Ochtendshow Q music vervanging Mattie

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Henk de Beer

Ochtendshow Q music vervanging Mattie

Bericht door Henk de Beer » 17 okt 2019 08:54

De ochtendshow van Q music scoort volgens de peilingen goed. Alleen begrijp ik niet waarom daar nog steeds Mattie als host van de show zit. Als je wel eens via de stream hebt meegekeken, zie je een totaal ongeïnteresseerde jock zitten, die zijn ding op de automatische piloot doet. Hij voegt totaal niks toe aan het ochtendprogramma. Hij lang zou zijn contract nog lopen?

Q music zit in de lift en dat is fijn voor het station. Ze hebben dan ook de allerbeste frequentie op 100.7fm qua landelijke dekking.

Wie moet Mattie vervangen?

Radiofan500

Re: Ochtendshow Q music vervanging Mattie

Bericht door Radiofan500 » 17 okt 2019 09:02

Niemand die blijft gewoon zitten en maakt een goede show met Marieke.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 17 okt 2019 09:27

Radiofan500 schreef:
17 okt 2019 09:02
Niemand die blijft gewoon zitten en maakt een goede show met Marieke.
Zo goed is hij niet. Marieke moest er bij komen om de show meer cachet te geven. Hij blijft hier in achter en kan hier niet in mee.
De ochtendshow op deze frequentie kan vele malen beter scoren als er het juiste type dj wordt neergezet, al dan niet naast Marieke. En dat is hij niet.

jessica

Bericht door jessica » 17 okt 2019 09:37

Het afgelopen jaar is de ochtend show van Q van ongeveer 8% naar 10% marktaandeel gestegen. Ze vechten daarmee met Sky en Radio10 om de 3e plaats in de ochtend.Het gat naar Radio2 en 538 is wel iets groter. Maar een stijging van 2% marktaandeel in het laatste jaar is niet verkeerd. Ik denk dat Q alles lekker zo laat voorlopig. De show is nog steeds groeiende.

Pot

Bericht door Pot » 17 okt 2019 15:02

Q draait in de ochtend prima, waarom zou Mattie weg moeten? Dat je hem niet goed vindt is jouw mening.
Toch stemmen veel mensen er op af en zijn de cijfers prima. Dus ik zie het probleem niet.
Oortjes open!

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 17 okt 2019 15:56

Waarom moet hier een nieuw topic voor aangemaakt worden? Dit suggereert dat QMusic hem daadwerkelijk gaat vervangen. Imo kan dit gewoon onder Q-Music algemeen. Als we voor alle suggesties voor iemand die we niet vinden passen op een tijdslot een nieuw topic gaan aanmaken, is het einde zoek.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 17 okt 2019 15:59

Stemmingmakerij dit. Henk heeft 5 posts hier dus ik neem dit soort topics niet serieus.
Offtopic is het nieuwe ontopic.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 17 okt 2019 16:18

rutgrrr schreef:
17 okt 2019 15:59
Stemmingmakerij dit. Henk heeft 5 posts hier dus ik neem dit soort topics niet serieus.
Dit heeft helemaal niets met stemmingmakerij te maken. Op een andere mediaforum kwam ik al eerder tegen dat niet iedereen zo van Mattie gecharmeerd is in de ochtend. Ik kan me daar wel in vinden. Daarom heb ik hiervan een topic gemaakt. Een station moet doorontwikkelen net zoals een elftal doorgeselecteerd moet worden. Hij doet nu al tig jaar die ochtendshow en je ziet gewoon dat het fanatieke, zoals in beginjaren, er van af.

Wat insinueer je met '5 posts die neem ik niet serieus'? Moet ik eerst honderden posts plaatsen voordat ik hier iets mag openen of aansnijden?

Johanneke

Bericht door Johanneke » 17 okt 2019 18:02

Gelet op de cijfers denk ik ook niet dat ze Mattie zomaar zullen vervangen.

Aan de andere kant wil Q nummer een worden en we weten hier allemaal dat dit met Mattie nooit gaat lukken. Maar een vervanger is een te groot risico, lijkt me.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 17 okt 2019 18:11

Mattie en Marieke maken een prima ochtendshow die het ook goed doet in de cijfers. Hoe iemand op een webcam toont, doet daar niets aan af. Het antwoord is dus helemaal niemand. Mattie mag blijven.
Rock 'n roll is better than music!

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 » 17 okt 2019 19:09

Oortjes schreef:
17 okt 2019 18:11
Mattie en Marieke maken een prima ochtendshow die het ook goed doet in de cijfers. Hoe iemand op een webcam toont, doet daar niets aan af. Het antwoord is dus helemaal niemand. Mattie mag blijven.
Inderdaad en hiermee lijkt het mij dat we de discussie wel weer kunnen sluiten. (Ik ben trouwens RadioFan!, kon niet meer inloggen..)

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 17 okt 2019 20:33

Johanneke schreef:
17 okt 2019 18:02
en we weten hier allemaal dat dit met Mattie nooit gaat lukken.
Ehm nee dat weten 'we' niet?

Onzinnig topic, geheel op basis van persoonlijke voorkeur.

Joop

Bericht door Joop » 17 okt 2019 21:59

Raar topic idd..
Een DJ reken je af op wat er op de radio te horen is. En het klinkt prima!

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 18 okt 2019 08:10

Joop schreef:
17 okt 2019 21:59
Raar topic idd..
Een DJ reken je af op wat er op de radio te horen is. En het klinkt prima!
Ieder zijn mening prima. Maar wat klinkt er dan zo prima aan hem? Het is nu niet een bepaald een top dj en dat straalt hij niet alleen op beeld uit, maar dit blijkt ook uit de speaker. Hij voegt he-le-maal niks aan dit radiolandschap toe.

Henk de Beer

Bericht door Henk de Beer » 18 okt 2019 08:12

Johanneke schreef:
17 okt 2019 18:02
Gelet op de cijfers denk ik ook niet dat ze Mattie zomaar zullen vervangen.

Aan de andere kant wil Q nummer een worden en we weten hier allemaal dat dit met Mattie nooit gaat lukken. Maar een vervanger is een te groot risico, lijkt me.
Helemaal met je eens. De nieuwe zendermanager Minneboo wil maar wat graag zijn oude werkgever Talpa / 538 naar de troon steken en nummer 1 worden. Dit gaat met Mattie niet lukken in de ochtend. De discussie en ruzies met Wietze zijn nu een aantal jaren geleden. In die tijd heeft hij ook zijn contract verlengd bij Q. Volgens mij loopt dat ergens deze jaren af. Denk dat Minneboo absoluut een eventuele verlenging zal heroverwegen. Om door te groeien naar nummer 1, en dan vooral in de ochtend wegens commerciële belangen, zal een vervanging niet meer dan normaal zijn.

Plaats reactie