Weet jij welk lied op 1 staat? (of: luister jij nog hitparades?)

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

WinnaarRadioring2023

Re: Weet jij welk lied op 1 staat? (of: luister jij nog hitparades?)

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Oortjes schreef: 03 jul 2020 23:48
WinnaarRadioring2023 schreef: 03 jul 2020 20:49 Dat zou ik ook jammer vinden, maar weet niet of de lijst echt iets zegt over de tijd waarin we leven.
De muziek past bij de tijd. Nu zijn er bijvoorbeeld nummers die gaan over de Corona tijd. Deze nummers komen ook in de hitparades. Meestal is het wat minder extreem, wordt de muziek verbonden met de herinnering. Blof en Geike staan symbool voor een lange hete zomer, bijvoorbeeld.
Vanuit dat perspectief maakt het inderdaad niet uit welk liedje er in de Top 40 staat.
Ferjo

Bericht door Ferjo »

Luister de laatste 10+ jaar nog zelden naar de radio maar kijk wel dagelijks op dit forum :smile:
Janno

Bericht door Janno »

Ferjo schreef: 04 jul 2020 21:58 Luister de laatste 10+ jaar nog zelden naar de radio maar kijk wel dagelijks op dit forum :smile:
Dat is ongeveer hetzelfde als de laatste jaren dat ik nog wel de Oor las, maar echt geen idee meer had hoe de muziek klonk waarover geschreven werd. :wink:
RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser »

Ik heb voor de grap de Top40 van deze week bekeken

2 dingen vielen me op
De meeste liedjes ken ik van Radio2
Er staan liedjes in die ik al een half jaar of langer op Radio2 luister

dus ben op de hoogte van de hits heb alleen nooit een idee hoe hoog ze staan, en dat maakt ook niet uit

Overigens draait Radio2 de Bananaboatsong van Shaggy pas een week of 2
Vernon

Bericht door Vernon »

Elke week nog trouw de Top 40 en ook de andere lijsten houd ik bij, hoe erg ik ook vind dat elke hitlijst en Nederland zo z'n eigen problemen heeft. Maar als een echte hitlijstenliefhebber vind ik het wel leuk dat we in Nederland zo veel lijstjes hebben, ook al zijn de meeste niet gemaakt met als doel de "echte Nederlandse hitlijst" te zijn, daarvoor moet je toch echt bij de Top 40 en Single Top 100 zijn.
Plaats reactie