Hofstad Radio

Discussieer over de regionale omroepen

Moderator: admin6

Plaats reactie
Echtwel

Re: Hofstad Radio

Bericht door Echtwel »

rvbracht schreef: 08 sep 2020 20:56
Echtwel schreef: 06 sep 2020 20:43 Helemaal mee eens elk muziek formaat is te vinden zeker online , toch zijn er wel succesvol ex jaren 80 piraten ik noem.er 1 en meteen ook de beste keizerstad !
Ook Keizerstad kreeg het op een regionaal commercieel kavel financieel niet rond, en verhuurde de boel aan semi landelijk "regionaal" commercieel station RadioNL.
Ik hoop van harte dat het met fors lagere kosten op lokale DAB+ kanalen wel gaat lukken voor de diverse oud piraten uit de jaren 80.
Keizerstad heeft op.en.af meer dan 10.jaar legaal in de ether gezeten als.lokale omroep en.later commerciële geen vergelijking met Hofstad maar dit terzijde
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

rvbracht schreef: 08 sep 2020 20:56
Echtwel schreef: 06 sep 2020 20:43 Helemaal mee eens elk muziek formaat is te vinden zeker online , toch zijn er wel succesvol ex jaren 80 piraten ik noem.er 1 en meteen ook de beste keizerstad !
Ook Keizerstad kreeg het op een regionaal commercieel kavel financieel niet rond, en verhuurde de boel aan semi landelijk "regionaal" commercieel station RadioNL.
Ik hoop van harte dat het met fors lagere kosten op lokale DAB+ kanalen wel gaat lukken voor de diverse oud piraten uit de jaren 80.
Denk dat een hoop oud piraten na een jaar weer afhaken. Kosten BUMA Stemra en Sena blijven hoog.

Geen luisteronderzoek, dus je verkoop lucht.

Er zal nu veel enthousiasme zijn, maar hoelang zal dat duren?
MFM

Bericht door MFM »

Mee eens. De 200 watter zou dan minstens op de euromast of 200+ meter hoog gebouw geplaatst moeten worden om zelfs maar Hoek van Holland (gemeente Rotterdam) te kunnen bereiken.
Het is in ieder geval een rotfrequentie om vanuit Rotterdam Den Haag mee te doen. Ze hadden beter 93.9 kunnen toewijzen en dan 104.2 als evenementenfrequentie reserve.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Hofstad via DAB+ klinkt niet best. Het geluid lijkt wel een slechte internet stream, zo bubbelig klinkt het. Zonde!
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Mee eens. De 200 watter zou dan minstens op de euromast of 200+ meter hoog gebouw geplaatst moeten worden om zelfs maar Hoek van Holland (gemeente Rotterdam) te kunnen bereiken.
Het is in ieder geval een rotfrequentie om vanuit Rotterdam Den Haag mee te doen. Ze hadden beter 93.9 kunnen toewijzen en dan 104.2 als evenementenfrequentie reserve.
Maar het kan altijd nog erger, de tweede FM-frequentie die in Rotterdam (Hoogvliet) beschikbaar komt voor commerciele radio. FM 87.8... wie bedenkt zoiets ? De lokale omroep van het Westland zit op 87.6 en op 87.9 zit Omroep Zeeland vanuit Goes.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
MFM

Bericht door MFM »

Inderdaad. Beide freqs zijn totaal niet interessant wanneer je als lokaal zendertje op de lokale hoogste flat wat staat te pruttelen.
Maar als pakket zou je dus best voor de ene kant van Rotterdam 87.8 waalhaven en de andere kant 104.2 waalhaven kunnen doen. Het zijn immers beide aan Rotterdam toegewezen kaveltjes.
Daar zit dan nog wel enigszins wat omzet in.
Dan zou zelfs ik nog wat geld uit de ouwe sok tevoorschijn halen om een jaartje te mogen spelen.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

deradioluisteraar schreef: 12 sep 2020 07:50 Hofstad via DAB+ klinkt niet best. Het geluid lijkt wel een slechte internet stream, zo bubbelig klinkt het. Zonde!
O is de niet afbetaalde Orban dan toch terug gehaald door zijn eigenaar ?
density1

Bericht door density1 »

Dit heeft niet te maken met wel of niet gebruik van een Optimod, dat bubbelige geluid/artifacts is een bekend fenomeen bij DAB. Dat probleem moet dus ergens anders gezocht worden. Vermoedelijk weer het DAB signaal wat niet apart geprocessed wordt voor DAB maar gewoon de internet feed die voor de internet radio luisteraar ook te beluisteren is.
lion

Bericht door lion »

lion schreef: 01 sep 2020 20:23
Pascal. K schreef: 01 sep 2020 17:09
density1 schreef: 01 sep 2020 10:44 Vandaag 1 september. Een persconferentie vandaag van Hofstad. https://www.hofstad-radio.online/hofsta ... -op-de-fm/
Met dat vermogen halen ze den haag niet vanuit Rotterdam.
Er is vandaag nog niks naar buiten gebracht.
Met de gepresenteerde programmering willen ze in Oktober gaan starten las ik in de Facebookgroep van Hofstad Radio
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Echtwel schreef: 12 sep 2020 22:38
deradioluisteraar schreef: 12 sep 2020 07:50 Hofstad via DAB+ klinkt niet best. Het geluid lijkt wel een slechte internet stream, zo bubbelig klinkt het. Zonde!
O is de niet afbetaalde Orban dan toch terug gehaald door zijn eigenaar ?
Ik zag ook berichten voorbij komen dat er in Den Haag bij een DAB partij een onafbetaalde orban stond.
density1

Bericht door density1 »

lion schreef: 13 sep 2020 11:56
lion schreef: 01 sep 2020 20:23
Pascal. K schreef: 01 sep 2020 17:09

Met dat vermogen halen ze den haag niet vanuit Rotterdam.
Er is vandaag nog niks naar buiten gebracht.
Met de gepresenteerde programmering willen ze in Oktober gaan starten las ik in de Facebookgroep van Hofstad Radio
Wederom uitstel, en je weet wat het gezegde is....
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik denk dat hofstad gaat ruilen de 104.2 tegen de 99.4let maar op
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

ik denk eerder een hele dikke Afbeelding
waar op gezogen wordt.
density1

Bericht door density1 »

Het duurt allemaal weer net iets te lang waardoor het geloofwaardig wordt dit project. Jammer want de muziekmix is echt goed en is over nagedacht en is zeker niet oubollig. Veel nieuwe relevante muziek die in het classic hits format passen, maar en dat is minder, toch ook wel weer van die platte popliedjes van Amy McDonald en Maria Mena en meer van dat soort zangeresjes. Het zou mooi zijn als het station in ieder geval op internet kan blijven uitzenden, DAB+ is daarbij een bonus en mooi meegenomen maar FM zal er echt niet in gaan zitten....
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Het bericht op hun website over de FM-frequentie (https://www.hofstad-radio.online/hofsta ... -op-de-fm/) is inmiddels geruisloos offline gehaald.

In Google Cache is het nog wel te vinden:
Afbeelding
Plaats reactie