Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Discussieer over de regionale omroepen
Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Radio NL wordt gekweld door geboorteregels

Bericht door De Nachtwacht » 29 jun 2016 09:54

Ane Sybesma schreef:
jassy schreef:Tja, wie denkt dat door dit soort acties het regionale spectrum weer divers wordt zonder eenheidsworst heeft een plaat voor z'n kop.. Ik denk dat het heel rustig gaat worden in de regionale ether! Er is geen cent mee te verdienen dus laten we blij zijn dat er partijen zijn die de frequenties bespelen.. Hotradio, Freez FM, Rebecca FM, Touch FM, Keizerstad FM zijn echt niet gestopt omdat het zo waanzinnig goed gaat!
Dat denk ik ook. Ik ben toch al niet voor al die regeltjes om diversiteit op te leggen. Het is commerciële radio, geen publieke omroep.

Dus als ze te streng gaan handhaven zal het naar mijn idee gewoon wat stiller worden op de FM.
Daarnaast zijn de regionale commerciëlen op muziekgebied toch al een heel stuk verrassender dan de landelijke zenders.

Ben oprecht benieuwd hoe radiomannetje een dergelijke commerciële regiogerichte omroep voor zich ziet.

dickie

Bericht door dickie » 29 jun 2016 19:42

Denk dat veel ex piraten het veel regionaler kunnen doen.
Je kunt denken aan Varia FM,Olympia-Radio , Hitstream en ik denk dat er nog veel meer zijn die best belangstelling zullen hebben.
Zal heus niet lang leeg blijven.

DX'r

Bericht door DX'r » 29 jun 2016 22:40

fonswielemaker schreef:
Ane Sybesma schreef:
jassy schreef:Tja, wie denkt dat door dit soort acties het regionale spectrum weer divers wordt zonder eenheidsworst heeft een plaat voor z'n kop.. Ik denk dat het heel rustig gaat worden in de regionale ether! Er is geen cent mee te verdienen dus laten we blij zijn dat er partijen zijn die de frequenties bespelen.. Hotradio, Freez FM, Rebecca FM, Touch FM, Keizerstad FM zijn echt niet gestopt omdat het zo waanzinnig goed gaat!
Dat denk ik ook. Ik ben toch al niet voor al die regeltjes om diversiteit op te leggen. Het is commerciële radio, geen publieke omroep.
Dus als ze te streng gaan handhaven zal het naar mijn idee gewoon wat stiller worden op de FM.
Daarnaast zijn de regionale commerciëlen op muziekgebied toch al een heel stuk verrassender dan de landelijke zenders.
Ben oprecht benieuwd hoe radiomannetje een dergelijke commerciële regiogerichte omroep voor zich ziet.
Los van het feit dat 8FM een goeie zender is slaat het nergens op dat je ze 5x tegenkomt in de programma lijst op je autoradio (West-Brabant/Randstad; West Brabant; midden Brabant; Zuidoost Brabant en Noord&Oost) -zzz

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 30 jun 2016 08:10

DX'r schreef:
fonswielemaker schreef:
Ane Sybesma schreef: Dat denk ik ook. Ik ben toch al niet voor al die regeltjes om diversiteit op te leggen. Het is commerciële radio, geen publieke omroep.
Los van het feit dat 8FM een goeie zender is slaat het nergens op dat je ze 5x tegenkomt in de programma lijst op je autoradio (West-Brabant/Randstad; West Brabant; midden Brabant; Zuidoost Brabant en Noord&Oost) -zzz
Nee klopt. Al schijnt dat wel gewoon te mogen, omdat deze zenders allemaal uit hetzelfde pakket komen (las ik elders op dit forum). Daar zouden ze wat mij betreft ook wel iets aan mogen veranderen, draagt ook niet bij aan diversiteit in het radiolandschap.

jassy

Bericht door jassy » 30 jun 2016 13:01

Ik wil het gedrag van bepaalde zenders ook niet goed praten, maar als ik al hoor ex-piraten dan wordt de eenheidsworst dus alleen maar groter.. Hier in N/O NL hebben we nu een aardige diversiteit aan zenders (Joy, RadioNL, Continu, 8FM, Simone FM) die tig regionale clubs individueel niet kunnen geven. Juist doordat één club een paar zenders bestierd krijg je diversiteit omdat ze anders in elkaars vijver zitten te vissen.

We zullen zien wat de toekomst brengt, maar het ziet er niet rooskleurig uit.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

PierementLover

Bericht door PierementLover » 04 jul 2016 21:12

het Radiomannetje schreef:Radio NL snap het niet, maar ja dat is al meer dan 8 jaar dat ze het niet snappen.
Hebben ze trouwens ooit ergens verantwoord wat ze met dat geld van die bedelactie ("geef ons alsjeblieft 2 Euro zodat we de rechtszaken kunnen betalen") gedaan hebben?

dickie

Bericht door dickie » 31 jul 2016 18:24

En nog altijd wordt er gewoon niet volgens de vergunning uitgezonden.

Snap totaal niet dat er nog altijd niet ingegrepen is.

AT moet gewoon de zenders uitzetten en meenemen dat doen ze bij piraten ook.

optimod

Bericht door optimod » 31 jul 2016 18:29

Vanaf 1 september is het uit met de pret.

Rondje

Bericht door Rondje » 10 aug 2016 11:49

het Radiomannetje schreef:
Johanneke schreef:Tja, hoe gefrustreerd kun je zijn. Ben toch ontzettend benieuwd wie er achter dat Radiomannetje zit haha. Een forum is om over dingen te praten en je mening te uiten, maar je kan ook doorslaan...
Zou jij wel willen weten he Nico !

Er is er maar 1 die in het apenpak van het radiomannetje rondhuppelt. Iemand die zo'n hekel heeft aan de " smartlappen" zender, en Nico in het bijzonder, dat zijn radio wereld alleen bestaat uit het beledigen, opruien en kwetsen. Gewoon omdat hij dat leuk vindt.

Rondje

Bericht door Rondje » 10 aug 2016 11:57

DX'r schreef:
fonswielemaker schreef:
Ane Sybesma schreef: Dat denk ik ook. Ik ben toch al niet voor al die regeltjes om diversiteit op te leggen. Het is commerciële radio, geen publieke omroep.

5 x ? Valt toch nog mee ? Omroep Gelderland vind je alleen in Gelderland al op 5/6 frequenties

rvbracht

Bericht door rvbracht » 10 aug 2016 17:28

Rondje schreef:
5 x ? Valt toch nog mee ? Omroep Gelderland vind je alleen in Gelderland al op 5/6 frequenties
Dat ging over DAB+, niet FM.

Offtopic: Overigens snap ik niet dat 8FM Brabant de modulatie op DAB+ nog steeds zo zacht heeft staan, ook in vergelijking met de andere 8FM regio's, waar het wel goed klinkt.

marco de graaf

Bericht door marco de graaf » 02 sep 2016 13:39

Het gaat toch gebeuren, Radio NL gaat zenders inleveren.

Eens afwachten hoeveel er ingeleverd gaan worden.
Een kwestie van: eigen schuld dikke bult :)) :)) :))

http://radio.nl/811333/radionl-geeft-ee ... erichtheid
Als het straalt, dan is het goed.

jassy

Bericht door jassy » 02 sep 2016 16:16

Ik verwacht dat alle 64% frequenties terug gaan naar de overheid... Dat is met het kleine verzorgingsgebied totaal niet te doen.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

optimod

Bericht door optimod » 02 sep 2016 16:20

Begin van het einde allemaal. Op naar totaal niet beluisterbare radio in de regio. Hoe pakt Decibel dat nu aan eigenlijk? Of helemaal niet..nog..?

boxfm

Bericht door boxfm » 02 sep 2016 18:56

optimod schreef:Begin van het einde allemaal. Op naar totaal niet beluisterbare radio in de regio. Hoe pakt Decibel dat nu aan eigenlijk? Of helemaal niet..nog..?
Voor Decibel is het nog 'redelijk makkelijk' denk ik. Met regionaal nieuws, weer, verkeer per regio en agendablokken (als ze dat allemaal doen) komen ze al een eind. Dan hebben ze ook nog de mazzel dat er toch redelijk wat Nederlandse artiesten uit hun uitzendgebied komen. Afrojack = Spijkenisse, Armin van Buuren = Leiden, etc.

Plaats reactie