Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door DavyGer »

Ekdom zie ik niet naar Veronica gaan. Waarom zou ie dat doen, hij heeft het programma dat hij zo graag wilt op radio 10 en het is een zender die fors beter scoort.

Een extra programma presenteren op Veronica sluit ik niet uit.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

DavyGer schreef: 03 apr 2021 19:12 Ekdom zie ik niet naar Veronica gaan. Waarom zou ie dat doen, hij heeft het programma dat hij zo graag wilt op radio 10 en het is een zender die fors beter scoort.

Een extra programma presenteren op Veronica sluit ik niet uit.
Wellicht omdat deze jas hem strax misschien beter gaat zitten?
GielBeelen

Bericht door GielBeelen »

Herman ven Schippers schreef: 03 apr 2021 18:19
Phoenix schreef: 03 apr 2021 12:21
Herman ven Schippers schreef: 03 apr 2021 11:20 Misschien stel ik me aan, maar voor mijn gevoel is Radio 2 weer die gezapige zender aan het worden die het vóór het aantrekken van Ekdom en Stenders altijd was. Het vertrek van Ekdom kon ik wel handelen, maar ik denk dat Stenders me nu echt Veronica gaat laten proberen.
Radio 2 lijkt weer terug te keren naar een middle of the road zender. Daar is op zich niets mis mee. Alleen had het in het verleden er een sterke 3FM naast.

Talpa kan echt een sterke volwassen popzender neerzetten, maar dan zal het keuzes moeten maken. Talpa moet het aandurven om Ekdom, Stenders, Klijn en Ruyer op één zender te zetten. Daarnaast nog of Dane of Coen & Sander of Van Someren en je hebt de mogelijkheid om een constante top 3 zender (naast Q en R2) te creëeren.
Nee, misschien was Radio2 wel een tijd te rebels voor het uiterlijk. Het was een tijdje een soort 3FM afterparty light, nu schuurt het weer meer tegen het voorportaal van Radio5 aan.

Ekdom op Veronica, dat zou wel lekker zijn. Giel, je leest wel eens mee. Zou je zijn gebleven als de Stenders > Veronica kogel eerder door de kerk zou zijn gegaan? Al dan niet op andere uren.
Leuke vraag.
Ik heb destijds de stap gewaagd samen met Stenders. Dat liep helaas anders. Daarna heeft het tijdens mijn talpa tijd nog enkele keren gespeeld. En had ik het heeel graag gewild dat hij ging komen.
Maar op een gegeven moment wist ik voor mezelf dat het geen match meer was. Ook nu niet. Rob bijvoorbeeld heeft wel veel met voetbal enzo.
Ik hoop voor mijn veronica collega's en voor het merk an sich dat 'het lukt'.
Voor mezelf ben ik ontzettend blij dat ik de stap heb durven zetten. Heb nu al zo snel zoveel gave kansen gehad op 2. En ben echt weer thuis bij BNNVARA. Ik moet gaan slapen. Straks lekker de Album 2 daagse. Met hier ook een onbekende track van het album :wink: :wink:
Daan!

Bericht door Daan! »

Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als Stenders komt dat er dan ook (meer) voetbal op de Veronica komt?
Henkjan2016

Daan! schreef: 04 apr 2021 07:42 Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als Stenders komt dat er dan ook (meer) voetbal op de Veronica komt?
Ik lees hem anders, Veronica heeft de focus op voetbal. Vitv en Viradio.

Rob heeft wel een klik met voetbal, en ik lees dat Giel dat minder heeft.
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Henkjan2016 schreef: 04 apr 2021 08:39
Daan! schreef: 04 apr 2021 07:42 Maar het hoeft toch niet zo te zijn dat als Stenders komt dat er dan ook (meer) voetbal op de Veronica komt?
Ik lees hem anders, Veronica heeft de focus op voetbal. Vitv en Viradio.

Rob heeft wel een klik met voetbal, en ik lees dat Giel dat minder heeft.
Ik denk dat Giel het breder bedoelt; dat masculiene, stoere wat nog altijd aan Veronica kleeft. Album tweedaagse klinkt leuk al heb ik stiekem een zwak voor de House Top 1000 die altijd tegelijk wordt gehouden. Waar Giel overigens ook weer een paar leuke uurtjes heeft meegedraaid (geen Bart Arens dit jaar).
martijnvanveenendaal

Bericht door martijnvanveenendaal »

DavyGer schreef: 03 apr 2021 11:46 Giel Beelen neemt de komende weken Jeroen van Inkel over. Dat worden drukke weken:

5x 4:00-6:00
2x 7:00-10:00
1x 22:00-24:00
1x 16:00-18:00

15% van de wekelijkse zendtijd ingevuld door Giel Beelen.

Van Frank van het HoFM naar Giel Beelen FM
En dan presenteert Giel nog mee in de House Top 1000....
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

GielBeelen schreef: 03 apr 2021 22:22
Herman ven Schippers schreef: 03 apr 2021 18:19
Phoenix schreef: 03 apr 2021 12:21

Radio 2 lijkt weer terug te keren naar een middle of the road zender. Daar is op zich niets mis mee. Alleen had het in het verleden er een sterke 3FM naast.

Talpa kan echt een sterke volwassen popzender neerzetten, maar dan zal het keuzes moeten maken. Talpa moet het aandurven om Ekdom, Stenders, Klijn en Ruyer op één zender te zetten. Daarnaast nog of Dane of Coen & Sander of Van Someren en je hebt de mogelijkheid om een constante top 3 zender (naast Q en R2) te creëeren.
Nee, misschien was Radio2 wel een tijd te rebels voor het uiterlijk. Het was een tijdje een soort 3FM afterparty light, nu schuurt het weer meer tegen het voorportaal van Radio5 aan.

Ekdom op Veronica, dat zou wel lekker zijn. Giel, je leest wel eens mee. Zou je zijn gebleven als de Stenders > Veronica kogel eerder door de kerk zou zijn gegaan? Al dan niet op andere uren.
Leuke vraag.
Ik heb destijds de stap gewaagd samen met Stenders. Dat liep helaas anders. Daarna heeft het tijdens mijn talpa tijd nog enkele keren gespeeld. En had ik het heeel graag gewild dat hij ging komen.
Maar op een gegeven moment wist ik voor mezelf dat het geen match meer was. Ook nu niet. Rob bijvoorbeeld heeft wel veel met voetbal enzo.
Ik hoop voor mijn veronica collega's en voor het merk an sich dat 'het lukt'.
Voor mezelf ben ik ontzettend blij dat ik de stap heb durven zetten. Heb nu al zo snel zoveel gave kansen gehad op 2. En ben echt weer thuis bij BNNVARA. Ik moet gaan slapen. Straks lekker de Album 2 daagse. Met hier ook een onbekende track van het album :wink: :wink:
Thanks!
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 03 apr 2021 13:14
Ik sluit niet uit dat Coen Swijnenberg in september overstapt van 538 naar BNNVARA.
Voor Radio2? Waar naartoe dan? Ik vind Coen solo persoonlijk nogal kleurloos. Mocht er ruimte komen als bv Frank van t Hof weggaat of Van Inkel niet meer terugkomt, zijn er dan geen andere alternatieven.

Ik vraag me trouwens af waarom Giel Beelen niet per 10 mei naar ma-vr 22-00 gaat, omdat nu al bekend is dat Frank er tijdelijk zit. Ik vind FraGiel een lekker programma, precies wat Radio2 nodig heeft. En in de na bv de jongens van WildGroei ma-vrij, maken leuke radio. Hoewel ze ook een dagbaan hebben en misschien niet fulltime 4-6 willen, maar dan zou op de plek van de huidige Wildgroeitijd nieuw talent een kans kunnen krijgen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Romeo schreef: 04 apr 2021 16:34
Phoenix schreef: 03 apr 2021 13:14
Ik sluit niet uit dat Coen Swijnenberg in september overstapt van 538 naar BNNVARA.
Voor Radio2? Waar naartoe dan? Ik vind Coen solo persoonlijk nogal kleurloos. Mocht er ruimte komen als bv Frank van t Hof weggaat of Van Inkel niet meer terugkomt, zijn er dan geen andere alternatieven.

Ik vraag me trouwens af waarom Giel Beelen niet per 10 mei naar ma-vr 22-00 gaat, omdat nu al bekend is dat Frank er tijdelijk zit. Ik vind FraGiel een lekker programma, precies wat Radio2 nodig heeft. En in de na bv de jongens van WildGroei ma-vrij, maken leuke radio. Hoewel ze ook een dagbaan hebben en misschien niet fulltime 4-6 willen, maar dan zou op de plek van de huidige Wildgroeitijd nieuw talent een kans kunnen krijgen.
Ik verwacht in het tijdvak 14-22 nog veranderingen omdat deze nu volledig ingevuld wordt door KRO-NCRV. Ook de invulling van 22-24 door Frank van 't Hof is maar tijdelijk. De nachtprogrammering lijkt ook te gaan verschuiven. Nog volop aankomende veranderingen met mogelijk nieuwe jocks van buitenaf.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Romeo

Bericht door Romeo »

Phoenix schreef: 04 apr 2021 17:07
Ik verwacht in het tijdvak 14-22 nog veranderingen omdat deze nu volledig ingevuld wordt door KRO-NCRV.
Vraag me af of Wout weggaat, die zei toen Stenders aankondigde over te stappen dat Rob niet de enige was. Ik vind Wout2Day een beetje een saai. de items zijn niet sterk. Wout hoor ik dan liever als duo met Frank of met zijn Vinyl Friday. Maar stel dat hij weggaat tussen 18-20 dan zou daar de Vara heen kunnen met Giel.

Overigens vraag ik me ook af hoelang de Staat van Stasse nog houdbaar is op Radio2. Ze begonnen er zelf ook over afgelopen week, dat ze aan de luisteraar vroegen wat er gedaan moet worden om de Staat te vernieuwen.
Ik luister regelmatig naar De Staat maar het is idd oubollig met die quasi mijmeringen en gedichtjes en Tim Damen die de boel ontregelt.

Ik vind zelf De Staat frisser als Emmely het presenteert. ze is gemaakt voor zon avondshow. Ze leerde het vak dan ook bij de Staat.

Ik merk dat 60plussers op Radio2 toch aan de grens zitten van wat er op past. Geldt dus ook voor Jeroen van Inkel, die een jonge DJ speelt. En Eddy Keur is 62, voor veel mensen klinkt ie fris maar dit is hoe hij al 40 jaar radio maakt en geloof me, dit gaat op den duur vervelen vijf dagen per week.

. Ekdom zie ik wel terugkomen op den duur, die kan nu lekker cashen en dan over een jaar of 4 weer naar de balkenende norm
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Ik hoop wel dat Annenieke infotainment beter ligt dan louter jocken. Want ik had eigenlijk Rick Van Velthuysen gehoopt op het BnnVara tijdslot. Gijs Staverman is mij -in tegenstelling tot vele anderen- nooit tegengevallen op dit vakgebied.

Maar het zal emancipatie zijn.
Romeo

Bericht door Romeo »

Ikbenroy schreef: 04 apr 2021 23:24 Ik hoop wel dat Annenieke infotainment beter ligt dan louter jocken. Want ik had eigenlijk Rick Van Velthuysen gehoopt op het BnnVara tijdslot. Gijs Staverman is mij -in tegenstelling tot vele anderen- nooit tegengevallen op dit vakgebied.

Nou ik ben een man en heb niets met Gijs als LunchJock en zn nietszeggende gesprekjes en de vreselijke vormgeving
En Annemieke vind ik prettig wegluisteren

Ik vermoed dat Annemieke een veel musicdrivender show van maakt. Op de vraag of de Alle13 blijft zei ze: wat denk je zelf?
Dus ben blij dat dat ook weer terugkomt, ik gok zo vrijdag ofzo. Hoewel dit best 2x of vaker per week mag.

Annemieke is gedurende de afgelopen jaren veel losser geworden maar schuift strak. Dus niets emancipatie of woke, ze kan die lunch gewoon aan
Henkjan2016

Romeo schreef: 04 apr 2021 23:35
Ikbenroy schreef: 04 apr 2021 23:24 Ik hoop wel dat Annenieke infotainment beter ligt dan louter jocken. Want ik had eigenlijk Rick Van Velthuysen gehoopt op het BnnVara tijdslot. Gijs Staverman is mij -in tegenstelling tot vele anderen- nooit tegengevallen op dit vakgebied.

Nou ik ben een man en heb niets met Gijs als LunchJock en zn nietszeggende gesprekjes en de vreselijke vormgeving
En Annemieke vind ik prettig wegluisteren

Ik vermoed dat Annemieke een veel musicdrivender show van maakt. Op de vraag of de Alle13 blijft zei ze: wat denk je zelf?
Dus ben blij dat dat ook weer terugkomt, ik gok zo vrijdag ofzo. Hoewel dit best 2x of vaker per week mag.

Annemieke is gedurende de afgelopen jaren veel losser geworden maar schuift strak. Dus niets emancipatie of woke, ze kan die lunch gewoon aan
Als er iemand koningin is in oninteressante gesprekjes dan staat Annemieke met stip op 1. Bijzonder dat je dit dan als irritatiepunt opgeeft bij Gijs.
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 04 apr 2021 23:42

Als er iemand koningin is in oninteressante gesprekjes dan staat Annemieke met stip op 1. Bijzonder dat je dit dan als irritatiepunt opgeeft bij Gijs.
Annemieke heeft nu helemaal geen rubriek voor gesprekjes, behalve met de luisteraar. Dus al haar gesprekken gaan over muziek. Niets mis mee. Ik luister er graag naar.
Plaats reactie