WildFM (gedwongen?) rebranding

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Wissewasje

WildFM (gedwongen?) rebranding

Bericht door Wissewasje »

WildFM gaat rebranden naar 'Wild Hitradio'. Ze laten het FM-achtervoegsel vallen en volgens de programmaleider is het een verandering die al een tijdje in de maak is.

Afbeelding

Ik heb daar zelf mijn twijfels bij en vermoed dat Bas Emons (een van de aandeelhouders in de BV, je kent 'm van Decibel) op de achtergrond bezig is. Want als je naar http://www.wildfm.nl/ gaat zie je een witte pagina met als titel: Wild FM Hitradio - Deze website is tijdelijk offline gehaald wegens administratieve redenen. . Die pagina is zo knullig gemaakt met een iframe naar Google.com dat dit het werk van een prutser die eigenlijk niets van internet weet en een tutorial heeft gevolgd moet zijn. Een pagina van een webhost ziet er niet zo uit. De domeinnaam is bovendien 24 september gewijzigd en staat nu op naam van Bas Emons.

Wat denken jullie? Wordt dit Decibel all over? Frappant is het wel.
Laatst gewijzigd door admin5 op 27 sep 2016 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Screenshot SIDN verwijderd omdat het in strijd is met de regels van SIDN én radioforum.nl

boxfm

Re: WildFM (gedwongen?) rebranding

Bericht door boxfm »

Eerder plaatste Rick Waltmann op twitter:
Ondertussen is "onze hacker" weer uit winterslaap... ik vrees verveling! Dagelijks meldingen van inlogpogingen op eigenlijk al mijn accounta

Gok dat 'ie daarmee Bas Emons bedoelde. Alles duidt overigens op een gedwongen rebranding, want nieuwe jingles komen half november pas. Waarschijnlijk wilde ze de naam gaan veranderen in Wild Hitradio, maar moeten dat nu noodgedwongen eerder doen. Bij een goede, geplande rebranding behoudt je natuurlijk je oude domeinnamen en laat je die redirecten naar je nieuwe domeinnaam. Vooral als je al jarenlang bekend bent onder de naam Wild FM en ook al jarenlang wildfm.nl hebt gecommuniceerd.

Lijkt mij overigens sterk dat Emons aandeelhouder is. Dat roept hij wel, maar hij roept natuurlijk heel veel. Laat ook rekeningen van hem naar de Wilgenweg sturen (taxirekeningen, etc).

4711

Bericht door 4711 »

Als die Bas Emons er achter zit wordt je daar toch helemaal simpel van. Die man laat alleen maar ellende achter bij bedrijven. Ik vind dat wild het prima doet. Leuke muziek mix en jingles. Ziet er proffesioneel uit voor een regionaal station.

optimod

Bericht door optimod »

Wel een jaren 80 toevoeging 'hitradio'. Zo ouderwets, buitenbeschouwing gelaten of hitradio concreet aan slaat. Voor hits is er al zoveel keuze.

4711

Bericht door 4711 »

Iniedergeval veel minder geouwehoer als op de grote landelijke commerciële stations.

optimod

Bericht door optimod »

Dat is er op Spotify en andere nieuwe media ook niet...

4711

Bericht door 4711 »

Klopt maar in de auto is het NOG steeds prettig. Tenminste voor mij dan in mijn werk gebied. Ach iedereen ze heug en meug!

Radiofanaat

Bericht door Radiofanaat »

Door diverse medewerkers van Decibel, waaronder Selwyn Donia, worden mensen momenteel stelselmatig benaderd en gemanipuleerd om niet meer met Bas om te gaan. Frappant is dat Selwyn eerst samen met Bas werkte en plotseling voor Pierre Karsten. Gevalletje omkoping en volgens mij vooral uit angst dat Bas in radioland weer succesvol wordt en zijn rechtszaak over Radio Decibel winnen zal. Bij Wild FM zijn ze klaarblijkelijk ook in de sprookjes van Selwyn (Karsten en concorten) gaan geloven.

RiderXXX

Bericht door RiderXXX »

Radiofanaat schreef:Door diverse medewerkers van Decibel, waaronder Selwyn Donia, worden mensen momenteel stelselmatig benaderd en gemanipuleerd om niet meer met Bas om te gaan. Frappant is dat Selwyn eerst samen met Bas werkte en plotseling voor Pierre Karsten. Gevalletje omkoping en volgens mij vooral uit angst dat Bas in radioland weer succesvol wordt en zijn rechtszaak over Radio Decibel winnen zal. Bij Wild FM zijn ze klaarblijkelijk ook in de sprookjes van Selwyn (Karsten en concorten) gaan geloven.
Hoi Bas, was je vorige username niet geloofwaardig meer?

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Maakt mij als luisteraar niet uit welke persoon of partij er achter een bepaald station zit. Maar kon Wild FM enkel in het begin wel waarderen doordat het ook echt iets anders deed dan 'de rest', met name veel R&B/Urban hits. Sinds er Hits of Hitradio achter de naam staat is het station verdwenen in de massa van stations die hetzelfde doen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

Heren/Dames, voordat (ook) dit topic ontspoort in een hetze wil ik jullie even wijzen op dit bericht in het Decibel topic:
admin5 schreef: ...
Plaats (of herplaats) geen persoonlijke documenten of NAW gegevens van anderen. Ook al staan ze elders gepubliceerd. Ook al ben je van mening dat de wereld het moet weten.
...
Ik heb zojuist de screenshot van SIDN uit de topicstart gehaald omdat dat in strijd is met regelgeving.
Probeer het verder een beetje beschaafd te houden.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Richardkuppens

Bericht door Richardkuppens »

Volgens Bas Emons ligt het aan Wild FM zelf dat de zender haar domeinnaam is kwijtgeraakt.

“Hans Kortlevers en Henk Zeeman hebben mij een loer gedraaid én niet andersom. In 2013 heb ik samen met Koen van Tijn, Hans Kortlevers en Henk Zeeman via de curator de complete boedel, licentie en intellectuele rechten van het failliete Wild FM B.V. overgenomen. Dat ik slechts
tijdelijk alleen maar een accountmanager zou zijn geweest is gelogen. Koen van Tijn en ik waren beiden de initiatiefnemers van de overname. Koen eerst individueel met Hans Kortlevers als zijn investeerder en ik individueel met Henk Zeeman als mijn investeerder.”

Uiteindelijk is besloten om de het station gezamenlijk over te nemen.

“Helaas is er kort na de nieuwe start door manipulatie vanuit Pierre Karsten (Decibel, red.) bij onder meer Hans Kortlevers heel veel onterechte ruis ontstaan. Dit was in die situatie zoals je zult begrijpen opnieuw voor mij een bijzonder akelig gevoel. Vervolgens zijn Hans Kortlevers en Henk Zeeman tot vandaag de dag richting mij en mijn bedrijven diverse elementaire afspraken stelselmatig niet nagekomen.”

“Inmiddels heeft men er zelf voor gezorgd dat ik http://www.wildfm.nl niet langer gratis blijf faciliteren. Deze noodmaatregel zal duren tot mijn vordering van ruim 130.000 op Wild FM volledig is voldaan. Als ik mijn ISP niet betaal word ik ook afgesloten,” aldus Emons. (bron radio.nl)
De soap gaat verder. Ze hebben bij Wild lekker zitten slapen door toe te staan dat Bas de domeinnaam al enkele jaren op zijn naam had. Ik denk niet dat een rechter deze actie kan waarderen.

optimod

Bericht door optimod »

Wat een kansloze soap dit...

PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek »

In 2013 heeft Bas Emons de domeinnaam 'wildfm.nl' inderdaad van de curator overgenomen en heb ik Bas bijgestaan bij het verhuizen van de domeinnaam. Echter is het zo dat de domeinnaam is overgeheveld van het toen failliete oude 'Wild FM BV' naar de nieuwe BV 'Wild FM Hitradio BV'. Na een jaar is Bas overspannen naar huis gegaan, en heb ik hem meerdere malen om de verhuistoken gevraagd, echter is het hier nooit van gekomen. Als je simpelweg niet op je werk komt opdagen kun je als ZZP'er niet zomaar elke maand je factuur opeisen.

Verder wou Wild FM al langer (al lang voordat hij overspannen naar huis was gegaan) de domeinnaam onderbrengen in een account wat gewoon op naam staat van Wild FM Hitradio BV. Bas gaf nooit thuis. De domeinnaam 'wildfm.nl' is eigendom van Wild FM Hitradio BV en hoop dat men snel de domeinnaam alsnog terugkrijgt.

Dit is gewoon pure diefstal.

Plaats reactie