Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Henkjan2016 »

Romeo schreef: 04 apr 2021 23:45
Henkjan2016 schreef: 04 apr 2021 23:42

Als er iemand koningin is in oninteressante gesprekjes dan staat Annemieke met stip op 1. Bijzonder dat je dit dan als irritatiepunt opgeeft bij Gijs.
Annemieke heeft nu helemaal geen rubriek voor gesprekjes, behalve met de luisteraar. Dus al haar gesprekken gaan over muziek. Niets mis mee. Ik luister er graag naar.
Waarvan akte.
Pot

Bericht door Pot »

Romeo schreef: 04 apr 2021 23:45
Henkjan2016 schreef: 04 apr 2021 23:42

Als er iemand koningin is in oninteressante gesprekjes dan staat Annemieke met stip op 1. Bijzonder dat je dit dan als irritatiepunt opgeeft bij Gijs.
Annemieke heeft nu helemaal geen rubriek voor gesprekjes, behalve met de luisteraar. Dus al haar gesprekken gaan over muziek. Niets mis mee. Ik luister er graag naar.
Eens. Bij Stenders werd ik de gesprekjes met Carolien behoorlijk zat, zeker op dat tijdstip. Maar iedereen zo z'n smaak.

Gijs heeft geen oninteressante gasten/inbellers in zijn uitzending, maar als iemand antwoord, kapt hij hem af. Daar irriteerde ik me enorm aan. De vormgeving/jingles van het programma pasten wel goed. Met Emmely's invalbeurt matchte dat dan weer niet.

Vrouwen in de dagprogrammering moést bij 3FM drie jaar geleden wel, zonder succes. Nu kan Annemieke laten zien dat zij het wel kan. Zal me niks verbazen dat dit ook voor Annemieke's keuze van belang is geweest. Anders maakt de NPO zichzelf ongeloofwaardig door het bij de ene zender wel te doen en bij de andere niet.
AVROTROS zal ook druk hebben gezet op een prominenter tijdslot, aangezien deze in de Stendersgate verloren ging. Als BNNVARA de late avond behoud (na Frank) dan zou ik het een goede oplossing vinden. Ook omdat Paul vr-za-zo 14-16u behoud.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Altijd weer jammer als iemand zoiets heel stellig brengt zonder enige onderbouwing:
Pot schreef: 05 apr 2021 00:11 Vrouwen in de dagprogrammering moést bij 3FM drie jaar geleden wel, zonder succes.
Waaruit blijkt dat de vrouwelijke DJ's van 3FM niet succesvol zijn? Luistercijfers? Ik ben benieuwd waarom jij stelt dat de vrouwelijke 3FM jocks niet succesvol zijn.

Persoonlijk vind ik Jorien Renkema misschien wel de beste jock in de dagprogrammering. Sophie Hijlkema won dit jaar de Marconi award en ik vraag me af of zij straks gaat wijken als Herman Hofman weer volledig terug is. En dat heeft niets te maken met het gegeven dat ze een vrouw is, maar simpelweg omdat ze het goed doet.
De vrouwen in de dagprogrammering van 3FM zijn of doen het niet slechter dan Sander, Timur en Frank. Het tegendeel is misschien wel het geval.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Pot

Bericht door Pot »

Phoenix schreef: 05 apr 2021 13:08 Altijd weer jammer als iemand zoiets heel stellig brengt zonder enige onderbouwing:
Pot schreef: 05 apr 2021 00:11 Vrouwen in de dagprogrammering moést bij 3FM drie jaar geleden wel, zonder succes.
Waaruit blijkt dat de vrouwelijke DJ's van 3FM niet succesvol zijn? Luistercijfers? Ik ben benieuwd waarom jij stelt dat de vrouwelijke 3FM jocks niet succesvol zijn.
3,5 jaar geleden kwamen Eva en Angelique in de middag te zitten. Kwalitatief was het matig. De luistercijfers gingen ook verder achteruit. Daarbij gaat het dus over 3 jaar geleden, zoals ik schreef.

Daarmee zeg ik dus niets over bijv. Jorien die ik wel goed vind, hoewel zij het qua marktaandeel volgens mij niet veel beter doet.

Roosmarijn Reijmer riep dat er meer dan één vrouw in de dagprogrammering moest en er een vrouw mee moest doen aan Serious Request. Zonder dat er naar kwaliteit werd gekeken, maar naar geslacht, alhoewel ze zelf zei dat de dames bij 3FM wel kwalitatief genoeg waren.
Phoenix schreef: 05 apr 2021 13:08 De vrouwen in de dagprogrammering van 3FM zijn of doen het niet slechter dan Sander, Timur en Frank. Het tegendeel is misschien wel het geval.
Het is ook appels met peren vergelijken. Sander doet een ochtendprogramma met veel moetertjes. Nieuws hier, item daar en muziek. Jorien doet puur een muziekprogramma. Zij zou de ochtendshow ook niet beter doen.
Oren open!
Henkjan2016

En nou net in die periode werd Annemiek geplaatst overdag op radio 2. Ik zie wel een verband met de ‘meer vrouwen op de radio’-hype.
Romeo

Bericht door Romeo »

Pot schreef: 05 apr 2021 13:36

3,5 jaar geleden kwamen Eva en Angelique in de middag te zitten. Kwalitatief was het matig. De luistercijfers gingen ook verder achteruit.
De vraag is of dat aan Eva en Angeliqe lag of dat het aan het algehele terloorgang van 3FM of aan de muziekmix of programmering
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 05 apr 2021 14:50 En nou net in die periode werd Annemiek geplaatst overdag op radio 2. Ik zie wel een verband met de ‘meer vrouwen op de radio’-hype.
Hype? Ze was de enige vrouw op Radio2 in 2017 en ze scoorde ook nog eens net zo goed danwel niet beter dan de Bonanza. Het is pas een hype als er ineens 10 vrouwen kwamen.
Henkjan2016

Romeo schreef: 05 apr 2021 15:05
Henkjan2016 schreef: 05 apr 2021 14:50 En nou net in die periode werd Annemiek geplaatst overdag op radio 2. Ik zie wel een verband met de ‘meer vrouwen op de radio’-hype.
Hype? Ze was de enige vrouw op Radio2 in 2017 en ze scoorde ook nog eens net zo goed danwel niet beter dan de Bonanza. Het is pas een hype als er ineens 10 vrouwen kwamen.
Je hebt het toch ook zelf meegemaakt in die tijd. Wij hebben het er hier genoeg over gehad. Dat ze net zo goed scoorde op de Bonanza heeft hier niets mee te maken.

Ze moest er eerst komen om dezelfde scores te kunnen halen en ik heb het over het traject van het geplaatst worden in de dagprogrammering.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 05 apr 2021 15:19
Je hebt het toch ook zelf meegemaakt in die tijd. Wij hebben het er hier genoeg over gehad. Dat ze net zo goed scoorde op de Bonanza heeft hier niets mee te maken.

Ze moest er eerst komen om dezelfde scores te kunnen halen en ik heb het over het traject van het geplaatst worden in de dagprogrammering.
Annemieke had haar sporen al verdiend op 3FM
Waarom zou zij geen plek verdienen op Primetime op 2?
Henkjan2016

Romeo schreef: 05 apr 2021 15:25

Dat zijn andere vraagstukken. Ik haalde enkel het vrouwenimplementatieplan aan.
Daan!

Bericht door Daan! »

Romeo schreef: 05 apr 2021 15:25

Luister vandaag eens naar haar. Het is weer niet te volgen. Allemaal gebrabbel, technisch slecht.
Maar de luisteraar pikt het waarschijnlijk toch.
Romeo

Bericht door Romeo »

Daan! schreef: 05 apr 2021 15:34
Luister vandaag eens naar haar. Het is weer niet te volgen. Allemaal gebrabbel, technisch slecht.
Het was helemaal niet technisch slecht, prima overgangen. En iedereen brabbelt deze 2 dagen feitjes en verhalen

Ik weet niet of je wel eens echt goed op Stenders hebt gelet maar die brabbelde meer, over dingen die nergens over gaan en hij was technisch helemaal niet sterk met instarts, en het intro vollullen
Nico Simons

Bericht door Nico Simons »

Niet mee eens, Stenders kon en kan nog steeds prima een intro vol praten, deed het alleen niet altijd.
Henkjan2016

Romeo schreef: 05 apr 2021 16:09
Daan! schreef: 05 apr 2021 15:34
Het was helemaal niet technisch slecht, prima overgangen. En iedereen brabbelt deze 2 dagen feitjes en verhalen

Ik weet niet of je wel eens echt goed op Stenders hebt gelet maar die brabbelde meer, over dingen die nergens over gaan en hij was technisch helemaal niet sterk met instarts, en het intro vollullen
Ik heb al eerder geopperd dat dit topic een one-man-show aan het worden is. Een andere mening dan de jouwe is blijkbaar niet gewenst.

Je snapt zelf ook wel dat een perfect schuivende dj die niet boeiend is geen luisteraars heeft, waar een niet schuivende dj die wel boeiend is dat wel heeft.

Ik ben er voor nu wel even klaar mee.
Romeo

Bericht door Romeo »

Nico Simons schreef: 05 apr 2021 16:24 Niet mee eens, Stenders kon en kan nog steeds prima een intro vol praten, deed het alleen niet altijd.
Vooral het laatste jaar als ze het hadden over katten, de slimste mens en weet ik veel waarover. Carolien was ook geen sidekick meer maar cohost en als je dan ook nog alleen thuis werkt en werkt met 2 studios en van 2 mengpanelen kan instarten gaat er wel eens wat mis ja
Ik denk dat Stenders al heel lang tegen Veronica aan te hikken of zich verveelde
Plaats reactie