nieuws doorprikken

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

v.ijl

Re: nieuws doorprikken

Bericht door v.ijl » 29 jun 2019 11:57

Echtwel schreef:
29 jun 2019 11:30
Echt weer een onderwerp voor de freaks ......
Welkom op dit forum :)) :))

Klein vraagje: Kun je bij WNC en/of hetradionieuws nu kiezen wie het nieuws voorleest?????
Heel persoonlijk, ik zou voor een vrouwenstem kiezen, dit is m.i. beter verstaanbaar.
en dan is er koffie......

Echtwel

Bericht door Echtwel » 29 jun 2019 17:26

WNC en of hetradionieuws
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

tspronsen

Bericht door tspronsen » 29 jun 2019 19:52

v.ijl schreef:
29 jun 2019 11:57
Klein vraagje: Kun je bij WNC en/of hetradionieuws nu kiezen wie het nieuws voorleest?????
Heel persoonlijk, ik zou voor een vrouwenstem kiezen, dit is m.i. beter verstaanbaar.
Misschien kan dat in de duurdere abonnementen, maar bij het instap abonnement van zowel WNC als HetRadioNieuws bepaald hun rooster wie de berichten inspreken en dat kan het ene uur een man zijn en het andere uur een vrouw.

v.ijl

Bericht door v.ijl » 30 jun 2019 16:02

RadioWave schreef:
29 jun 2019 09:13
Feivel schreef:
28 jun 2019 19:43
RadioWave schreef:
28 jun 2019 17:08

Zoveel mensen, zoveel smaken maar ik zou dan toch voor WNC gaan.
Een heel stuk minder stoffig klinkende ouwe lezers en geen how-low-can-I-go-with-my-voice-praktijken... Geen flauw idee wie die vent is maar die is gewoon niet eens te verstaan joh met die aangezette bassy voice. Die leesclub kan míj althans niet bekoren.
Ewald van Liempt? ;-)
Nee, niet die...dié doet trouwens in mijn beleving teveel z'n best om zo'n neppe nieuwsstem aan te zetten. -Why- vraag ik mij dan af? Blijf gewoon bij jezelf zou ik zeggen, dat zou stukken natuurlijker klinken.
(eh, ik klink wel wat zuur nu hè, met al dit commentaar? Sorry!)

-EDIT-
Hans Jager
Ik had 'm in de auto aanstaan, niet te verstaan door een bombastisch laag, mijn hemel zeg :eek:
Even door een eq heen, alles beneden 100 Hz eraf en het klinkt al een stuk beter.....................:))
en dan is er koffie......

MFM

Bericht door MFM » 30 jun 2019 23:43

Nou heb ik een aantal keer de bulletins van beide partijen beluisterd en ik ben er nog steeds niet erg gecharmeerd van.
Het lijkt erop dat het gros van de nieuwslezers niet gecoacht worden.
De een spreekt a la Family Guys Trish Nakamura met een “zingende stem” (google het maar) en de ander is door de klemtoon op de verkeerde plek te zetten gewoon onprettig om naar te luisteren. Ik heb de afgelopen week serieus geluisterd naar de bulletins maar op een enkeling na is het gewoon erg slecht!

Ik, als kritische luisteraar, heb er ontzettend veel moeite mee dat er zoveel “minder goede” nieuwslezers zijn die gewoon OnAir op vooral lowbudget lokale omroepen te horen zijn.

Ga gewoon voor kwaliteit van NOS of ANP ipv het goedkoopste.

(Nu heb ik door zo een soortgelijke post al eens boze nieuwslezers in mijn inbox gehad, dus ik wacht weer vol spanning af welke reacties ik nu weer zal krijgen...iets dat ook weer typerend is voor het nivo van sommige “bedrijven die nieuws leveren”). -smok

post-it

Bericht door post-it » 01 jul 2019 08:40

MFM schreef:
30 jun 2019 23:43
Nou heb ik een aantal keer de bulletins van beide partijen beluisterd en ik ben er nog steeds niet erg gecharmeerd van. Het lijkt erop dat het gros van de nieuwslezers niet gecoacht worden.
Spijker. Kop.

Calypso

Bericht door Calypso » 01 jul 2019 10:44

MFM schreef:
30 jun 2019 23:43
Nou heb ik een aantal keer de bulletins van beide partijen beluisterd en ik ben er nog steeds niet erg gecharmeerd van.
Het lijkt erop dat het gros van de nieuwslezers niet gecoacht worden.

Ik, als kritische luisteraar, heb er ontzettend veel moeite mee dat er zoveel “minder goede” nieuwslezers zijn die gewoon OnAir op vooral lowbudget lokale omroepen te horen zijn.

Ga gewoon voor kwaliteit van NOS of ANP ipv het goedkoopste.

(Nu heb ik door zo een soortgelijke post al eens boze nieuwslezers in mijn inbox gehad, dus ik wacht weer vol spanning af welke reacties ik nu weer zal krijgen...iets dat ook weer typerend is voor het nivo van sommige “bedrijven die nieuws leveren”). -smok
Gedeeltelijk ben ik het met je eens; ik heb alleen ervaring met WNC en de ene stem is beter dan de andere, terwijl ook consistentie in intonatie de ene keer beter gaat dan de andere (het blijven aan elkaar geplakte stukjes nieuws, en daar is nogal eens verschil tussen te horen). Maar goed, alle waar naar z'n geld.

En daar zit-m juist de crux. Veel internetstations/lokale omroepen zien meerwaarde in het kunnen uitzenden van nieuws, maar hebben hiervoor niet het budget om prijzen van ANP of NOS te betalen. En dan zal het ene station kiezen om dan maar geen nieuws uit te zenden, een ander kiest ervoor om toch de hoge ANP prijs te betalen en ergens anders op te bezuinigen, maar er zijn er ook die WNC of soortgelijk alternatief kiezen. En die keuze is er 1 die elk voor zich moet maken...

castmember

Bericht door castmember » 01 jul 2019 11:14

Sterker nog, je ziet dat de NOS niet eens wil leveren aan niet-publieke-omroep partijen, dus dan valt een hele grote speler in het nieuwslandschap al weg.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot » 01 jul 2019 12:06

castmember schreef:
01 jul 2019 11:14
Sterker nog, je ziet dat de NOS niet eens wil leveren aan niet-publieke-omroep partijen, dus dan valt een hele grote speler in het nieuwslandschap al weg.
Ik vermoed 'niet wil' = 'niet mag'

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 01 jul 2019 12:42

Geheel eens met Calypso. Heb zelf altijd bij hobbymatige internetstations gedraait met nul budget (want radio is leuk maar kost gewoon veel geld als je er toch iets moois van wil maken), voor dit soort stations is WNC of het radionieuws een goed alternatief en er blijft geld over voor andere zaken.

post-it

Bericht door post-it » 01 jul 2019 12:46

Zwarte Stoomboot schreef:
01 jul 2019 12:06
castmember schreef:
01 jul 2019 11:14
Ik vermoed 'niet wil' = 'niet mag'
Correct. En de enige andere serieuze speler is het ANP, in handen van radiomagnaat mijnheer De Mol. Inmiddels is er wat dat betreft geen pluriformiteit meer...

sverrips

Bericht door sverrips » 18 aug 2019 21:17

Hier zakt mijn broek toch vanaf ! https://soundcloud.com/stephan-verrips- ... dnieuwspro Net om 21:00 uur, als dat het niveau is (twee verschillende stemmen in 1 nieuwsblok), dan is het snel gedaan met mijn abonnement !
Syndicated radioprogramma De nacht van Stephan Verrips https://stephanverrips.nl

MFM

Bericht door MFM » 18 aug 2019 21:47

Dat deden ze bij ANWB downloads ook vaak. Het einddeel van de files was al vantevoren ingesproken zodat er een behoorlijk verschil in de (zelfde) stem is.

Gewoon geen hoge standaard.

RadioFan!

Bericht door RadioFan! » 18 aug 2019 21:48

Klinkt als het weerbericht van afgelopen nacht.. Verklaart een hoop. ;)

Calypso

Bericht door Calypso » 19 aug 2019 07:21

sverrips schreef:
18 aug 2019 21:17
Hier zakt mijn broek toch vanaf ! https://soundcloud.com/stephan-verrips- ... dnieuwspro Net om 21:00 uur, als dat het niveau is (twee verschillende stemmen in 1 nieuwsblok), dan is het snel gedaan met mijn abonnement !
Dat gebeurt inderdaad weleens; niet elke nieuwslezer heeft door dat-ie bij een wissel opnieuw moet inspreken ofzo (vaak is het bij relatief nieuwe lezers). Viel mij gisterenmiddag/avond ook al op. Rapporteer het aan ze - ik heb in het verleden altijd snel antwoord gekregen en daar waar mogelijk werd er ook wat met m'n opmerkingen gedaan.

Plaats reactie