Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
het Radiomannetje

Re: Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Bericht door het Radiomannetje » 23 sep 2016 20:05

jassy schreef:Ik verwacht dat alle 64% frequenties terug gaan naar de overheid... Dat is met het kleine verzorgingsgebied totaal niet te doen.
De volgende 64% zender staat uit http://www.radionl.fm/radionl-schakelt- ... cuijk-uit/
Welke is de volgende? Zutphen ? -smok -smok
Als radiomaken niet zo verslavend zou zijn ! Had ik tijd over.

rvbracht

Bericht door rvbracht » 23 sep 2016 20:07

Zender staat nog wel aan, maar zonder modulatie.

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 24 sep 2016 13:05

Hoppa weer eentje minder.

Nu effe gaan klagen bij AT dat er een zender zonder programma in de lucht is.
Het is nu een piraten zender, dus AT kom maar in actie. -smok
Als het straalt, dan is het goed.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 24 sep 2016 17:48

100%NL ziet RadioNL als een grote concurrent. Daarom doen ze er alles aan om RadioNL klein te krijgen. Alleen 100%NL is 75%Volendam en draait ook Robbie Williams. Dus niks 100%NL maar luister ik een uur lang naar RadioNL dan hoor ik een uur lang ''hetzelfde'' liedje. Doek beide zaakjes op en maak een zender die echt Nederlands is en verbied ze muziek van buiten Nederland te draaien. Daar zou je dan mooi een publieke zender voor kunnen gebruiken, 3FM ofzo.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 24 sep 2016 19:47

Zwarte IJsbeer schreef:100%NL ziet Radio NL als een grote concurrent. Daarom doen ze er alles aan om Radio NL klein te krijgen. Alleen 100%NL is 75%Volendam en draait ook Robbie Williams. Dus niks 100%NL maar luister ik een uur lang naar Radio NL dan hoor ik een uur lang ''hetzelfde'' liedje. Doek beide zaakjes op en maak een zender die echt Nederlands is en verbied ze muziek van buiten Nederland te draaien. Daar zou je dan mooi een publieke zender voor kunnen gebruiken, 3FM of zo.
Radio NL gedraagt zich inderdaad als concurrent van 100% NL en dat mag ie dus niet, Radio NL dient een regio gerichte zender te zijn maar wilde graag in heel Nederland alleen maar Nederlandstalig gaan draaien, en zonder de info die beloofd was door hunzelf.

Dus 100% NL heeft groot gelijk om deze valse concurrentie te bestrijden.
Een 100% NL houd zich wel aan de door hem beloofde format, en dat is inderdaad 70 % Nederlands en ik dacht 20 % Europees en nog wat van de eisen die het Ministerie toen stelde aan de aanvrager van kavel A9
Dan kun je wel zeggen dat ie niet voldoet aan jouw keuze maar je hoeft natuurlijk niet te luisteren.
Maar Radio Nl mag dus gewoon niet voor landelijk radio spelen. En ja nu is het pijn lijden, nu de overheid hiertegen maatregelen neemt na 8 jaar gedogen.
-smok -smok

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 24 sep 2016 20:05

Kijk waar ik bang voor was gaat nu gebeuren ook de zender Eindhoven 93.6 mhz fm die ook op kavel 7A zit is geen modulatie meer te horen 100%NL moet niet gaan denken dat ik nu naar hun ga luisteren dat stelletje zielenpoten laat ze maar eens een voorbeeld nemen met radioNL ik vind dat ze het heel goed doen en eigenlijk heel Nederland verdienen. En mensen laten we nou eens niet met te veel met regels bezig zijn stop daar mee en laat de mensen genieten van goede radio het leven is soms al moeilijk genoeg.
Ze moeten 100%NL maar eens aan pakken met hun format dat klopt ook voor geen meter !

Johanneke

Bericht door Johanneke » 24 sep 2016 20:33

Volkomen mee eens, buiten de mensen op dit forum heeft Herbert Visser trouwens weinig medestanders in medialand.
Erik de Zwart liet tijdens Buma NL duidelijk horen dat hij de regels belachelijk vond.
En Rob Stenders riep gisteravond tijdens het weekend van de Nederlandse Popmuziek dat "de eigenaar van 100%NL waarschijnlijk een rechtszaak zou hebben aangespannen tegen ieder ander die een radiostation zou hebben gestart met de naam 100%NL en vervolgens een format met alleen Volendam en Robbie Williams zou hanteren"...
Hij is toch een beetje het lachertje van radioland, en ondertussen maar awards uitdelen aan Nick en Simon...

De liefhebbers van Nederlandstalige muziek zijn de dupe, want die hebben geen zak aan 100%NL. Maar ze houden zich inderdaad aan hun eigen regels wat ook niet zo moeilijk is. Enige oplossing is dat RadioNL het kavel van 100%NL opkoopt, dat zal niet zo duur zijn en de nieuwe eigenaar wil er wellicht snel vanaf vanwege de slechte luistercijfers.

En ik denk dat ze de rechtszaak met vertrouwen tegemoet kunnen zien, RadioNL heeft tot nu toe alles gewonnen behalve de laatste, dus het is maar net welke rechter er zit. Pure willekeur dus. Triest dat het zo moet. Ik ben benieuwd of RadioNL nog meer media aandacht gaat opzoeken met artiesten en luisteraars... Ik denk dat ze heel veel steun krijgen.

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 24 sep 2016 20:35

DAB+ fan schreef:Kijk waar ik bang voor was gaat nu gebeuren ook de zender Eindhoven 93.6 mhz fm die ook op kavel 7A zit is geen modulatie meer te horen 100%NL moet niet gaan denken dat ik nu naar hun ga luisteren dat stelletje zielenpoten laat ze maar eens een voorbeeld nemen met radioNL ik vind dat ze het heel goed doen en eigenlijk heel Nederland verdienen. En mensen laten we nou eens niet met te veel met regels bezig zijn stop daar mee en laat de mensen genieten van goede radio het leven is soms al moeilijk genoeg.
Ze moeten 100%NL maar eens aan pakken met hun format dat klopt ook voor geen meter !
Dat kun jij wel vinden maar regels zijn regels en daar heeft iedereen in Nederland zich aan te houden, moet je maar eens horen wat Radio Nl allemaal voor onzin verkoopt in het verhaal op hun website. Fhhh ze zouden gediscrimineerd worden !!! :lol: :lol: :lol: Laat me niet lachten. Een inbreker die gepakt wordt voor inbraak in diverse huizen kan toch ook niet roepen , " ik wordt gediscrimineerd" want die andere inbrekers zijn ook niet gepakt !
Kun je zien uit wat voor hout de eigenaar is gesneden om zo een onzin op zijn webpagina te zetten.
-smok -smok

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 24 sep 2016 20:39

Zo jammer dat hier toch mensen zitten, die niet begrijpen waar de schoen wringt.

100 % is niet het probleem, het probleem is Nico zelf. Het is Nederlands grote piraat.
Hij heeft 8 jaar lang mogen piraten. En dat hij nu op de vingers word getikt, is geheel eigen schuld.

Hij hoeft de zenders niet uit zetten, als hij gewoon doet waar hij ooit op heeft geboden.

Dan kunnen de zielenpietjes hier gewoon naar radionl luisteren.

We wachten wel af welke zender er nu uitgaat. Nijmegen, Ede of Arnhem............ :)) :)) :))
Als het straalt, dan is het goed.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 24 sep 2016 20:39

Haha Radiomannetje Slijper, jouw eigen website is gelukkig wel lekker objectief

retep

Bericht door retep » 24 sep 2016 20:48

DAB+ fan schreef: Ze moeten 100%NL maar eens aan pakken met hun format dat klopt ook voor geen meter !
volgens mij houd 100%NL zich prima aan de kavel voorwaarden, maar als jij denk blijkbaar van niet, maar 100%NL heeft de playlist op de site staan, dus kun je prima bekijken of ze zich aan de voorwaarden houden. dus zou zeggen pak even een dagje en geef aan hoe oud in welke taal en waar het liedje vandaan komt, en kom maar op met je cijfers (al denk ik nier dat er nu iets komt)

optimod

Bericht door optimod » 24 sep 2016 21:16

Ik geef Herbert en zijn team groot gelijk. Radionl heeft zich gewoon aan de regels te houden waarmee ze destijds akkoord zijn gegaan. Zo simpel is dat, en dat heeft niets met misgunnen te maken. RadioNl heeft het jaren lang te bont gemaakt en daar komt nu terecht een kentering in...

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 25 sep 2016 18:59

Waar kunnen mensen toch plezier in hebben graaien in andermans leed zo voel je zelf wel erg groot he zo zielig !

Hajeco

Bericht door Hajeco » 25 sep 2016 20:51

haha ik blijf het leuk vinden al die reacties en meningen. Intussen huppelt het vanuit Sneek lekker door met wat aanpassingen. De tijd zal het wel leren.

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 25 sep 2016 20:57

Ik stop hiermee tuurlijk hoort iedereen zich aan de regels te houden jammer dat ze het zo geprobeerd hebben met alle risico,s
van dien maar ik blij erbij dat ik het een hele goede Nederlandstalige radio zender vond met een goed format waar 100%NL
niet aan kon tippen mocht echt afgelopen raken met RadioNL dan zal ik ze gaan missen dit is het laatste wat ik hier over wil zeggen !

Plaats reactie