De Top2000 - 2020 editie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Vriendvandeshow

Re: De Top2000 - 2020 editie

Bericht door Vriendvandeshow »

Daan! schreef: 29 dec 2020 18:41
Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 18:22 De top 2000 gaat meer en meer om de dj’s en helaas niet om de muziek. En wat zien mensen in die Emmely
Wat zie jij niet in Emmely?
Je bent net nieuw op dit forum, maar voor alle duidelijkheid, het is geen Facebook. Enige argumentatie zou fijn zijn!
Ze leest voorgekookte teksten op. Ze kan niet goed schuiven. En al die druk doende dj's in een leeg cafe. Om je kapot te schamen
Daan!

Bericht door Daan! »

Elke dj leest voorgekookte teksten op. Of dacht je dat wat "de goede dj's" zeggen allemaal spontaan in hun opkomt?
Waarom kan ze dan niet goed schuiven?

En dat dj's druk doen in een cafe, hoor je op de radio niets van hoor.
Vriendvandeshow

Ik heb Rob Stenders nog nooit iets van een papiertje zien lezen in zijn show. En bij de stukjes op instagram kan je heel goed zien dat ze tussen het dansen door het schuiven niet onder de knie heeft. Ik luister naar de top 2000 voor de muziek niet om DJ's schaamteloos te zien dansen of op luchtgitaren te zien spelen
MFM

Bericht door MFM »

Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 19:27
Daan! schreef: 29 dec 2020 18:41
Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 18:22 De top 2000 gaat meer en meer om de dj’s en helaas niet om de muziek. En wat zien mensen in die Emmely
Wat zie jij niet in Emmely?
Je bent net nieuw op dit forum, maar voor alle duidelijkheid, het is geen Facebook. Enige argumentatie zou fijn zijn!
Ze leest voorgekookte teksten op. Ze kan niet goed schuiven. En al die druk doende dj's in een leeg cafe. Om je kapot te schamen
Daar ben ik het wel mee eens.
Ik kijk soms min of meer gedwongen met het gezin mee, maar in tegenstelling tot voorgaande jaren is het veel te strakke, onpersoonlijke radio.
Ze hadden er meer aan gehad wanneer ze de videoclips van de nummers gebruikt hadden met daarin heel af en toe wat beelden van de webcammers en tijdens presentatie wat meer de eigen stijl ipv het voorgeproduceerde riedeltje.

Dat corona er voor zorgt dat dit event dus valt of staat met live publiek en de hype daaromheen is inmiddels wel duidelijk.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 19:37 Ik heb Rob Stenders nog nooit iets van een papiertje zien lezen in zijn show. En bij de stukjes op instagram kan je heel goed zien dat ze tussen het dansen door het schuiven niet onder de knie heeft. Ik luister naar de top 2000 voor de muziek niet om DJ's schaamteloos te zien dansen of op luchtgitaren te zien spelen
Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen die naar de top 2000 luisteren voor de muziek, en zich ergeren aan de beelden daar dan wel naar blijven kijken.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 19:37 Ik heb Rob Stenders nog nooit iets van een papiertje zien lezen in zijn show. En bij de stukjes op instagram kan je heel goed zien dat ze tussen het dansen door het schuiven niet onder de knie heeft. Ik luister naar de top 2000 voor de muziek niet om DJ's schaamteloos te zien dansen of op luchtgitaren te zien spelen
Je kijkt blijkbaar van alles. Als je alleen zou luisteren, had je flink wat ergernissen minder. Gratis tip.

De één leest inderdaad meer voor dan een ander, sommige vatten de teksten samen en geven hun eigen draai er aan door het te vertellen in eigen woorden. Maar alle feitjes tijdens de lijst komen sowieso van 'papier', ook die van Stenders.
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Nee als een zoutzak erbij staan dát is pas leuk om te zien.....
Michiel0345

Bericht door Michiel0345 »

R.J. Mulder schreef: 29 dec 2020 20:06
Nee als een zoutzak erbij staan dát is pas leuk om te zien.....
Sorry maar dit vind ik toch wel erg negatief. Zet de TV uit en de radio aan als het je irriteert.
Uiteindelijk is het nog steeds een lijst die door een radiostation word uitgezonden. De TV is een extra “gimmick”. Weliswaar een gimmick die dit jaar misschien niet helemaal goed tot uiting komt gezien er geen publiek is(maar alles dit jaar is anders dus wellicht ook wel weer toepasselijk?). De focus ligt nu meer op de Dj’s en dan zie je ook dingen die je kunnen irriteren. Maar dat kan je ook hebben als je in Juni naar de webcam van radio 2 zit te kijken.
Ik vind opzich het idee van de tv’s dmv een zoomverbinding met mensen thuis wel leuk maar het ergert ook snel. Ik had zelf liever iets meer toevoeging gezien van clips die bij de nummers horen. Maar daar kom je achteraf pas achter. Daarnaast vinden veel mensen het blijkbaar toch leuk om via zoom “deel te nemen” aan de top 2000 dus daar valt ook wat voor te zeggen.

Moraal van het verhaal: beoordeel het niet als een TV programma want uiteindelijk blijft het gewoon een radio evenement waar beeld dus geen must is.
R.J. Mulder

Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld nav een eerdere reactie van iemand over t dansen hoor :D van mij mogen ze lekker uit hun dak gaan als ze dat willen.
Vriendvandeshow

Ze gaan uit hun dak omdat die camera op hun snoetje staat. Het komt de presentatie van de lijst niet ten goede. Ik hoor liever Don Leo Blokhuis met interessante feiten en verhalen dan een uit de maat dansende deejay.
R.J. Mulder

Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 21:07 Ze gaan uit hun dak omdat die camera op hun snoetje staat. Het komt de presentatie van de lijst niet ten goede. Ik hoor liever Don Leo Blokhuis met interessante feiten en verhalen dan een uit de maat dansende deejay.
Daar zijn andere apparaten voor. Die geven geen beeld maar wel geluid. (en Leo stond vorig jaar ook lekker te dansen hoor)
De camera staat bijna altijd aan en maakt niet uit welke grote zender...
petoi

Bericht door petoi »

Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 21:07 Ze gaan uit hun dak omdat die camera op hun snoetje staat. Het komt de presentatie van de lijst niet ten goede. Ik hoor liever Don Leo Blokhuis met interessante feiten en verhalen dan een uit de maat dansende deejay.
Over voorgekookte teksten voorlezen gesproken -bloos
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Djs lezen al decennia teksten voor
Dat heet voorbereiding
De ene keer laten ze teksten meer los. Soms gaat dat goed soms niet
Teksten van de top2000 worden uitgeschreven en getimed. De teksten komen vaak van stemmers die iets konden invullen
Vriendvandeshow

Deze editie van de top 2000 is wat mij betreft minder dan vorig jaar. Wat jullie?
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik zou zeggen, lees de afgelopen 32 pagina's nog eens.
Plaats reactie