Radioring 2021

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Herman ven Schippers

Radioring 2021

Bericht door Herman ven Schippers »

Mijn stemmen gingen naar:

Programma: Stenders Platenbonanza
Man: Rob Stenders
Vrouw: Jorien Renkema
Podcast: 30 minuten rauw
Henkjan2016

Re: Radioring 2021

Bericht door Henkjan2016 »

Iets meer voorkeur :-)

Programma: Stenders Platenbonanza / Rick Van V Doet 2
Man: Rob Stenders / Wilfred Genee / Mark van der Molen
Vrouw: Astrid De Jong / Sophie Hijlkema
Podcast: Kick Off / De Technoloog
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 07 jan 2021 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Ook ik heb gestemd op de Radioring 2021:
-Beste radioprogramma: Somertijd op Radio 10: Nog steeds heerlijk om te luisteren na mijn werkdag. De chemie tussen Rob en zijn sidekicks
is geweldig. De sleet zit er in mijn ogen steeds nog niet op: alsof je gezellig met je vrienden in een cafe zit. Ook heeft Rob altijd leuke en wisselende
items in zijn show.
-Beste radioman: Rick van Velthuysen. Zit wat mij betreft op een veel te slechte plek in de nacht. Die man verdient in mijn ogen een vast programma
doordeweeks op de radio. De energie en de jeugdigheid die Rick nog in zijn presentatie heeft is fenominaal. Je kunt horen dat die man nog veel
plezier heeft in het DJ zijn. Een tikje rebels ook nog soms! Heerlijk om naar te luisteren.
-Beste radiovrouw: Jorien Renkema: Vlotte en fijn presenterende DJ. Klinkt fris en energiek. Heeft enorme kennis van muziek en heeft allerlei leuke
en relevante achtergrondinformatie van artiesten en bands. Een vrouwelijke Rob Stenders die ook heel veel van muziek weet. En dat is een
compliment!!
-Podcast: Niet gestemd.

Ps: Zou graag lezen van medeforumleden waarom ze iemand genomineerd hebben. Mis een stukje motivatie/onderbouwing waarom dat radioprogramma of die radioman of radiovrouw gekozen is. In de vorige posts mis ik die onderbouwing/motivatie.
Henkjan2016

Programma: Stenders Platenbonanza / Rick Van V Doet 2
Stenders in zijn kracht zoals bij Kx. Stenders is gewoon Stenders zoals Stenders is. Carolien brengt naar mijn mening de nodige extra kracht van Stenders naar boven. Ik heb nog wel het gevoel dat de handrem er bij Stenders nog steeds op zit. Dit wordt naar mijn mening echter veroorzaakt door het zenderbeleid.
Rick Van V laat dagelijks horen dat Giel een grote tand minder is. Rick heeft een lekkere vlotte show en luistert lekker weg. Kritisch, een eigen mening, maar ook respectvol. Weinig muziek en wat er gedraaid wordt wijkt heerlijk af van hetgeen regulier op Radio 2 te vinden is. (op de topsong en weeknd na)

Man: Rob Stenders / Wilfred Genee / Mark van der Molen
Rob Stenders is op zijn best als hij de vrijheid heeft. Dat heeft hij niet bij Radio 2 en dat is goed te horen. Lekker naar Talpa gaan en daar Stenders XXL verder uitwerken tot een volwaardig DAB+- of internetstation. Voor de rest is mijn mening wel bekend.
Wilfred laat al jaren zien dat hij een pittige interviewer is en over een grote bak humor en zelfspot bezit. Het hele akkefietje afgelopen zomer lag echt niet aan Wilfred, die eenzelfde presentatorrol als bij BNR innam. Een foutje wellicht, maar zeker ook een gebrek aan meeveervermogen van de andere personen. De judasrol? Ik heb hem niet gezien.
Mark van der Molen zit gewoon op mijn denklevel. De ene keer lekker simpel, de andere keer ingewikkeld. Luisteren naar Mark is het rangschikken van mijn eigen gedachtengangen. Daar is/was Ramon inderdaad een stoorzender in. Hopelijk houdt Ramon deze rustigere vibe vast.

Vrouw: Astrid De Jong / Sophie Hijlkema
Astrid de Jong ben ik al jaren fan van. Een beetje het Mark van der Molen-effect. Lekker bruut naar vervelende mensen bij Nachtzuster en ook weer erg absurd als het om humor gaat. Elke uitzending met Astrid is een feest.
Sophie Hijlkema is voor mij de Brigitte Kaandorp van de Nederlandse radio. Zegt wat ze wil, schaamt zich niet voor emoties, en trekt zich naar mijn idee niets aan van wat anderen van haar vinden. Ze heeft een mooie ontwikkeling doorgemaakt in 2020 als vervangster van Herman.

Podcast: Kick Off / De Technoloog
Kick Off met Valentijn Driessen. Ik houd wel van kritische radio. Klap er maar lekker op en dat doen ze erg goed in deze podcast. Een mening hebben en daar ook mee geconfronteerd durven worden.
Technoloog is het programma van Ben van den Burg. Zij lopen zo'n eind voor op de ontwikkelingen zoals die in de toekomst (zijn gebeurd) gaan gebeuren. Van development naar zelfrijdende Tesla. Heerlijk voor tijdens het wandelen.
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 07 jan 2021 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Programma: Stenders Platenbonanza
Man: Jan-Willem Roodbeen
Vrouw: Emmely de Wilt
Podcast: 30 minuten rauw
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Programma : Menno Barreveld (een heerlijk programma om elke werkdag te luisteren tussen 10-13 en zaterdagnacht 0-1)
Man : Bas van Nimwegen (Maakte een leuk weekendprogramma op 21-00 met diverse spelletjes en muziek
Vrouw : Hila Noorzai (Maakte met Jordi Warners een leuk programma op de zaterdag en zondag avond)
Podcast : Man Man Man de Podcast ( Podcast waar ik erg om kan lachen)
aapdedino

Bericht door aapdedino »

Programma: Partij voor de vrijdag. Leuke sfeer, veel humor.
Man: Rob Stenders. Legendarische jock, die in de tijdgeest van nu nog steeds zichzelf blijft en goede interactie heeft met luisteraars en sidekick.
Vrouw: Jorien Renkema. Een van de weinige vrouwen die ik op zet omdat diegene op de radio is (in combinatie met fijne muziek)
Podcast: De stemming met Xander van der Wulp en Joost Vullings. Hoor ik goede verhalen over. Van de genomineerde podcasts luister ik er geen een.
Laatst gewijzigd door aapdedino op 07 jan 2021 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
SB92

Bericht door SB92 »

Programmma: Zin In.
Wat mij betreft het programma op 3FM dat het best werkt en waar ik met het meeste plezier naar luister
Man: Rob Jansen: Erg getwijfeld bij deze categorie. Ik vind Rob Jansen soms heel irritant, maar hij heeft dit jaar Serious Request weten te dragen. Daarvoor verdient hij wat mij betreft wel een award.
Vrouw: Jorien Renkema. Gewoon de beste vrouw op de radio op dit moment wat mij betreft.
Podcast: Man man man podcast. Erg herkenbaar en luistert lekker weg.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Programma: Partij voor de vrijdag , gezellig en carnaval 🤣
Man: Rob Janssen Meest creatieve radiomaker en een fantastische SR
Vrouw: Eva Koreman, geen speciale reden.
Podcast: -
joostpas

Bericht door joostpas »

Radio Ring 2021:

Programma: Partij voor de Vrijdag. Geeft een lekker weekend gevoel en zet een sfeertje neer waar ik mij goed in thuis voel.
Man: Rob Stenders. Wat mij betreft de beste dj die er rondloopt op dit moment. Ontzettend veel kennis en een fijne stem om naar te luisteren.
Vrouw: Jorien Renkema. By far de beste vrouwelijke dj die er is. Goede talks tussen de muziek door.
Podcast: In het wiel. Fijne podcast over wielrennen. Goede presentator met Hidde van Warmerdam, en Thijs Zonneveld is aanwezig met goede uitleg over de koers
Pot

Bericht door Pot »

Nog niet gestemd, maar wel van plan om dat te doen.

Programma: Gijs 2.0. Gijs zelf vind ik het minste aan het programma. Muziek is prima, redelijk wat actualiteit, goede sfeer en af en toe wat caberet. Tijdens de lunch is wat mij betreft het leukse tijdstip om te luisteren en het programma past er perfect.

Man: Kai Merckx
Kai Merckx is voor mij de ontdekking van het jaar 2020. Maakt op een leuke manier een programma. Qmusic voelt in de avond aan wat de luisteraar wil. Kai vult dat perfect in. Jan-Willem Roodbeen en Bart Arens waren mijn andere opties.

Vrouw: Annemieke Schollaardt
Dit had net zo goed Jorien Renkema kunnen zijn of Emmely de Wilt. Annemieke heb ik toch verkozen boven deze twee omdat haar programma het beter is en ze precies doet waar ze goed in is.

Podcast: De Man Man Man Podcast.
Gewoon leuk. Luister er af en toe naar; met veel plezier.
Oren open!
Bagare

Bericht door Bagare »

Hallo ik heb gestemd op:

Programma: 538 Ochtendshow
Man: Mark Labrand
Vrouw: Jorien Renkema
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik had gemist dat het alweer zo ver was. Van mij mag iedereen winnen die er niet om bedelt.
Rock 'n roll is better than music!
Henkjan2016

Globale tussenstand in dit topic:

Jorien R en Rob S hebben de beste papieren.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Henkjan2016 schreef: 07 jan 2021 18:43 Globale tussenstand in dit topic:

Jorien R en Rob S hebben de beste papieren.
Alleen zullen die wel weer geen kans maken... het grote publiek vraagt zich af “wie is Jorien” en Stenders verliest het van een radiomaker die zijn gehele achterban doet oproepen op tv (Wilfred Genee)
Plaats reactie