De Top2000 - 2020 editie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RealSunchaser

Re: De Top2000 - 2020 editie

Bericht door RealSunchaser »

Daan! schreef: 29 dec 2020 21:50 Ik zou zeggen, lees de afgelopen 32 pagina's nog eens.
:lol:
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Radio aan en TV uit. Dat is mijn advies. Ik luister weer met veel plezier dit jaar naar de lijst. Het gaat mij toch vooral om de muziek. Natuurlijk vind ik ook de ene DJ beter dan de andere maar de DJ staat in dienst van de Top 2000 en niet andersom. En zo hoort het ook te zijn volgens mij. Het draait om de muziek en iedereen bedenkt er wellicht een plaatje bij. Iedereen heeft zijn eigen plaatje in zijn hoofd. Dat is de magie van radio tenslotte. Laten we elkaar alsjeblieft in zijn waarde laten. Fijne jaarwisseling allemaal!!😊
Janno

Bericht door Janno »

Ik ben het geheel met de laatste schrijver eens. :wink:
Orange

Bericht door Orange »

RealSunchaser schreef: 29 dec 2020 16:35 Ruud heeft dus blijkbaar niet alle sidekicks die hij had geregeld want er komen nog maar 2 dagen en hij heeft nu weer niemand. Hij had er nog zeker drie uitgenodigd.
Hij klaagde net over attributen en dat de npo wil dat ze clowntje spelen. Hij gooide een piano stuk bij een nummer van meatloaf
Is dat clowntje spelen een opdracht aan de dj's? Net bij cowboys and angels van George Michael heeft de dj een lasso en vleugels achterop zijn rug. Wat is dat voor kinderachtig theater? Je gaat me toch niet vertellen dat de dj's ter voorbereiding attributen gaan zoeken die bij bepaalde platen passen en dat dan gaan showen voor de camera? Steek dan je tijd in wat inhoudelijke voorbereiding van de spreeks. De paar spreeks die ik heb gehoord, kennen nul inhoud.
Nu begrijp ik ook waarom de dj net onder een deken ging liggen en deed alsof hij sliep. Hij draaide het nummer dreamer. Man man, wat een niveau.

Overigens vind ik de beelden via zoom wel leuk bedacht itt tot een hoop andere mensen hier. Dat is leuker dan staren naar een café waar mensen een biertje drinken en wat rondkijken.
Romeo

Bericht door Romeo »

Er is een heel productieteam die atributen klaarlegt, de DSs voeren al vier dagen toneelstukjes op om sfeer te maken

Als er een engel in de titel zit engelenvleugels
Cowboy hoed als er een countryplaat is
Een loopband voor Road to Nowhere
DJs doen er idd aan mee behalve Ruud de Wild die on air zegt dat hij geen toneelstukjes opvoert die de productie heeft bedacht of dat hij idd geen clowntje is
Orange

Bericht door Orange »

Romeo schreef: 30 dec 2020 00:17 Er is een heel productieteam die atributen klaarlegt, de DSs voeren al vier dagen toneelstukjes op om sfeer te maken

Als er een engel in de titel zit engelenvleugels
Cowboy hoed als er een countryplaat is
Een loopband voor Road to Nowhere
DJs doen er idd aan mee behalve Ruud de Wild die on air zegt dat hij geen toneelstukjes opvoert die de productie heeft bedacht of dat hij idd geen clowntje is
Dan is Ruud de Wild de enige die nog bij zinnen is.
RealSunchaser

Dit is de top 2000 nu eenmaal
Dan had ie gewoon zn plek af moeten staan
Orange

Bericht door Orange »

RealSunchaser schreef: 30 dec 2020 00:36 Dit is de top 2000 nu eenmaal
Dan had ie gewoon zn plek af moeten staan
Dus omdat hij niet aan die kinderachtigheid meedoet, had hij zijn plek af moeten staan? Ik ben 'm ff kwijt.
RealSunchaser

Dit is een publiek event al 20 jaar
als t niet je ding is neem vrij
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

Ik vind het op de radio ook beter dan op tv. Naast de flauwe toneelstukjes vind ik het ergerlijk als ook tijdens de stemmige nummers de zoomers met pruiken en zonnebrillen zich aan lopen te stellen als ze zichzelf op beeld zien. ( Sander Hoogendoorn heeft er nog een grappig filmpje van gemaakt op Instagram, maar dat terzijde)
Terwijl als je radio luistert geen idee hebt van al die flauwekul en soms echt meegenomen kunt worden door de liedjes.
Overigens nu wel naar van Inkel aan het kijken, die man komt overal mee weg👍
Laatst gewijzigd door Taco Zip op 30 dec 2020 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ja, vind ik eigenlijk ook hoor. Dat weet je toch? Als het niet je ding is, prima. Dan ga je lekker wat anders doen.
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Grappig dat mensen hier zo negatief zijn! Ik vermaak me zoals ieder jaar weer heerlijk met de lijst der lijsten.
In mijn vriendenkring, collega's en familie ook niets anders dan positieve geluiden.

De schermen zijn ook niet mijn ding, maar hebben ze leuk bedacht. Hoop volgend jaar weer op een café met een hoop mensen en gezelligheid.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Lex Dumol schreef: 30 dec 2020 07:53 Grappig dat mensen hier zo negatief zijn!
Het sentiment rond Radio 2 en de Top 2000 lijkt de laatste maand op dit forum te keren. Of dit representatief is voor het algehele sentiment onder de 'normale' luisteraars weet ik niet.

De marketing rond de Top 2000 is jarenlang uitstekend geweest, waardoor velen het gevoel hadden erna te moeten luisteren. Als je puur naar de lijst kijkt is het een moeilijk te verteren lijst met muziekstijlen die van links naar rechts schieten en waarvan sommige muziek zwaar op de maag ligt. Als dan ook de presentatie eromheen scheurtjes vertoond kan het sentiment snel omslaan.
Mensen zijn gewoontedieren dus het succes van de Top 2000 zal nog wel even voortduren, maar mogelijk dat we over een paar jaar gezamelijk constateren dat 2020 het kantelpunt was van de Top 2000 en men hier had moeten ingrijpen.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Romeo

Bericht door Romeo »

Maar ingrijpen hoe? Het enige wat ik kan bedenken is dat ze alleen DJs moeten laten draaien die er zin in hebben, niet dat het verplicht is om mee te doen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Ze draaien in de avond veel albumversies maar ook nog steeds edits. Slipery People was in de bekende edit, All of Me van John Legend is nu in de edit
Plaats reactie