Dagelijkse luistercijfers

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Radio liefhebber

Dagelijkse luistercijfers

Bericht door Radio liefhebber » 16 jul 2019 13:40

https://www.spreekbuis.nl/luistercijfers/

Eindelijk een lang gekoesterde wens in vervulling.

density1

Re: Dagelijkse luistercijfers

Bericht door density1 » 16 jul 2019 14:04

Echt representatief zal het niet zijn en ook erg eenzijdig door alleen de gegevens van nederland.fm te gebruiken. Als alle andere overkoepelende websites erbij komen krijg je een eerlijk beeld, nu niet echt. Ik denk dat er ook niet veel verschuivingen zijn per dag dus in die zin zal het denk ik elke dag hetzelfde zijn en er weinig verschuivingen te zien zijn.

jessica

Bericht door jessica » 16 jul 2019 15:31

Ja alleen 25 radiostations die in Nederland.fm zijn opgenomen worden iedere dag getoond. Er zijn verschillende andere goed beluisterde internetstations die er niet eens bij staan.

Orange

Bericht door Orange » 16 jul 2019 15:34

Maar wel interessant om te zien dat zenders als Q en 538 non-stop best hoog scoren. En zelfs hoger dan Veronica en 100%NL.
Ook grappig om te zien dat er door de week heen verschillen per zender zijn. Bijvoorbeeld 538 die op werkdagen flink meer online beluisterd wordt dan in het weekend. Radio 10 eenzelfde patroon, behalve dat in het begin van de werkweek er meer wordt geluisterd dan later in de werkweek. Joe heeft dan juist in he weekend weer meer online luisteraars.

En ja, waar ik 'online' schrijf, bedoel ik natuurlijk alleen via de platformen van nederland.fm.

waterveenmos

Bericht door waterveenmos » 16 jul 2019 15:35

Ik heb eens gevraagd aan de beheerders van nederland.fm of KINK erop zou komen, maar zij houden liever vast aan 13 in een dozijn-zenders zoals Q Music nonstop i.v.m. contracten, en bieden dus bepaald geen totaaloverzicht van wat er aan internetzenders is. Een commercieel wc-eend onderzoekje dus, niet serieus te nemen.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Radio liefhebber

Bericht door Radio liefhebber » 16 jul 2019 15:41

Let wel, het is een website met 1,5 miljoen unieke luisteraars. Ten opzichte van de huidige luistercijfermeting geen kleintje dus. Met andere woorden, onderschat deze info niet !

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 16 jul 2019 15:43

Radio liefhebber schreef:
16 jul 2019 15:41
onderschat deze info niet !
Oke :roll:

jessica

Bericht door jessica » 16 jul 2019 15:45

Let wel, het is een website met 1,5 miljoen unieke luisteraars. Ten opzichte van de huidige luistercijfermeting geen kleintje dus. Met andere woorden, onderschat deze info niet !
Niet eens. Als je er alleen de zenders inzet waar jij belang bij hebt is het inderdaad "wij van wc-eend adviseren wc eend". Kortom aan deze cijfers heb je niets.

density1

Bericht door density1 » 16 jul 2019 16:01

Hopelijk is het een begin en wordt dit nog aangevuld met gegevens van andere luister websites. Er zijn er zoveel namelijk.

Calypso

Bericht door Calypso » 16 jul 2019 16:27

density1 schreef:
16 jul 2019 16:01
Hopelijk is het een begin en wordt dit nog aangevuld met gegevens van andere luister websites. Er zijn er zoveel namelijk.
Die kans lijkt me niet zo heel erg groot gezien de verbondenheid tussen spreekbuis/nederland.fm en internetluisteronderzoek.nl.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 16 jul 2019 16:35

jessica schreef:
16 jul 2019 15:45
Niet eens. Als je er alleen de zenders inzet waar jij belang bij hebt is het inderdaad "wij van wc-eend adviseren wc eend". Kortom aan deze cijfers heb je niets.
En dat zeg je alleen maar omdat jouw geliefde zendertje kink er niet instaat. Krijg er de kinkhoest van.

density1

Bericht door density1 » 16 jul 2019 17:42

Calypso schreef:
16 jul 2019 16:27
density1 schreef:
16 jul 2019 16:01
Die kans lijkt me niet zo heel erg groot gezien de verbondenheid tussen spreekbuis/nederland.fm en internetluisteronderzoek.nl.
Als dat zo is zal het altijd een eenzijdig onderzoek blijven en niet echt iets is om hier nu conclusies bij te trekken bij deze cijfers.

castmember

Bericht door castmember » 16 jul 2019 17:51

RadioFan! schreef:
16 jul 2019 16:35
jessica schreef:
16 jul 2019 15:45
En dat zeg je alleen maar omdat jouw geliefde zendertje kink er niet instaat. Krijg er de kinkhoest van.
Naja, ik vind het ook niet helemaal representatief. De ene zender profileert het kijken en luisteren online veel meer dan de andere, bovendien bereik je online maar een beperkt deel van je doelgroep. De ochtendradio in de auto wordt dus al niet meegenomen in het onderzoek. Dat maakt het lastig om dergelijke cijfers te beoordelen. Het is wel weer leuk om te zien hoe de online stations het doen, maar om nu te zeggen dat dit een representatie is van de verdeling van luisteraars. Ik vraag het me af.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

MFM

Bericht door MFM » 16 jul 2019 18:01

1,5 miljoen unieke hollandse luisteraars die geen moeite doen om verder te zoeken.
Dat is dus inderdaad de doorsnee radioluisteraar...net zoals de doorsnee tvkijker ook niet hoger dan kanaal 10 zapt.
Dat wij “freaks” dan ook toevallig nog eens tientallen hobbybob zenders en “alternatieve” streams willen horen zegt meer over ons dan over de bezoekers van nederland.fm.
Dat is zo een beetje hetzelfde als de KLO; geen enkele ethnische minderheid die daaraan meedoet. (Want anders staan GTST of R2 opeens niet meer in de top10).
Ik vind het prima dat ze geen niche zenders op hun portal hebben staan.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 16 jul 2019 19:23

Orange schreef:
16 jul 2019 15:34
Maar wel interessant om te zien dat zenders als Q en 538 non-stop best hoog scoren. En zelfs hoger dan Veronica en 100%NL.
Ook grappig om te zien dat er door de week heen verschillen per zender zijn. Bijvoorbeeld 538 die op werkdagen flink meer online beluisterd wordt dan in het weekend. Radio 10 eenzelfde patroon, behalve dat in het begin van de werkweek er meer wordt geluisterd dan later in de werkweek. Joe heeft dan juist in he weekend weer meer online luisteraars.

En ja, waar ik 'online' schrijf, bedoel ik natuurlijk alleen via de platformen van nederland.fm.
Wij luisteren nu bij ons op kantoor sinds een week naar Veronica Non-Stop, prima zender. Wordt toch elk uur wel een of twee keer aangenaam verrast door een pareltje. Vandaag bijvoorbeeld: The O'jays - Backstabbers. Kan ik vrolijk van worden. Verder prima mix, geen reclame's. Kon minder. (Alleen geen nieuws, wel jammer)

Plaats reactie