Quality RTV / Ruud Poeze is het niet eens met low power verdeling AM747

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
jessica

Quality RTV / Ruud Poeze is het niet eens met low power verdeling AM747

Bericht door jessica » 18 jul 2016 14:11

Quality RTV, het bedrijf van Ruud Poeze, heeft een voorlopige voorziening (een soort kort geding) tegen het gewijzigde Nationaal Frequentieplan aanhangig gemaakt met als doel de verdeling van frequentie 747 kHz voor laagvermogen omroep stop te zetten.

Quality RTV tekent beroep aan tegen verdeling AM747 Het Agentschap Telecom heeft dit aan de vergunninghouders van AM 747 laten weten. De zaak dient aanstaande vrijdag bij de rechtbank van Rotterdam.

Poeze is het niet eens met de hele laagvermogen middengolfregeling. Ook is hij het niet eens met het uitgeven van de frequentie AM 747 voor laagvermogen uitzendingen.

Mogelijk heeft hij zelf interesse in de frequentie, want afgelopen week schreef hij in een ingezonden brief in de Volkskrant: “Jean-Pierre Geelen vraagt om een aparte sportzender bij de NPO. Dat moet kunnen, er is zelfs ruimte voor in de ether. De Vlamingen deden dat vroeger heel handig: gewoon de AM (middengolf) loskoppelen van de FM, waardoor er op AM ruimte voor een speciale sportzender ontstaat. In de VS en Engeland zijn veel sportzenders op AM, commercieel en winstgevend. Probeer Talksport op 1053 of 1089 kHz.”

“In Nederland hebben we de 747 kHz nog gewoon beschikbaar, compleet met zendinstallatie en masten. Gesproken woord gaat prima op AM. Je telefoon klinkt slechter. De kosten vallen mee als het zendvermogen beperkt is. Wie de AM niet waardeert, is de FM niet weert. Waar wachten we op?”

Quality RTV bezit momenteel drie vergunningen voor de middengolf (1224, 1332 en 1584). Hierop wordt met laagvermogen het programma van Radio Paradijs uitgezonden. Minister Kamp is echter voornemens om deze vergunningen niet te verlengen, omdat Poeze onvoldoende initiatief toont om te digitaliseren.

Naar mijn mening een beetje bizar dit. Heb gelezen dat hij het lowpower AM verhaal zelf heeft gepromoot in Den Haag. Nu wil hij met laag vermogen beleid weer afschieten. Leuk voor al die stations die net hun vergunningen binnen hebben. Hij spreekt zichzelf ook tegen. Hij zegt dat de kosten meevallen als het zendvermogen beperkt is. Hoe wil je dan heel Nederland gaan bedienen. Ik begrijp dit niet helemaal meer.

tspronsen

Re: Quality RTV / Ruud Poeze is het niet eens met low power verdeling AM747

Bericht door tspronsen » 18 jul 2016 15:02

Ik vraag me af voor wie Ruud dit denkt te moeten doen. De NPO gaat de middengolf echt niet meer in gebruik nemen omdat Ruud dat wil. Er is een reden dat de NPO gestopt is met de middengolf. DAB+ ligt veel meer voor de hand.

MvRooijen

Bericht door MvRooijen » 18 jul 2016 15:09

De zoveelste doelloze acties van deze man. En dan eerst voor zijn, dan tegen.

Dit is al lang geregeld en hij wil het nu, als mosterd na de maaltijd, nog even ongedaan maken en dan even enkele kleine zenders die met man en macht en veel geld die frequentie hebben binnengesleept duperen ook nog. Laat die kleine stations nu toch met rust, dat is toch netjes geregeld nu zo.

Lachwekkend hoe hij zichzelf steeds voor schut zet.
Een beetje in de tijd blijven hangen en zichzelf elke keer tegenspreken en alleen maar loze beloftes doen.

AM is bij het grote publiek passé meneer Poeze. Wanneer gaat hij dat een keer begrijpen? En dan praat hij over winstgevend hahaha.
Wat hij wilt, komt toch nooit van de grond. En als hij dat al krijgt... er is geen behoefte aan en zal ook nooit meer winstgevend worden in Nederland, dat weet hij best. Die stations in Engeland zullen heus hun winst niet te danken hebben aan hun AM verspreiding, daar is alles al lang en breed op DAB.
Dit is 2016, meneer Poeze, geen 1976. Volledig kansloos.

Slopen die Flevoland mast, gaat toch gebeuren, misschien is hij dan ook een keer stil.
AM is de toekomst voor de Low Power, verder niks. Hij moet lekker piraatje gaan spelen in zijn achtertuin.
Ik hoop dat zijn DAB kanaal ook ergens anders aan wordt besteedt, hij wil het niet eens zegt ie.
Hij heeft een hekel aan DAB, Joost mag weten waarom, terwijl dat toch de toekomst heeft.

Je word hier moe van als radionieuws-volger.

big T

Bericht door big T » 18 jul 2016 15:32

hij heeft al jaren een frequentie in bezit, mag daar 40 KW maken.
Dus wat is het probleem?
Sent from my laptop using Windows

optimod

Bericht door optimod » 18 jul 2016 15:58

Kansloos m.i. Gaat echt niet gebeuren om dit nu weer terug te draaien. Maar blijkbaar heeft Poeze wel geld om zaken aan te spannen i.p.v. te investeren in een goede zender.
Ik heb ook een beetje het idee dat instanties een beetje moe worden van Poeze en al en niet bepaald objectief bevooroordeeld zijn en zo dus beslissingen nemen die tegen hem zijn.

rvbracht

Bericht door rvbracht » 18 jul 2016 16:52

Prutser die Poeze. Heeft alleen maar AM vergunningen verzamelt, en er amper iets mee gedaan. Veel geschreeuw, weinig wol.

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 18 jul 2016 17:01

Deze man is blijven hangen in de jaren 70 toen AM nog hip en modern was. Ik zie in mijn omgeving ook van dit soort types rondlopen en dezelfde dingen roepen als Poeze en die komen uit eenzelfde generatietijdperk, een generatie die vooral NIET mee wil met de tijd!

v.ijl

Bericht door v.ijl » 18 jul 2016 18:27

Er gaat nu konkurentie komen en dat vindt RP niet zo leuk... :))
Om definitief van z'n gemekker af te zijn dient hij de komende tijd op al z'n frequenties op vol vermogen (dus met 40 kW) uit te zenden, een verplichting dus. :eek: Geen geld meer, geld is op? Dan verkoopt hij z'n boot en huis en zijn zenders! :))
Deze man is blijven hangen in de jaren 70 toen AM nog hip en modern was. Ik zie in mijn omgeving ook van dit soort types rondlopen en dezelfde dingen roepen als Poeze en die komen uit eenzelfde generatietijdperk, een generatie die vooral NIET mee wil met de tijd!
Dit is wel erg generaliserend :D

MvRooijen

Bericht door MvRooijen » 18 jul 2016 19:02

Helemaal niet.

Het zijn altijd dezelfde typen mensen die maar blijven hangen naar het verleden, de mensen uit de oude hippie tijd.
Dezelfde mensen die een hoop bombarie hebben gemaakt toen Radio 5 toen afgezet werd, terwijl er 10 andere manieren zijn om te luisteren.
En wie luistert er nu werkelijk nog naar AM van het normale publiek? Geen kip. Misschien 1% ofzo ja.
Net zoals je nu de mensen hebt die maar weigeren om in te zien dat FM ook een keer weg moet, terwijl je op je vingers kunt uittellen dat dat heus geen 10 jaar meer gaat duren, en terecht vindt ik.
Het is de nostalgie die vasthoudt en verder niks. Het "vroeger was alles beter"-gevoel. Lekker conservatief.

10 jaar geleden kon ik het nog wel snappen, maar kom op zeg, dit is toch echt uit de tijd nu.
En voor die kleine zenders juist leuk. Al vind ik dat ze er maar zwaar bekaaid vanaf komen eerlijk gezegd, dus ze hadden het net zo goed achterwege kunnen laten. Dit is gewoon een grote grap van het AT om die slechte frequenties vrij te geven.

big T

Bericht door big T » 18 jul 2016 19:15

maar wel een leuke grap, laat mij maar mooi spelen.
Bus hokjes en dergelijke blijven heel, kan je veel andere zaken niet zeggen :))

v.ijl

Bericht door v.ijl » 19 jul 2016 13:31

MvRooijen schreef:
Helemaal niet.

Het zijn altijd dezelfde typen mensen die maar blijven hangen naar het verleden, de mensen uit de oude hippie tijd.
Dezelfde mensen die een hoop bombarie hebben gemaakt toen Radio 5 toen afgezet werd, terwijl er 10 andere manieren zijn om te luisteren.
Wel, omdat die typetjes die blijven hangen (Vroegâh was allus betuh!) een zeer kleine groep is!
De rest, waar toe ik behoor, ziet de vernieuwing en verbeteringen echt wel en pikken op wat voor hén bruikbaar is. :))
In mijn geval, internetradio, PC's....
Bus hokjes en dergelijke blijven heel
Er zijn tegenwoordig zo weinig bushokjes, de meeste vind je in de stad (ik moet zelf ca 7 minuten lopen wil ik een bushokje tegenkomen) :)) :)) :)) :)) :))

Debaser

Bericht door Debaser » 19 jul 2016 13:51

big T schreef: Bus hokjes en dergelijke blijven heel, kan je veel andere zaken niet zeggen :))
Ja, al die FM- en DAB-liefhebbers doen de hele dag niets anders dan bushokjes slopen. Het is een schande!
Be a debaser!

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 19 jul 2016 16:22

Waarschijnlijk bushokjes met DAB+ reclame er op.
verstuurd via mijn desktop computer.
Apples en Blackbarries zijn om te eten.
Afgelopen zomer waren er genoeg, heerlijk.

big T

Bericht door big T » 19 jul 2016 17:05

:))

MegaWatt

Bericht door MegaWatt » 19 jul 2016 20:34

Het is gewoon heel simpel. De AM-band wordt de legale speeltuin voor de piraten en de personen die zijn blijven hangen in de jaren 70 die zo graag iets met oude buizenzenders willen doen. Dus een heel slimme zet van het AT door dit zo op te lossen. Mooie is dat bijna niemand meer een AM ontvanger heeft of dat het überhaupt op nieuwe toestellen verkrijgbaar zal zijn. Dus het gaat zich allemaal vanzelf opheffen op een paar volhouders na! En Ruud Poeze..........laat deze man zich een andere hobby gaan zoeken waar hij niet telkens boos om hoeft te worden!

Plaats reactie