Quality RTV / Ruud Poeze is het niet eens met low power verdeling AM747

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
v.ijl

Re: Quality RTV / Ruud Poeze is het niet eens met low power verdeling AM747

Bericht door v.ijl » 10 nov 2016 14:28

....... In de VS is het volgens mij maximaal 100 milliwatt.
Waar een groot land klein in kan zijn :oops: En dan volgens de FCC een kleine antenne gebruiken.....
Dit zie ik dan meer als kinderspeelgoed.... :))

EtherScout

Bericht door EtherScout » 10 nov 2016 15:28

Ik denk dat het huidige plan prima is. Misschien is het een idee om volgend jaar de 1584 (heeft internationaal dezelfde status als 1485) landelijk in te zetten met vermogens van 10W. Da's een mooie tussenstap tussen de 1W van de 1485 en de 100W van de rest.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 10 nov 2016 21:45

EtherScout schreef:Ik denk dat het huidige plan prima is. Misschien is het een idee om volgend jaar de 1584 (heeft internationaal dezelfde status als 1485) landelijk in te zetten met vermogens van 10W. Da's een mooie tussenstap tussen de 1W van de 1485 en de 100W van de rest.
1 watt is onzin Geef meteen 10 watt vrij of 100 en geef die 1 watt de 1 watt net als in de USA gewoon dezelfde status als in de USA zolang ze niet storen laten draaien zonder vergunning en zonder kosten 1 watt is op Am babyfoons Power

Debaser

Bericht door Debaser » 10 nov 2016 21:49

Echtwel schreef: 1 watt is onzin Geef meteen 10 watt vrij of 100 en geef die 1 watt de 1 watt net als in de USA gewoon dezelfde status als in de USA zolang ze niet storen laten draaien zonder vergunning en zonder kosten 1 watt is op Am babyfoons Power
In de VS gaat het dus om 100 milliwatt op de eindtrap.
Be a debaser!

big T

Bericht door big T » 10 nov 2016 21:51

mee eens, het AT wil veel geld voor de 250 milli Watt zenders.
Buma/stemra wil geen geld, maar je moet je wel melden.
Sena is niet bekent wat ze gaan doen.
Sent from my laptop using Windows

jessica

Bericht door jessica » 11 nov 2016 01:55

Hoef je bij Buma Stemra helemaal niet te betalen? Alleen aanmelden?

Echtwel

Bericht door Echtwel » 11 nov 2016 08:57

big T schreef:mee eens, het AT wil veel geld voor de 250 milli Watt zenders.
Buma/stemra wil geen geld, maar je moet je wel melden.
Sena is niet bekent wat ze gaan doen.
Lijkt me sterk dat ze alleen aanmelden voldoende vinden, sena zijn heel erg als zou je een zender voor 2 mensen willen hebben dan wil men nog gled hebben... maar 100mw vergunningen vrij lijkt mij een goede optie gezien er nu al veel legale zendamateur de optie 1 watt kiezen om wat te kunnen hobbyen op de radio :)

ronny forgeron

Bericht door ronny forgeron » 12 nov 2016 10:33

MegaWatt schreef:Het is gewoon heel simpel. De AM-band wordt de legale speeltuin voor de piraten en de personen die zijn blijven hangen in de jaren 70 die zo graag iets met oude buizenzenders willen doen. Dus een heel slimme zet van het AT door dit zo op te lossen. Mooie is dat bijna niemand meer een AM ontvanger heeft of dat het überhaupt op nieuwe toestellen verkrijgbaar zal zijn. Dus het gaat zich allemaal vanzelf opheffen op een paar volhouders na! En Ruud Poeze..........laat deze man zich een andere hobby gaan zoeken waar hij niet telkens boos om hoeft te worden!
Ook de DAB+ radio in mijn nieuwe auto heeft AM hoor..
Er zijn nog miljoenen toestellen in NL met AM.
Dus voor jou is het niet zo mooi als je denkt.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 12 nov 2016 14:50

Am radio zit nog steeds op elke gemiddelde draagbare radio

EtherScout

Bericht door EtherScout » 12 nov 2016 15:08

Echtwel schreef:Am radio zit nog steeds op elke gemiddelde draagbare radio
Dat wil niet zeggen dat die functie ook daadwerkelijk gebruikt wordt. De meeste mensen die ik ken hebben al jaren geen AM meer geluisterd. Vaak al tien jaar niet meer.

Nee, de keuze om van de middengolf een hobbyband te maken is een hele goede. Dat AM nog op veel radio's zit, is dan juist leuk. Beter dit dan leegstand, zoals in het buitenland.

Ik treur niet om het verdwijnen van de reguliere omroepen van de middengolf. Modernisering is nu eenmaal niet tegen te houden. Ik ben blij dat DAB+ in ieder geval echte erherradio is. Gratis te ontvangen en zelfs DX'en is gewoon mogelijk.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 13 nov 2016 11:12

EtherScout schreef:
Dat wil niet zeggen dat die functie ook daadwerkelijk gebruikt wordt. De meeste mensen die ik ken hebben al jaren geen AM meer geluisterd. Vaak al tien jaar niet meer.

Nee, de keuze om van de middengolf een hobbyband te maken is een hele goede. Dat AM nog op veel radio's zit, is dan juist leuk. Beter dit dan leegstand, zoals in het buitenland.

Ik treur niet om het verdwijnen van de reguliere omroepen van de middengolf. Modernisering is nu eenmaal niet tegen te houden. Ik ben blij dat DAB+ in ieder geval echte erherradio is. Gratis te ontvangen en zelfs DX'en is gewoon mogelijk.
Dab+ sommige stations zenden in zo lage kbps uit dan kies ik toch voor de gewone FM

v.ijl

Bericht door v.ijl » 13 nov 2016 12:19

Is dit niet allemaal "off-topic"????
EtherScout schreef:..... De meeste mensen die ik ken hebben al jaren geen AM meer geluisterd. Vaak al tien jaar niet meer.
.....
Dit zijn dan jongeren(?) die niets van hun gading vinden op de middengolf. :))

EtherScout

Bericht door EtherScout » 13 nov 2016 15:23

v.ijl schreef:Is dit niet allemaal "off-topic"????
EtherScout schreef:..... De meeste mensen die ik ken hebben al jaren geen AM meer geluisterd. Vaak al tien jaar niet meer.
.....
Dit zijn dan jongeren(?) die niets van hun gading vinden op de middengolf. :))
Dat zijn mensen tussen de 30 en 45 jaar. Die mensen mogen zich toch echt geen jongeren meer noemen, al zouden sommigen van hen dat graag nog willen. Ik ben opgegroeid met FM-radio en HiFi stereo. Ik heb in mijn jeugd de opkomst van de CD en later MP3 en de opkomst van Stadsradio Rotterdam en Radio 538 meegemaakt. Iedereen spaarde toen voor een stereotoren met CD-speler voor op z'n kamer. AM was toen al een ouderwets iets, waar je alleen naar luisterde als het echt niet anders kon. Het stereo-ledje ging er niet van branden, bij wijze van spreken. Niemand van mijn generatie heeft nostalgische gevoelens voor AM-radio.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 13 nov 2016 15:30

Echtwel schreef:
EtherScout schreef:

Ik treur niet om het verdwijnen van de reguliere omroepen van de middengolf. Modernisering is nu eenmaal niet tegen te houden. Ik ben blij dat DAB+ in ieder geval echte etherradio is. Gratis te ontvangen en zelfs DX'en is gewoon mogelijk.
Dab+ sommige stations zenden in zo lage kbps uit dan kies ik toch voor de gewone FM
En als je dat station niet op FM kan ontvangen? Dan ben je blij als er nog iets anders bestaat dan alleen FM. En zó slecht is DAB+ nu ook weer niet. Weet blij met het groeiende aanbod aan stations in de ether.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 13 nov 2016 16:18

EtherScout schreef:....... Het stereo-ledje ging er niet van branden, ......
En als het stereolampje/ledje ging branden dan was het stereo....... :D :D :D
Dit naar aanleiding van verhaal door een etherpiraat (stentor!? :)) ).... deze zond een 19 kHz toon mee, gingen de diverse stereolampjes branden.... dan was het stereo! :lol: :lol: :lol:

Plaats reactie