JG van Straten

Bericht door JG van Straten »

Via de regionale randstad DAB+ (8A) is op dit moment NRG te horen, of het de Waalse of de Franse versie is weet ik niet. De zendernaam is '_', hier zal dan Q-Music non stop op komen.

Plaats reactie