De Top2000 - 2020 editie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: De Top2000 - 2020 editie

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 31 dec 2020 13:08
Janno schreef: 31 dec 2020 12:22
Phoenix schreef: 31 dec 2020 11:51

Het is zeker een kwestie van smaak. Feit is dat de Top 2000 veel meer van links naar rechts schiet, waardoor er net zoveel goede als slechte muziek in staat.
Feit is ook dat de Countdown jaren parallel lopen aan mijn jeugdjaren waarin ik actief naar muziek en radio ben gaan luisteren. Daarom is deze lijst puur genieten.
Ik snap het best hoor, ik was Bo lus maar een beetje aan het plagen. Mijn jeugdjaren waren iets eerder en die jaren hebben voor mij ook iets speciaals. Maar ik houd er sowieso van als muziek alle kanten opgaat. Mijn persoonlijke meest beluisterde Spotify-lijst staat vol met muziek van de afgelopen 7 decennia en dan op shuffle. Lekker vind ik dat, ik word graag verrast. Al staat er in mijn persoonlijke lijst natuurlijk alleen muziek die ik echt goed vind.
Begrijp met niet verkeerd. Ook ik heb mijn favoriete verspreid over de afgelopen 7 decennia.

viewtopic.php?p=521809#p521809

Als het gaat om verrassen is de Top 2000 al jaren niet meer verrassend. De lijst is erg voorspelbaar en je kunt vooraf uittekenen welke platen langs gaan komen. Van de Countdown lijst mag gezegd worden dan het gaat om doorsnee '80's en '90's hitjes, maar evengoed geldt voor de Top 2000 iets soortgelijks. De Countdown lijst hanteert een andere, niet eerder gebruikte insteek en is daarmee (voor sommigen) een aardig alternatief voor de Top 2000. Niet meer en niet minder. Tot 18 uur staat bij mij de radio op Veronica. Ten opzichte van de Top 2000 is deze (voor mij) iets verrassender, want daar is de top 100 toch aardig in beton gegoten.
Ik heb je lijst gezien. De mijne staat eronder. Zo kan je zien dat ik meer naar de alternatieve en klassieke rock neig. Maar ik heb een heel brede smaak. Billie Eilish vind ook goed en soms zelfs hiphop, klassiek en smartlappen (mits ik in de juiste stemming ben).

Eens wat betreft de niet zo verrassende top 100 en ik zou voor de countdown 750 kiezen als er meer 70s muziek in stond en ik niet toch een beetje verknocht was aan de vaste lijstjestraditie van de laatste dagen van het jaar.
Met verrassen bedoel ik vooral het heen en weer gaan van verschillende muziekstijlen. Metal naast smartlappen, naast hardcore, naast ballads. Dat houdt het voor mij “spannend”.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

f5001 schreef: 30 dec 2020 23:13
Alenma schreef: 30 dec 2020 22:19 Er wordt best veel gesproken op twitter over de top 2000. Valt me op dat juist mensen op twitter alleen maar negatief zijn over Jeroen van Inkel. Terwijl ik hem juist zo goed vindt... Maar smaken verschillen.
Nu is het wel zo dat ik niet op twitter ga verkondigen dat ik Jeroen top vindt. Dus of twitter nu representatief is....
Ik vind dat hij het ook heel goed doet. Hij probeert de luisteraar echt mee te nemen en hij gebruikt daar leuke analogieen voor. Hij start super strak door en zit goed in de timing. Zijn "vette" stem is minder lenig dan vroeger, maar nog steeds zo krachtig. Het is wel een tone of voice die mensen denk ik wat minder horen tegenwoordig. Hedendaagse radio is wat meer gericht op een directe verbinding met de luisteraar en dj's van nu praten iets minder in one liners. Het kan daarom wat gekunsteld overkomen voor de met name jongere luisteraar. Ik denk dat hij het iets minder groot moet maken in het taalgebruik, wat meer rust. Hoe dan ook, het blijft voor mij in elk geval fantastisch om jeroen daar aan het werk te zien (al merk ik wel dat als ik hem alleen hoor het nog beter is - net zoals vroeger!)

-smok Van inkel ... Top dj...niet meer en niet minder,aanwinst voor npo radio2, zeker met de top2000

Iedereen een goed uiteinde en veel radioplezier in 2021

Santé -bier
Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

Vannacht toch eens naar Van Inkel met de Top 2000 luisteren :))
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

😂😂😂
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Zoooo, wat blijft dit een fantastische lijst! Balen en genieten dat we weer richting het einde gaan!

En over van Inkel: Jeroen is en blijft een topper! Ik mag dan een ochtendmens zijn, maar voor hem ben ik geregeld tot na tweeën wakker gebleven.
Genieten om naar zo'n vakman/liefhebber te luisteren en te kijken!

Bij deze wil ik iedereen hier een heel mooi en goed 2021 wensen!
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Morgen nog lekker genieten van “De net niet Top 2000” . Ik vermoed dat daar ook nog wel wat pareltjes voorbij komen met een hoog “o ja-gehalte”. Daarna weer de gewone programmering in. Aan alles komt een eind en ook ik heb genoten van de Top 2000 maar morgen wordt het ook nog interessant met die vergeten nummers.
Sqwest

Bericht door Sqwest »

Ik vond van Inkel juist prima! Waarom die dan niet op een wat beter tijdstip plaatsen? Hij geeft toch wat meer sfeer dan sommige andere.
Plaats reactie