De Top2000 - 2020 editie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Acchero

Re: De Top2000 - 2020 editie

Bericht door Acchero »

Henkjan2016 schreef: 28 dec 2020 23:22 Ik mis Stenders, of het aan de setting ligt of aan het dj-team zelf, dat kan ik helaas nog niet duiden. Maar als ik Paul Rabbering de beste vind, dan is er iets goed mis met het team. Ik kan normaliter echt niet naar Paul luisteren.

Ik neig naar het dj-team.

Overal blijft het vreemd dat ze meer tijd willen nemen voor albumversies, maar veelal deze liedjes wegdraaien en overgaan naar het volgende nummer.
Juist nu zou ik Stenders wel willen horen. Ik had altijd het idee dat hij zich wat ongemakkelijk voelde met het publiek in het café.
Jeroen vind ik top, Frank en Giel oké, Carolien vreselijk, Jan-Willem en Jeroen degelijk naar verwachting, Bart saai, Gijs minder irritant dan vorige jaren, Annemieke prima, Ruud moeilijk te peilen (lijkt of hij er helemaal geen zin in heeft, maar heeft wel rake humor af en toe), Wouter beter dan mét publiek, Emmely een waardige vervanger van Stasse en Paul uitstekend gecast voor zijn uren.

Qua albumversies heb ik inmiddels wel een aantal langere versies gehoord (o.a. Suzie Q, Like a Hurricane)
Laatst gewijzigd door Acchero op 29 dec 2020 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Tone

Bericht door Tone »

Ik zie veel reacties wat betreft het niet draaien van de hele platen. Opzich is dat vrij logisch.

Vooropgezegd zijn voor mijn gevoel de reclames en spreeks niet langer geworden. De reclames waren altijd al lang en de spreeks zijn kort. Nu zijn er soms korte interviews/gesprekken, maar eerdere jaren gingen ze ook weleens een ronde door het publiek maken of hadden ze een luisteraar aan de lijn om over een plaat te praten. Al met al is er qua spreektijd niet zoveel veranderd.

Dan de extra 8 uren. De lijst wordt nu 168 uren uitgezonden. Voor het gemak ga ik uit van 10% reclame en nieuws (=6 minuten per uur). Overdag is het soms 10 minuten en 's nachts 2 minuten (alleen nieuws). 168 uur maal 0,9 = 151,2 uur. In deze 151,2 uur moeten alle spreeks en platen worden geplaatst. De Spotify lijst met 1997 nummers van de top 2000 duurt 145 uur en 19 minuten. Er blijft dan een spreektijk over van 2,10 minuten per uur. Dat is vrij weinig. Bedenk dat er in die tijd ook jingles ed moeten worden verwerkt.

In dit geval ben ik dus uitgegaan van gemiddeld 6 minuten onderbreking door nieuws en reclame. Stel dat er ook nog eens verkeersinformatie is? Dat scheelt al zo weer 0,5 a 1 minuut. En stel nou dat de reclame wel wat langer is. Met alle onderbrekingen kom je wellicht dan ook wel uit op 15% onderbreking gemiddeld per uur (= 9 minuten). Dan hou je 0,85*168 uur = 142,8 uur over voor muziek en spreeks. Dan ga je het nooit redden aangezien de Spotify lijst met 1997 nummers van de lijst al 145 uur en 19 minuten duurt.

Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde onderbreking per uur tussen 6 en 9 minuten ligt. De dag is immers langer dan de nacht. Dus er zijn meer uren met reclame dan zonder reclame.

Conclusie: het is zo goed als zeker niet mogelijk om alles helemaal te draaien. Zelfs non-stop zal het kiele kiele of niet haalbaar zijn.

Ik denk dat ze vooral van de bovenste regionen de hele versies draaien. Vind ik ook het meest logisch. De eerste 4 dagen draaiden ze ongeveer 300 platen per dag. In de laatste 3 hoeven ze er nog maar 802. Dus 267 platen per dag.

Tot slot nog vergelijking: de top 2000 van dit jaar op Spotify is dus 145 uur en 19 minuten (1997 nummers). De lijst van 1999 is 126 uur en 45 (1961 nummers) op Spotify. Logisch dus dat de lijst in de loop der tijd is verlengd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Radio 2 heeft dit zelf gecommuniceerd. Dan schep je verwachtingen. Helaas komen ze die niet na.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Nou nee hoor, ik zou verwachten dat ze lange versies draaien van de nummers die het hoogst genoteerd staat. Laten we eens kijken of men dat ook gaat doen en daarna klagen.

Het is niet logisch de lange versies van nummers in de onderste regionen wel te draaien en in de bovenste niet.
Henkjan2016

DavyGer schreef: 29 dec 2020 13:56 Nou nee hoor, ik zou verwachten dat ze lange versies draaien van de nummers die het hoogst genoteerd staat. Laten we eens kijken of men dat ook gaat doen en daarna klagen.

Het is niet logisch de lange versies van nummers in de onderste regionen wel te draaien en in de bovenste niet.
Deze conclusie begrijp ik niet, na 1200 nummers mag je best een conclusie trekken. In mijn beleving betreft het de hele lijst --> of niet.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Henkjan2016 schreef: 29 dec 2020 14:02 In mijn beleving betreft het de hele lijst --> of niet.
En precies hier gaat het mis. Jouw beleving. Die kan echter haaks staan op de werkelijkheid. Wat in dit geval ook zo is.

Zendermanager Peter de Vries zei namelijk:
Nu kunnen we meer albumversies van bepaalde nummers draaien die net iets langer duren dan de single-variant.”
Kortom: gedeeltelijk. En dat is ook wat je voorbij hoort komen, van de week werd hier ergens een voorbeeld genoemd van Eros R. waarvan de album-versie werd gedraaid. En zo zijn er meer. Maar niet van alles, dat past gewoon niet. Zoals door Tone al aardig werd voorgerekend ook.

Of je platen moet wegdraaien, daar kun je over discussiëren, maar ook dat is van alle tijden. Zelfs in het eerste jaar gebeurde dat al. Daarbij: zo'n lijst als dit is ook gewoon niet 100% te timen, soms moet je improviseren op het moment dat je er achter komt dat het scheef loopt, hoe vervelend wellicht ook.
Henkjan2016

Ingebruik schreef: 29 dec 2020 14:32
Henkjan2016 schreef: 29 dec 2020 14:02 In mijn beleving betreft het de hele lijst --> of niet.
En precies hier gaat het mis. Jouw beleving. Die kan echter haaks staan op de werkelijkheid. Wat in dit geval ook zo is.

Zendermanager Peter de Vries zei namelijk:
Nu kunnen we meer albumversies van bepaalde nummers draaien die net iets langer duren dan de single-variant.”
Kortom: gedeeltelijk. En dat is ook wat je voorbij hoort komen, van de week werd hier ergens een voorbeeld genoemd van Eros R. waarvan de album-versie werd gedraaid. En zo zijn er meer. Maar niet van alles, dat past gewoon niet. Zoals door Tone al aardig werd voorgerekend ook.

Of je platen moet wegdraaien, daar kun je over discussiëren, maar ook dat is van alle tijden. Zelfs in het eerste jaar gebeurde dat al. Daarbij: zo'n lijst als dit is ook gewoon niet 100% te timen, soms moet je improviseren op het moment dat je er achter komt dat het scheef loopt, hoe vervelend wellicht ook.
Dit is geheel duidelijk en ben ik het ook 100% mee eens, maar je schept een verwachting en als die nauwelijks wordt uitgevoerd, dan mogen ze van mij deze uitspraken achterwege laten.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Acchero schreef: 29 dec 2020 13:48
Henkjan2016 schreef: 28 dec 2020 23:22 Ik mis Stenders, of het aan de setting ligt of aan het dj-team zelf, dat kan ik helaas nog niet duiden. Maar als ik Paul Rabbering de beste vind, dan is er iets goed mis met het team. Ik kan normaliter echt niet naar Paul luisteren.

Ik neig naar het dj-team.

Overal blijft het vreemd dat ze meer tijd willen nemen voor albumversies, maar veelal deze liedjes wegdraaien en overgaan naar het volgende nummer.
Juist nu zou ik Stenders wel willen horen. Ik had altijd het idee dat hij zich wat ongemakkelijk voelde met het publiek in het café.
Jeroen vind ik top, Frank en Giel oké, Carolien vreselijk, Jan-Willem en Jeroen degelijk naar verwachting, Bart saai, Gijs minder irritant dan vorige jaren, Annemieke prima, Ruud moeilijk te peilen (lijkt of hij er helemaal geen zin in heeft, maar heeft wel rake humor af en toe), Wouter beter dan mét publiek, Emmely een waardige vervanger van Stasse en Paul uitstekend gecast voor zijn uren.

Qua albumversies heb ik inmiddels wel een aantal langere versies gehoord (o.a. Suzie Q, Like a Hurricane)
Jeroen vind ik echt ijzersterk. Frank prima, Giel valt me wat tegen. Carolien slaap ik, JW en Jeroen ook. Bart is Bart. Gijs zo mogelijk nog irritanter dan dat hij normaal is. Annemiek is Annemiek. Ruud lijkt er geen zin aan te hebben. Wouter is samen met Jeroen imo on fire. Emily is niet mijn kopje thee. Paul is prima. Maar goed, het is allemaal smaak.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Emmely, Paul en Jeroen maken voor mij de sfeer in de avond. De muziek vind ik echt flut, maar toch zitten we elke avond voor de TV om te kijken. Had het niet verwacht maar ik vind het superleuk om ernaar te kijken. Maar zonder beelden vind ik er weinig aan.
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Ruud heeft dus blijkbaar niet alle sidekicks die hij had geregeld want er komen nog maar 2 dagen en hij heeft nu weer niemand. Hij had er nog zeker drie uitgenodigd.
Hij klaagde net over attributen en dat de npo wil dat ze clowntje spelen. Hij gooide een piano stuk bij een nummer van meatloaf
castmember

Bericht door castmember »

Henkjan2016 schreef: 29 dec 2020 13:30 Mijn vraag is dan: waarom moet het 2 maanden staan? Wat wordt er allemaal georganiseerd, naast het opnemen van A Go Go
Wat ik begrepen heb, en dat is wel via via, is dat het Top 2000 café wordt verhuurd voor feesten en partijen om ook de kosten voor de organisatie van de hele Top 2000 en de andere uitzendingen. Door die inkomsten uit de verhuur van het cafe kan het opbouwen ervan uit. Door die kosten te dekken kan er een grotere productie worden neergezet tijdens de radio- en TV uitzendingen.

Verder moet het café er langer staan omdat er ook TV producties worden gedraaid die daarna nog door PostProductie heen moeten en dus dan heb je het cafe langer nodig. Ook is de keuze gemaakt om de stemweek uit het cafe te doen. Dit jaar iets minder uitzendingen maar nog steeds een rol.

En na de opnames van de TV uitzendingen wordt het café ook nog verbouwd om hem radio-rijp te maken.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Romeo

Bericht door Romeo »

Ja en de Publieke Omroep heeft al contracten voor de opbouw
En een begroting die opmoet. Anders krijgen ze minder van Den Haag als ze overhouden
Vriendvandeshow

Bericht door Vriendvandeshow »

De top 2000 gaat meer en meer om de dj’s en helaas niet om de muziek. En wat zien mensen in die Emmely
Daan!

Bericht door Daan! »

Vriendvandeshow schreef: 29 dec 2020 18:22 De top 2000 gaat meer en meer om de dj’s en helaas niet om de muziek. En wat zien mensen in die Emmely
Wat zie jij niet in Emmely?
Je bent net nieuw op dit forum, maar voor alle duidelijkheid, het is geen Facebook. Enige argumentatie zou fijn zijn!
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Top 2000 is dit jaar ook goed te doen, iedereen doet lekker zijn ding, de ene wat beter dan de ander. Bij Ruud hoeven van mij die gasten niet zo, t voegt totaal niks toe. En tijd om iets meer op de inhoud in te gaan is er niet, vind t daarom ook geen goede zet.
Verrassing dit jaar vind ik toch wel Jeroen van Inkel. Hij is wat in het verleden blijven hangen kwa presentatiestijl maar is en blijft een vakman, dit doet ie prima.
Plaats reactie