Radioring 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radioring 2021

Bericht door Pot »

Pascal. K schreef: 07 jan 2021 19:39
Henkjan2016 schreef: 07 jan 2021 18:43 Globale tussenstand in dit topic:

Jorien R en Rob S hebben de beste papieren.
Alleen zullen die wel weer geen kans maken... het grote publiek vraagt zich af “wie is Jorien” en Stenders verliest het van een radiomaker die zijn gehele achterban doet oproepen op tv (Wilfred Genee)
Klopt helemaal.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 07 jan 2021 18:15 Ik had gemist dat het alweer zo ver was. Van mij mag iedereen winnen die er niet om bedelt.
Pas je dit ook toe bij politieke verkiezingen, want dan ben ik benieuwd welk vakje jij rood kleurt? ;-)
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Man: Wilfred Genee

Op enige afstand: Mark van der Molen, Barend van Deelen, Tim Klijn, Dennis Ruyer en Rob Stenders.

Vrouw: Emmely de Wilt

Kort daarachter: Jorien Renkema

Programma: 't Oor Wil Ook Wat
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Man: Wilfred Genee
Vrouw: Emilie de Wilt
Programma: Mattie en Marieke.

Podcast: Man man Man de Podcast

Marconi Talent: Jamie de Ruijter (funx/slam)
Orange

Bericht door Orange »

Ik heb Jan Joost van Gangelen ingevuld. Natuurlijk technisch gezien niet de beste dj (hij is niet eens dj, maar presentator), maar ik vond hem wel verfrissend op vrijdagmiddag. Mis hem wel op dat tijdstip. Altijd een mooi verhaal klaar, opgewekt en positief, passend in de (bijna) weekendvibe.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Orange schreef: 07 jan 2021 22:20 Ik heb Jan Joost van Gangelen ingevuld. Natuurlijk technisch gezien niet de beste dj (hij is niet eens dj, maar presentator), maar ik vond hem wel verfrissend op vrijdagmiddag. Mis hem wel op dat tijdstip. Altijd een mooi verhaal klaar, opgewekt en positief, passend in de (bijna) weekendvibe.
Is niet alleen voor dj’s maar ook programma makers
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 07 jan 2021 21:38
Oortjes schreef: 07 jan 2021 18:15 Ik had gemist dat het alweer zo ver was. Van mij mag iedereen winnen die er niet om bedelt.
Pas je dit ook toe bij politieke verkiezingen, want dan ben ik benieuwd welk vakje jij rood kleurt? ;-)
Min of meer wel. Ik ga niet voor oneliners en verkiezingsposters, maar baseer mijn stem op stemgedrag en uitgangspunten van de partij.

Ik heb inmiddels ook voor de radioring gestemd, omdat ik natuurlijk wel wil bijdragen aan een keuze voor de beste programmamakers ipv leukste reclameboy.

Programma: Theater van het sentiment. Geweldige presentator, leuk format.
Man: Stephan Jacobs. Verreweg de meest creatieve landelijke radiomaker van het moment.
Vrouw: Marisa Heutink. Alweer jaren actief, lekker positieve presentatie en ach, als er dan toch visual radio is ...
Rock 'n roll is better than music!
RodaJC2000

Bericht door RodaJC2000 »

Programma: Club Ondersteboven,
Weliswaar niet meer op de radio, maar alsnog blijft het een leuk programma
Man: Tim op het Broek, leuke presentaties en altijd in voor een grapje, las 1x een verrhaal voor tijdens TOOL - Stinkfist, wat best grappig was.
Vrouw: Tessa Mol. Lekker korte talks, doet het altijd erg leuk en luistert lekker weg tijdens de kantooruren.
Podcast: Recht voor je Raap
Gaat over vanalles en nog wat, en dat onder de humor van 2 man die elkaar al sinds de middelbare school kennen. Dat is pas geinig.
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Programma: Partij voor de Vrijdag, enige radioprogramma waarvoor ik specifiek inschakel omdat ik benieuwd ben wat er deze week weer in de show zit.
Kanshebber voor volgend jaar: Verukkelijke 15, zou ook zo’n programma kunnen worden maar tot op heden maar 1x de hele show gehoord en vind Leo Blokhuis denk ik een betere gast/expert dan DJ.
Dit jaar niet op de shortlist: Spijkers met Koppen, na jaren wel kanshebber te zijn geweest. Misschien dat de opfrisbeurt met Willemijn Veenhoven, die ik op R1 altijd wel fijn vond, het programma weer op kan laten leven voor mij.
Programma’s die ik dagelijks rond ontbijt en drivetime luister (KINK) vind ik super in hun doel, maar dingen voor mij niet mee met beste programma.

Man: Rob Janssen, gun hem eigenlijk de aanstormend talent award, maar daar mag ik niet op stemmen. Iemand die heel hard werkt om iets anders te brengen dan de rest, soms tegen de stroom in, soms irritant maar met volle overgave gaan voor waar hij in gelooft! Ster van SR.
Getwijfeld over Rob Stenders, historisch gezien een van de beste en invloedrijkste radiomakers, maar hem zou ik dan weer eerder de Oeuvre Award geven.
Kanshebber: Tim op ‘t Broek: Muziekkeuze die heel dicht bij mijn hart ligt, leuke info, stukje humor, beetje engagement. Als ik voor de radiozender van het jaar had mogen kiezen had ik KINK gekozen, wat een ontdekking.

Vrouw: Jorien Renkema. Gewoon de beste radiovrouw, brede muziekkennis (als het van wikipedia is zoekt ze wel de juiste verhaaltjes uit), fijne stem. Journalistieke kwaliteiten, toont oprechte interesse in gesprekken en stelt mensen op hun gemak (zie ook SR), zou voor mij een grotere rol mogen hebben bij 3fm (vond haar ook een super inval station voice). Programma zit helaas op een tijdstip dat ik normaal niet vaak kan luisteren.
Kanshebber: Emily de Wilt, andere manier van Radiomaken in de school van Stefan Stasse, weet een sfeer op te roepen, alles in dienst van het programma en de luisteraar niet het ego van de DJ. Net niet genoeg om mij elk weekend aan zich te binden.
Niet meer op de shortlist: Annemieke Schollaert, na jarenlang favoriet. Muzieksmaak die me aanspreekt, maar na een paar jaar A-lijst weet ik precies wat ze draait en zelfs welke platen ik aan moet vragen om in de uitzending te komen. Presentatie zit vol maniertjes, heb het idee dat ze meer tot bloei komt bij vervangingen (van Ruud de Wild bijvoorbeeld) en events (de top2000 clownerie heb ik overigens niet gekeken/geluisterd).

Podcast: de Stemming Vullings & van der Wulp, vind mensen die over kritisch over politiek ouwehoeren altijd interessant (had ook Kee en van Jole kunnen zijn).
Andere vaste waardes: De Dag van NPO1 en NRC vandaag.
Kanshebber: De Kopgroep, maar was inmiddels alweer in mijn parate geheugen weggezakt.
Turtle

Bericht door Turtle »

Mijn lijstje:

Programma: RickvanV doet 2
Man: Rob Janssen
Podcast: Zender Obama
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Programma: Stenders Platenbonanza.
Man: Rob Stenders.
Vrouw: Annemieke Schollaardt.
Podcast: 30 minuten rauw, Ruud de Wild.
Janno

Bericht door Janno »

Programma: Stenders Platenbonanza
Man: Rob Stenders
Podcast: De Krokante Leesmap
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Ik geef niet mijn voorkeur maar een voorspelling van de uitslag:

Programma: Mattie en Marieke
Man: Bram Krikke
Vrouw: Marieke Elzinga
Podcast: Man Man Man de Podcast
Oortjes

Bericht door Oortjes »

JulesKluivert schreef: 08 jan 2021 23:06 Ik geef niet mijn voorkeur maar een voorspelling van de uitslag:

Programma: Mattie en Marieke
Man: Bram Krikke
Vrouw: Marieke Elzinga
Podcast: Man Man Man de Podcast
Dat is wel en Q feestje dan. Gezien de populariteit geen gekke voorspelling trouwens. Ik verwacht ook dat in ieder geval Marieke in de prijzen valt. Het is toch één van de weinige vrouwen met veel luisteraars.
Rock 'n roll is better than music!
Paul Sheep

Bericht door Paul Sheep »

Programma: The Boom Room (Slam) (gaat nooit winnen en komt waarschijnlijk niet eens in aanmerking voor nominatie maar ondanks dat gun ik het Gijs Alkemade wel.)
Man: Rob Stenders (behoeft geen uitleg.)
Vrouw: Emmely de Wilt (verfrissend talent, steekt er met kop en schouders bovenuit vergeleken met de andere dames op o.a. NPO Radio 2)
Podcast: Leven zonder stress (Ik miste bij de keuzes de podcast Kukuru van Giel)
Plaats reactie