Serious request 2018?

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Denniss

Serious request 2018?

Bericht door Denniss »

Is er al meer bekend over of sr18 er überhaupt komt en hoe dat er uit gaat zien? Het lijkt me dat een organiserende stad nu toch wel al maatregelen had moeten treffen...

Ik zou zeggen, start een hele nieuwe actie, npo breed, alle zenders in actie voor het rode kruis, elk op een eigen manier. Een glazen huis achtig project zou bijvoorbeeld daar goed onderdeel van kunnen zijn, met of zonder glas, en dan op radio 2 als meest beluisterde radiozender.

Dennis
marbles

Re: Serious request 2018?

Bericht door marbles »

Radio 2 heeft de week erna al zijn eigen 'grote' Top 2000 event, dus zullen dat nooit doen
Minder eenheidsworst op de radio please
alex..

Bericht door alex.. »

Ik zou er een crowdfunding actie van maken.

Kleine problemen van het Rode Kruis (mocht dit centraal blijven staan) en iedere keer werken naar kleine doelen en die bereiken.
Zo wordt er ook niet meer gekeken naar een geldbedrag wat totaal niet tastbaar is, maar juist naar de oplossingen die gegeven zijn d.m.v. de actie.

Of daar een glazenhuis bij hoort, dat weet ik niet. Echter een plein in een stad wel, de DJ moet heel dicht op de luisteraar zitten en een collectief vormen.
progmog

Bericht door progmog »

Dit gaat interessant worden want een SR als afgelopen jaren is niet meer haalbaar. Een gemeente moet minstens een jaar op de hoogte zijn om maatregelen te treffen. Ik vermoed wel eens dat er geen actie meer komt vanuit 3FM.
Crusez

Bericht door Crusez »

3FM heeft het zelf op de stagepagina wel kort over Serious Request 2018: https://www.npo3fm.nl/stages

Lijkt me wel in een aangepaste versie, gezien het feit dat er nog geen locatie bekend is.
jessica

Bericht door jessica »

Er gaan berichten dat SR een andere naam en invulling gaan krijgen. Werktitel Music Helps
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Urban FM schreef: 09 mei 2018 00:41 In al het rechtse geweld van de afgelopen jaren zou het eens op zijn plaats zijn als er een inzamelingsactie komt voor Nederlanders die doelbewust aan de kant zijn gezet en gehouden worden.
Ik moest lachen, dank je wel :-)
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

jessica schreef: 09 mei 2018 20:23 Er gaan berichten dat SR een andere naam en invulling gaan krijgen. Werktitel Music Helps
Ben je ineens incrowd geworden Jessica?;-) Dit bericht, in het Radio 2 topic over Annemieke..
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Nee, er is officieel nog niks bekend. Feit is wel dat 3FM en het Rode Kruis al tijdens de vorige editie aangaven dat ze bezig zijn met een nieuwe opzet.

Daarnaast zal dit evenement denk ik gewoon bij 3FM blijven, gezien het feit dat ze zich manifesteren als een zender die aandacht vraagt voor maatschappelijke problemen. Maar ik denk dat de opzet wel grondig moet worden gewijzigd. Toen ze ermee begonnen was het echt een intrinsieke motivatie vanuit de DJs zelf om iets te doen aan het conflict in Darfur, maar dat spontane is er nu natuurlijk wel af.

Daarnaast vind ik het sowieso vreemd dat de naam ook niet is gewijzigd. Na de slogan 'Serious Radio' en daarmee onder meer Serious Talent en ook Serious Request hebben ze al die namen weer aangepast (Serious Talent heet nu gewoon 3FM Talent).
pveelen

Bericht door pveelen »

Dat heb ik ook altijd raar gevonden. Serious was een deel van het marketingplan.

Voor mij mogen ze het schrappen en met iets nieuws komen. Zolang ze maar niet gaan combineren met Top2000 of de Top2000 verplaatsen naar zo'n plein zoals hierboven geopperd wordt.
Natrix

Bericht door Natrix »

Twee maanden verder en er is nog steeds niks bekend gemaakt. Zouden we dit jaar nog wat kunnen verwachten? Serious Request lijkt nu echt aan een stille dood ten onder te gaan. Misschien slaan ze dit jaar wel helemaal over, om in 2019 met iets nieuws te komen?

Ik blijf deze geslotenheid irritant vinden en had eigenlijk wel verwacht dat ze begin juli met een aankondiging kwamen, sinds ze rond die tijd ook vaak het thema bekendmaken.
Pot

Bericht door Pot »

Het is nou eenmaal zo dat het nieuwe van SR eraf is. Achteraf gezien hadden ze het 2 á 3 jaar geleden een nieuwe visie moeten geven, kun je nu niet terugdraaien.
Misschien doen ze het in de studio zelf of op het Mediapark? Ookal word er minder geld opgehaald, ik vind het goed dat 3FM zich inzet voor goede doelen!
Oren open!
Gerwiim

Bericht door Gerwiim »

Tijd begint al aardig te dringen lijkt me voor goede promotie, maar nergens iets te zien.
progmog

Bericht door progmog »

Gerwiim schreef: 11 sep 2018 20:14 Tijd begint al aardig te dringen lijkt me voor goede promotie, maar nergens iets te zien.
Wat ik al eerder zei: er komt geen SR dit jaar. Sowieso niet in die grote als de afgelopen jaren. Dit is in voorbereiding niet haalbaar (een gemeente moet ook voorbereidingen treffen en dit kost minstens een jaar).

Misschien dat ze iets kleins opzetten maar gelet dat het over drie maanden al bijna Kerst is, vermoed ik dat 3FM niks gaat organiseren.
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

progmog schreef: 11 sep 2018 20:59 Misschien dat ze iets kleins opzetten maar gelet dat het over drie maanden al bijna Kerst is, vermoed ik dat 3FM niks gaat organiseren.
Er komt wel een actie, en die zal plaatsvinden de week voor kerst. Angelique Houtveen liet onlangs weten dat er binnenkort meer bekend over wordt gemaakt. Maar dat deze er een stuk anders uit zal zien als afgelopen jaren lijkt me logisch ja
Plaats reactie