De Top2000 - 2020 editie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: De Top2000 - 2020 editie

Bericht door Janno »

Het is toch helemaal niet erg dat muziek kennelijk een mannending is? Ik doe al jaren regelmatig mee met muziekquizzen en hoewel vrouwen meer dan welkom zijn, is het altijd een minderheid die meedoet. Er zijn waarschijnlijk ook meer mannelijke muzikanten en bands. Wellicht doen de meeste vrouwen liever iets anders. Zolang vrouwen maar niet bewust achtergesteld worden is er weinig aan de hand, lijkt me.
Stan30

Bericht door Stan30 »

Wat is nou echt de reden dat rob stenders niet mee doet. Het is 1 van de meest beluisterde dj's van radio2 ook zijn bij hem alle tijdsloten voor het top2000 cafe bezoek als eerste uitverkocht. Jammer dat hij niet mee doet. Zal er meer achter zitten?
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Stan30 schreef: 07 dec 2020 23:08 Wat is nou echt de reden dat rob stenders niet mee doet. Het is 1 van de meest beluisterde dj's van radio2 ook zijn bij hem alle tijdsloten voor het top2000 cafe bezoek als eerste uitverkocht. Jammer dat hij niet mee doet. Zal er meer achter zitten?
De top2000 is een strak format waar geen plek is voor leuke verhaaltjes, je hebt 20 sec tussen platen door, als je te lang praat past t niet meer
Rob vertelde 2 weken terug dat je dan een negatieve klok hebt hoeveel je achter loopt
Als je de Bonanza en vooral OneNigtStenders kent dan weet je dat hij t beste functioneert als hij los gelaten wordt

De Top2000 presenteren is gewoon vakken vullen
Iemand als Stasse en Arens kunnen zich daarin schikken. Een Ruud de Wild heeft t er moeiljk mee maar dat gaat nog. Stenders trekt t niet blijkbaar

Ik denk dat Van Inkel t prima gaat doen, die is snel en strak in zn presentatie
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

RealSunchaser schreef: 08 dec 2020 03:30
Stan30 schreef: 07 dec 2020 23:08 Wat is nou echt de reden dat rob stenders niet mee doet. Het is 1 van de meest beluisterde dj's van radio2 ook zijn bij hem alle tijdsloten voor het top2000 cafe bezoek als eerste uitverkocht. Jammer dat hij niet mee doet. Zal er meer achter zitten?
De top2000 is een strak format waar geen plek is voor leuke verhaaltjes, je hebt 20 sec tussen platen door, als je te lang praat past t niet meer
Rob vertelde 2 weken terug dat je dan een negatieve klok hebt hoeveel je achter loopt
Als je de Bonanza en vooral OneNigtStenders kent dan weet je dat hij t beste functioneert als hij los gelaten wordt

De Top2000 presenteren is gewoon vakken vullen
Iemand als Stasse en Arens kunnen zich daarin schikken. Een Ruud de Wild heeft t er moeiljk mee maar dat gaat nog. Stenders trekt t niet blijkbaar

Ik denk dat Van Inkel t prima gaat doen, die is snel en strak in zn presentatie
Nu ze acht uur eerder beginnen, is er toch juist weer meer ruimte voor de verhalen? Dit was ook één van de achterliggende gedachtes dacht ik, samen met langere versies.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Er wordt hier altijd gemeld dat Rob op zijn sterkst is met strak presenteren. De onderstaande redenatie staat hier geheel haaks op.
scstan94

Bericht door scstan94 »

Rob zal vast nog wel met een uitleg komen waarom hij niet deel neemt.
RealSunchaser

Henkjan2016 schreef: 08 dec 2020 07:24 Er wordt hier altijd gemeld dat Rob op zijn sterkst is met strak presenteren. De onderstaande redenatie staat hier geheel haaks op.
Wat is de definitie van strak presenteren?

Een verhaal vertellen en de plaat perfect timen? Dat kan Rob idd

Maar hij moet wel de ruimte krijgen om dat verhaal te vertellen. Al duurt het 5 minuten
RealSunchaser

scstan94 schreef: 08 dec 2020 09:18 Rob zal vast nog wel met een uitleg komen waarom hij niet deel neemt.
Of niet. Hij heeft het al zes of zeven keer gepresenteerd en nu niet. wat valt er uit te leggen? hij is aan niemand verantwoording schuldig
Mawanella

Bericht door Mawanella »

Radbi schreef: 07 dec 2020 18:16 Mijn all time favorite band dit jaar op nummer 2? Ten koste van Roller Caster? Bohemian Rhapsody is niet mijn meest favoriete nummer van Queen en ik vind Roller Coaster een aardig nummer, maar ik vind het geen nummer 1 liedje en jammer dat Queen plaats moet maken voor Roller Coaster.
Ja, het is saai dat Bohemian Rhapsody in vrijwel elke lijstje op nummer 1 staat. Maar dat is toch niets voor niets. :wink: Het nummer is op zich best wel bijzonder in elkaar gezet. Maar wat heeft het demprimerende Roller Caster nou te bieden tov Bohemian Rhapsody?
Alleen geschikt voor begrafenissen. Dat nummer draai je niet op feestjes. Daarbij heeft Nederland veel meer te bieden. Golden Earing(s) en jawel Marco Borsato.

Ik heb het al eerder vermeld, elke einde jaarlijst zou recente nummers niet moeten meenemen. Minstens 10 jaar oud moet het zijn. -smok
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Orange

Bericht door Orange »

Mawanella schreef: 08 dec 2020 09:54
Radbi schreef: 07 dec 2020 18:16 Mijn all time favorite band dit jaar op nummer 2? Ten koste van Roller Caster? Bohemian Rhapsody is niet mijn meest favoriete nummer van Queen en ik vind Roller Coaster een aardig nummer, maar ik vind het geen nummer 1 liedje en jammer dat Queen plaats moet maken voor Roller Coaster.
Ja, het is saai dat Bohemian Rhapsody in vrijwel elke lijstje op nummer 1 staat. Maar dat is toch niets voor niets. :wink: Het nummer is op zich best wel bijzonder in elkaar gezet. Maar wat heeft het demprimerende Roller Caster nou te bieden tov Bohemian Rhapsody?
Alleen geschikt voor begrafenissen. Dat nummer draai je niet op feestjes. Daarbij heeft Nederland veel meer te bieden. Golden Earing(s) en jawel Marco Borsato.

Ik heb het al eerder vermeld, elke einde jaarlijst zou recente nummers niet moeten meenemen. Minstens 10 jaar oud moet het zijn. -smok
Allemaal subjectief. Ik vind Bohemian Rhapsody weer niets en begrijp werkelijkwaar niet waarom dat iedere keer op 1 moet staan. Roller Coaster is een verademing en ik zou niet weten waarom dat alleen geschikt is voor begrafenissen. En daar dan Marco Borsato boven plaatsen. Dat kan ik dan weer niet volgen.

Maar dit schrijf ik niet omdat ik gelijk heb, maar vooral om aan te geven dat het jouw mening is en wat ik hier schrijf, is mijn mening. Beiden totaal niet relevant. Het gaat erom wat de meeste mensen stemmen, daar is blijkbaar behoefte aan. Dan kom je trouwens nog goed weg met Bohemian Rhapsody op 2. Zelfs dat kan ik niet volgen.
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

Mawanella schreef: 08 dec 2020 09:54

Dan zou er nauwelijks iets veranderen. Vind deze ontwikkelingen juist leuk. Eindelijk verandering.
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Herman ven Schippers schreef: 08 dec 2020 07:15 Nu ze acht uur eerder beginnen, is er toch juist weer meer ruimte voor de verhalen? Dit was ook één van de achterliggende gedachtes dacht ik, samen met langere versies.
Dan nog is het krap. De nummers worden langer en je wil ook nog wat kletsen. Je hebt nu 168 uur. Stel dat daarvan 8 minuten per uur nieuws + reclame is heb je netto 52 minuten per uur over voor plaatje + praatje. Dat zijn totaal 8736 minuten / 2000 = 4,36 minuut voor het nummer + praatje. De Beatles compenseren netjes voor de Pink Floyds van deze wereld maar dan moeten er geen nieuwe Michael Kiwanuka's opstaan met nummers van 7 minuten :D
Henkjan2016

RealSunchaser schreef: 08 dec 2020 09:50
Henkjan2016 schreef: 08 dec 2020 07:24 Er wordt hier altijd gemeld dat Rob op zijn sterkst is met strak presenteren. De onderstaande redenatie staat hier geheel haaks op.
Wat is de definitie van strak presenteren?

Een verhaal vertellen en de plaat perfect timen? Dat kan Rob idd

Maar hij moet wel de ruimte krijgen om dat verhaal te vertellen. Al duurt het 5 minuten
Goed punt :)
Henkjan2016

Wat ik dan weer bijzonder vind is dat een jarenlange nr 1 van de Snob 2000 geheel niet is terug te vinden in de lijst.

Exit Music van Radiohead. --> overigens het mooiste deel van de film Romeo en Julia (nummer zit in de aftiteling)
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Haagsegek schreef: 08 dec 2020 10:47
Herman ven Schippers schreef: 08 dec 2020 07:15 Nu ze acht uur eerder beginnen, is er toch juist weer meer ruimte voor de verhalen? Dit was ook één van de achterliggende gedachtes dacht ik, samen met langere versies.
Dan nog is het krap. De nummers worden langer en je wil ook nog wat kletsen. Je hebt nu 168 uur. Stel dat daarvan 8 minuten per uur nieuws + reclame is heb je netto 52 minuten per uur over voor plaatje + praatje. Dat zijn totaal 8736 minuten / 2000 = 4,36 minuut voor het nummer + praatje. De Beatles compenseren netjes voor de Pink Floyds van deze wereld maar dan moeten er geen nieuwe Michael Kiwanuka's opstaan met nummers van 7 minuten :D
Stom dat ze dan niet gewoon om 22:00 of 20:00 beginnen, dan pak je helemaal een mooie start ipv middernacht.
Plaats reactie