Serious request 2018?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Serious request 2018?

Bericht door density1 »

Quote Jurre Bosman: “Héél belangrijk natuurlijk! De Lifeline staat ook voor het nieuwe 3FM dat wil ontdekken en vernieuwen." Dat komt misschien wel in beeld tot uiting deze experimenten, maar in de muziek totaal niet. Weet alleen niet of 'de luisteraar' hier een boodschap aan heeft. Ik hoor nu muziek die ik doorgaans nooit meer hoor op 3FM. Dan heb je net een 'nieuw muziekbeleid' zeggen ze zelf, en dan ga je tijdens zo'n week dat weer totaal overboord gooien. Dat gebeurde met het Glazen Huis ook maar dat was in ander 3FM leven. Het is allemaal erg tegenstrijdig als ik nu luister.
PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek »

Hou gewoon je mond, het ziet er top uit, en wat een staaltje techniek moet hier achter zitten. Man, wat een respect ook voor alle mensen die er meelopen.

Mijn twee cent op Twitter: https://twitter.com/patrickvdhoek/statu ... 3653254144

Zo waar: eindelijk eens uit die stoffige studio's, zonder make-up, geen comfortzone, en spontane dingen die gebeuren op de radio.
Dit is hoe radio wat mij betreft altijd mag zijn voortaan: PUUR en ECHT.

Kusjes voor iedereen bij 3.
Theimon

Bericht door Theimon »

density1 schreef: 19 dec 2018 00:08 Quote Jurre Bosman: “Héél belangrijk natuurlijk! De Lifeline staat ook voor het nieuwe 3FM dat wil ontdekken en vernieuwen." Dat komt misschien wel in beeld tot uiting deze experimenten, maar in de muziek totaal niet. Weet alleen niet of 'de luisteraar' hier een boodschap aan heeft. Ik hoor nu muziek die ik doorgaans nooit meer hoor op 3FM. Dan heb je net een 'nieuw muziekbeleid' zeggen ze zelf, en dan ga je tijdens zo'n week dat weer totaal overboord gooien. Dat gebeurde met het Glazen Huis ook maar dat was in ander 3FM leven. Het is allemaal erg tegenstrijdig als ik nu luister.
Wel een stuk minder hiphop nu op 3, dus er zit ook een positieve kant aan ;) Misschien als er nu weinig tot geen Nederhop en autotune ellende wordt aangevraagd, dat ze het dan definitief van de playlist smijten. Dat ze het muziekbeleid niet volgen lijkt me logisch. Verzoekplaatjes van luisteraars, geen verzonnen playlist van platenmaatschappijen en stropdassen.

Ze moeten nog wel wennen aan de techniek, zowel die ze zelf meedragen als de lijn naar de studio, want afstemmen van presentatie en platen instarten is nog wat stroefjes. Nu zijn dit de eerste paar uren, dus dat zal uiteindelijk wel los lopen.

Ik heb alleen Mark en Ramon nog niet gehoord, maar de andere 2 koppels klonken wel prima. Niet continu geluisterd, want er moet ook nog gewerkt worden, maar wel OK om zo in de nacht aan te hebben.
Pot

Bericht door Pot »

Het ziet er allemaal nog wel een beetje onwennig uit. Maar wat is misschien nog wel er mooiste hieraan vind, is dat de dj's écht in contact met de mensen. Het is natuurlijk wel weer jammer dat de muziek zo wankelt, maar dat is in het nieuwe jaar (hopelijk) weer beter ook mede dankzij de luistercijfers.
Oren open!
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

DIe onwennigheid en stroefheid is toch júist ook het mooie? Die DJs maken lopend een uitzending, dan is het juist fijn om te horen dat het niet allemaal vlekkeloos gaat. Het is heel anders dan een Glazen Huis waar iedereen samen kwam maar dit levert veel meer spannende en pure radio op
Smid70

Bericht door Smid70 »

PatrickvdHoek schreef: 19 dec 2018 01:50 Hou gewoon je mond,
Pardon?
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Als radio-evenement klinkt het prima wat mij betreft. Op de TV is het wel nog flink wennen. Vooral die webcam op het hoofd is heel vervelend, daar moeten ze mee stoppen, gewoon de cameraman laten filmen.
JulesKluivert

aapdedino schreef: 17 dec 2018 10:36
IkbennlXD schreef: 17 dec 2018 09:31 Wordt er daarna weer de Top serious request uitgezonden eigenlijk? Of gaan ze dit jaar in 1 keer door met de normale programmering?
Volgens het niet kloppende schema op de site van 3FM doen ze de Top Serious Request vanaf Kerstavond tot en met Tweede Kerstdag. Hierna een combinatie van een weekendprogrammering met doordeweekse programmering, zonder de dj's die gelopen hebben.
Dit klopt trouwens, de Top Serious Request is vanaf Kerstavond t/m Tweede Kerstdag. Schema daarna is nog wat onzeker inderdaad maar dat zullen de DJs zijn die zelf niet hebben gelopen
density1

Bericht door density1 »

Theimon schreef: 19 dec 2018 05:37
density1 schreef: 19 dec 2018 00:08 Quote Jurre Bosman: “Héél belangrijk natuurlijk! De Lifeline staat ook voor het nieuwe 3FM dat wil ontdekken en vernieuwen." Dat komt misschien wel in beeld tot uiting deze experimenten, maar in de muziek totaal niet. Weet alleen niet of 'de luisteraar' hier een boodschap aan heeft. Ik hoor nu muziek die ik doorgaans nooit meer hoor op 3FM. Dan heb je net een 'nieuw muziekbeleid' zeggen ze zelf, en dan ga je tijdens zo'n week dat weer totaal overboord gooien. Dat gebeurde met het Glazen Huis ook maar dat was in ander 3FM leven. Het is allemaal erg tegenstrijdig als ik nu luister.
Wel een stuk minder hiphop nu op 3, dus er zit ook een positieve kant aan ;) Misschien als er nu weinig tot geen Nederhop en autotune ellende wordt aangevraagd, dat ze het dan definitief van de playlist smijten. Dat ze het muziekbeleid niet volgen lijkt me logisch. Verzoekplaatjes van luisteraars, geen verzonnen playlist van platenmaatschappijen en stropdassen.

Ze moeten nog wel wennen aan de techniek, zowel die ze zelf meedragen als de lijn naar de studio, want afstemmen van presentatie en platen instarten is nog wat stroefjes. Nu zijn dit de eerste paar uren, dus dat zal uiteindelijk wel los lopen.

Ik heb alleen Mark en Ramon nog niet gehoord, maar de andere 2 koppels klonken wel prima. Niet continu geluisterd, want er moet ook nog gewerkt worden, maar wel OK om zo in de nacht aan te hebben.
Tja ok, maar hier is weer andere twijfelachtige muziek voor in de plaats gekomen en dat is ook nederrap zelfs en ook bijna niet te verstaan zo slecht. En dat presenteren ze dan als geweldige nieuwe muziek. Maar ik vind het tijdens zo'n actie waarin je je presenteert nou niet echt van consequentie getuige dat er nu hele andere muziek te horen is. Hoorde zelfs Bob Dylan voorbij komen en andere Top 2000 achtige muziek. Ik vind het concept 'platen aanvragen voor geld' wat ze nog steeds hanteren niet meer in het nieuwe beleid van deze vernieuwde actie passen en ook niet bij 3FM, dit is echt nog uit de tijd dat er nog een Glazen Huis was en Gerard en Giel er nog in zaten. Het slaat gewoon nergens meer op nu m.i.. Had dit dan ook op de schop gegooid en had een andere manier gevonden om aan geld te komen.
peterkuli

Bericht door peterkuli »

density1 schreef: 19 dec 2018 11:33 ...Ik vind het concept 'platen aanvragen voor geld' wat ze nog steeds hanteren niet meer in het nieuwe beleid van deze vernieuwde actie passen en ook niet bij 3FM, dit is echt nog uit de tijd dat er nog een Glazen Huis was en Gerard en Giel er nog in zaten...
Deels mee eens, het begon daar natuurlijk ooit wel mee en het heet niet voor niets Serious Request. En juist de naam Serious Request moet je houden i.v.m. bekendheid.

Het lijkt ook wel of ze vinden dat ze een prestatie moeten leveren. Nu is dat een eind lopen, eerder was dat niets eten (op de sapjes na). En van deze prestaties vind ik juist dat ze in de weg zitten. De nadruk moet in deze editie toch juist liggen op de acties van luisteraars?

Dat gezegd hebbende; weet iemand hoe het technisch werkt? Ze hebben te maken met meerdere videostreams (2 camera's per dj plus de cameramensen), meerdere audiostreams (2 maal microfoon) en 1 of meerdere retour-audiostreams. Al met al redelijk wat data, gaat dit allemaal via het mobiele netwerk? Of rijdt er iets van een 'verbindingswagen' mee o.i.d. (als dat het geval is, ik heb hem op de beelden nog niet kunnen ontdekken)?
djvinnieman

Bericht door djvinnieman »

Paar uurtjes gekeken, maar ben afgehaakt.
Lijkt wel of je continue naar een "cam" film zit te kijken.
Kijkt op een groot scherm ook niet echt lekker met die bodycams.
Beter hadden ze gewoon een cameraman mee laten lopen. Oogt minder rommelig.
Studio Brussel doet dat gewoon net iets beter. Nu alweer een aantal jaar met "De Warmste Week"

Hoop in ieder geval wel dat ze een hoop binnenhalen.
Vinnieman...what else?
basf

Bericht door basf »

Wel grappig dat de DJ´s die normaal een programma hebben op dat tijdstip nu de nummers schuiven. Dat ze daar geen technicus voor hebben gevraagd. De ene DJ is daar beter in dan de andere.
aapdedino

Bericht door aapdedino »

DJ's achter de knoppen in Utrecht
00:00-03:00, Kevin van Arnhem
03:00-06:00, ?
06:00-09:00, Wijnand Speelman
09:00-12:00, Olivier Bakker
12:00-15:00, Angelique Houtveen
15:00-18:00, Herman Hofman?
18:00-21:00, Frank van der Lende?
21:00-00:00, Vera Siemons

Het enige wat ze voorlopig doen is schuiven en heel soms het nieuws op het hele uur aankondigen, dat dan weer vanuit Hilversum komt. En de verkeersinformatie vanuit Den Haag.
JulesKluivert

peterkuli schreef: 19 dec 2018 11:45 Dat gezegd hebbende; weet iemand hoe het technisch werkt? Ze hebben te maken met meerdere videostreams (2 camera's per dj plus de cameramensen), meerdere audiostreams (2 maal microfoon) en 1 of meerdere retour-audiostreams. Al met al redelijk wat data, gaat dit allemaal via het mobiele netwerk? Of rijdt er iets van een 'verbindingswagen' mee o.i.d. (als dat het geval is, ik heb hem op de beelden nog niet kunnen ontdekken)?
Zoals ik al eerder schreef, volgens mij is dit echt de hel voor iedere technicus haha.

De DJ's hebben:
- koptelefoon met microfoon
- een losse microfoon
- twee draagbare camera's

Verder loopt mee:
- twee cameramannen/vrouwen
- een producer met een audiostream naar Hilversum

Hoe alles wordt verzonden naar Hilversum is niet echt duidelijk; er rijdt wel een auto mee maar dat zag er niet uit als een verbindingswagen. Ze dragen dus wel een rugzak van 9 kg mee met apparatuur, ik denk dat hier alle zenders inzitten
peterkuli

Bericht door peterkuli »

JulesKluivert schreef: 19 dec 2018 13:04 Hoe alles wordt verzonden naar Hilversum is niet echt duidelijk; er rijdt wel een auto mee maar dat zag er niet uit als een verbindingswagen. Ze dragen dus wel een rugzak van 9 kg mee met apparatuur, ik denk dat hier alle zenders inzitten
Er zal vast iets van een zender in de rugzak zitten, maar ik zie geen enkele antenne, dus het lijkt me niet dat het rechtstreeks vanuit de rugzak richting Hilversum gaat.
Plaats reactie