Nieuwe programmering Wild Hitradio

Discussieer over de regionale omroepen
radiodj95

Nieuwe programmering Wild Hitradio

Bericht door radiodj95 » 04 jan 2017 18:46

Een nieuwe programmering van Wild Hitradio met o.a. Rick Waltmann in de ochtend, Dance Files van Frank van Huussen en in het weekend nieuwe talenten als Peter Hanegraaf en Michiel Zwartepoorte. Wat vinden we?

http://radio.nl/812417/wild-hitradio-st ... grammering

TimBa90

Re: Nieuwe programmering Wild Hitradio

Bericht door TimBa90 » 04 jan 2017 19:15

Speciaal een account hiervoor aangemaakt? Welke functie vervul jij bij Wild? ;)

Wild FM is einde verhaal, ze hebben een marktaandeel van 0,0%, al maanden.

radiodj95

Bericht door radiodj95 » 04 jan 2017 19:20

Geen. ;)
TimBa90 schreef:Speciaal een account hiervoor aangemaakt? Welke functie vervul jij bij Wild? ;)

Wild FM is einde verhaal, ze hebben een marktaandeel van 0,0%, al maanden.

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 04 jan 2017 19:50

Ik heb vanmiddag naar de stream geluisterd. Vond het eigenlijk best te pruimen. Presentatie was vlot: geen standaard kreten. Muziek is niet mijn voorkeur maar behoor tot een andere generatie. Ik denk dat hier best publiek voor is.
Laat Ons Luisteren!

Radioagogo

Bericht door Radioagogo » 04 jan 2017 22:19

Ze hebben in ieder geval een format wat net even anders is, maar of je daar genoeg luisteraars of adverteerders mee trekt? Ze zitten in ieder geval een klein beetje in een stijgende lijn qua luistercijfers
Radio is pas radio als er radio op staat

RV

Bericht door RV » 05 jan 2017 00:25

Waar zijn die luistercijfers te vinden dan want ze worden niet gemeten in de maandelijkse rapportage aangezien ze niet zijn aangesloten bij E-power.

TimBa90

Bericht door TimBa90 » 05 jan 2017 10:10

RV schreef:Waar zijn die luistercijfers te vinden dan want ze worden niet gemeten in de maandelijkse rapportage aangezien ze niet zijn aangesloten bij E-power.
radio.nl plaatst ook iedere maand de luistercijfers van de regionale omroepen.

RV

Bericht door RV » 05 jan 2017 10:32

Ja maar dat gaf ik al aan. Wild FM doet niet mee aan die metingen. Dus de stelling dat hun luistercijfers zouden stijgen is op niets gebaseerd.

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 05 jan 2017 11:24

Rick Waltmann plaatste onlangs op zijn Twitter dat ze met een Facebook Post een paar miljoen mensen bereikt hadden. Echter ging dit om een bericht die gedeeld was door de Wild Hitradio pagina, en de aantal weergaven waren van de video van de oorspronkelijke pagina.

Ik heb 3 jaar bij Wild FM gezeten (toen het nog Wild FM heette), maar je kunt net zo goed SLAM nu opzetten, unieke playlist is niks van over (vroeger draaiden we bij Wild nog Fat Joe, classic R&B tracks, The Killers etc...), het is nu gewoon ordinaire hitradio geworden met een mainstream format en vage dance platen (lijkt SLAM wel).

Afijn: Wild FM heeft in de periode dat ik er zat ook luistercijfers uit 2008 gecommuniceerd, hele rel met E-Power geworden toen omdat Wild FM pretendeerde de #1 in Noord-Holland te zijn. Vervolgend werd dat 'De #1 van Amsterdam én Noord-Holland', enzovoorts. Het feit dat Wild Hitradio niet is opgenomen in deze luistercijfers (Rick op Twitter: "Wow, luistercijfers zijn weer te gek" (of zoiets)) heeft hier waarschijnlijk wel mee te maken, ik vraag mij dan wel af welke cijfers Rick gebruikt, want op hun stream zitten max. 30 a 50 man te luisteren (bron: http://149.210.223.94:8000/index.html?sid=1)

Programmering: niet heel bijzonder. Frank van Huussen is leuk (en tevens erg goed), maar de rest van de on-air crew heeft niets gedaan in radioland verder. Met de komst van Michiel Zwartepoorte vraag ik mij werkelijk waar één ding af: wat zijn de eisen om bij Wild Hitradio nu te mogen/kunnen draaien? Volgens mij zijn die er niet.
Michiel Zwartepoorte komt van de lokale omroep van Nijmegen af (N1), en heeft stage gelopen bij De Avondploeg. Niet zo heel bijzonder dus, en zijn stem laat ook te wensen over.

Eerlijk maar een kritische kijk erop, mag toch?

hansbakkers

Bericht door hansbakkers » 05 jan 2017 12:16

''Programmering: niet heel bijzonder. Frank van Huussen is leuk (en tevens erg goed), maar de rest van de on-air crew heeft niets gedaan in radioland verder

is dat niet logisch bij een regionale omroep ? bovendien heb jij toch ook niets gedaan in radioland verder ?

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 05 jan 2017 12:32

Niet logisch.

radiodj95

Bericht door radiodj95 » 05 jan 2017 12:38

Waarom ben jij er dan weg gegaan Patrick?
hansbakkers schreef:''Programmering: niet heel bijzonder. Frank van Huussen is leuk (en tevens erg goed), maar de rest van de on-air crew heeft niets gedaan in radioland verder

is dat niet logisch bij een regionale omroep ? bovendien heb jij toch ook niets gedaan in radioland verder ?

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek » 05 jan 2017 12:42

Kleine historie, geen zin om dat allemaal op te schrijven, was een drama destijds. Zal nu ongetwijfeld wel beter zijn geregeld nu, maar goed.

Er lijkt een flinke leegloop gaande te zijn bij de Noord-Hollandse radiozender Wild FM. Het afgelopen jaar zijn vrijwel alle deejays geruisloos van de zender verdwenen. Bronnen melden Radio.NL dat zij al maanden niet meer betaald werden voor hun werkzaamheden en opgestapt zijn.

In tegenstelling tot wat het programmaschema op de website van Wild FM doet vermoeden, wordt er momenteel voornamelijk non-stop muziek uitgezonden. Alleen ex-538-deejay Stefan de Groot is nog in de ochtend te horen. Het station voldoet hiermee waarschijnlijk niet meer aan de licentievoorwaarden die zegt dat de programma’s tussen 7 en 19 uur tenminste 40% regiogericht dienen te zijn.

Anthony Timmers, Dyantha Brooks, Lucas Degen, Koen van Tijn en Dimitris Kops, die bij de herstart in 2013 terugkeerden in het programmaschema, zijn de afgelopen maanden één voor één geruisloos van de zender verdwenen. Ook de later toegevoegde Patrick van den Hoek is niet meer te horen op het station. De rol van programmaleider is sinds het vertrek van Van Tijn overgenomen door Rick Waltmann.

Bronnen melden aan Radio.NL dat de deejays zijn opgestapt, omdat ze al maanden niet meer betaald kregen. Ook andere medewerkers zouden nog geld krijgen van het radiostation. Enkele weken geleden is het pand aan de Jan Evertsenstraat in Amsterdam verlaten. Sindsdien zendt Wild FM uit vanaf een bedrijventerrein in Amstelveen.

“Leegloop bij Wild FM Hitradio”

Radio.NL heeft Henk Zeeman, mede-eigenaar van Wild FM, om een reactie gevraagd over de leegloop en de financiële situatie van het radiostation. Een antwoord op deze vragen is echter nooit gekomen.

Wild FM Hitradio werd in juli 2013 gered van de ondergang. Kort daarvoor was het radiostation failliet verklaard. Wild FM werd voor ruim drie ton opgekocht door durfinvesteerder Hans Kortlevers. Kortlevers werd in vastgoedkringen bekend doordat hij onder meer panden opkocht van de vermoorde vastgoedman Willem Endstra. Hij verkocht meteen de helft van Wild FM door aan Henk Zeeman van Elmar Media.

Begin dit jaar werd al duidelijk dat het financieel niet al te goed gaat met Wild FM Hitradio. Het radiostation werd “te koop” aangeboden op de website bedrijventekoop.nl. Wild FM zocht een commerciële MBI-kandidaat die 150.000 wilde investeren. Onduidelijk is of dit gelukt is. [Radio.NL]

radiodj95

Bericht door radiodj95 » 05 jan 2017 12:43

Alleen, is dan iedereen van de lokale niet goed genoeg voor Wild is de vraag? Of stel jij andere eisen?
PatrickvdHoek schreef:Programmering: niet heel bijzonder. Frank van Huussen is leuk (en tevens erg goed), maar de rest van de on-air crew heeft niets gedaan in radioland verder. Met de komst van Michiel Zwartepoorte vraag ik mij werkelijk waar één ding af: wat zijn de eisen om bij Wild Hitradio nu te mogen/kunnen draaien? Volgens mij zijn die er niet.
Michiel Zwartepoorte komt van de lokale omroep van Nijmegen af (N1), en heeft stage gelopen bij De Avondploeg. Niet zo heel bijzonder dus, en zijn stem laat ook te wensen over.

Eerlijk maar een kritische kijk erop, mag toch?

hansbakkers

Bericht door hansbakkers » 05 jan 2017 12:45

dat zijn inderdaad wel grote namen inderdaad patrick , was ik even vergeten dat die er ook allemaal gezeten hebben.

Plaats reactie