Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
marbles

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door marbles »

Janno schreef: 24 feb 2021 13:43
,,Dit is de dag waarvan je wist dat die zou komen. Typisch dat hij nu alweer vertrekt, maar we wisten al dat loyaliteit niet z’n sterkste kant is’’, reageert Eric van Stade, algemeen directeur bij AvroTros, cynisch.
(bron: ad.nl)

Ik snap best dat het de AvroTros niet lekker zit, maar een oud-medewerker op zijn loyaliteit aanvallen vind ik wat kleinzielig. Niemand blijft tegenwoordig nog een leven lang bij dezelfde werkgever. Niemand heeft ook ooit over mijn gebrek aan loyaliteit gezeurd als ik van werkkring veranderde. Beetje onprofessioneel van van Stade.
Hij heeft wel gelijk. Radio 2 heeft alles gedaan om hem zijn zin te geven. Met de overgang van avrotros naar bnnvara werd hij uiteindelijk de winnaar. Terughalen verrukkelijke 15 en dat al snel van de nacht naar de middag, alles om stenders tevreden te houden. En dan nu toch vertrekken... denk dat zijn manager Florent goed onderhandeld heeft en bij de Npo men daarom ook klaar met hem is en hij daar nooit meer aan hoeft te kloppen.
Minder eenheidsworst op de radio please
Romeo

Bericht door Romeo »

De Vara heeft letterlijk de uren van de Avro gejat en nu willen ze eraan vasthouden met Frank?

Ik vraag me af wanneer dat eeuwige invallen zat is. Zo blijft hij de eeuwige Rudy Makay (of Chiel van Praag)
Tone

Bericht door Tone »

aapdedino schreef: 24 feb 2021 21:53 @tone, waarom heb je Stefan Stasse uit de programmering gehaald?
En Rutger Radstaake terug op die uren, denk je dat echt?
Van Stefan Stasse wordt op dit forum vaak gesproken dat hij de overstap zal gaan maken naar radio 5. Dan zal Emmily een goede vervanger zijn. Zolang hij zelf niet weggaat, blijft hij gewoon daar zitten en zal Emmely zaterdag en zondag van 10:00 tot 12:00 uur blijven presenteren.

Volgens mij moest Rutger weg, omdat Giel kwam toch?
Rutger had een programma met een grote fanbase. Bij de nachtwacht award van Spreekbuis stond hij in de top 5 (top 3 zelfs dacht ik) terwijl het programma tijdens het begin van de verkiezing al een aantal maanden niet meer bestond. Blijkt daaruit wel dat veel nachtluisteraars zijn programma erg waardeerden. Wat dat betreft zal het een goede zet kunnen zijn.
Ik vraag me overigens wel af of Rutger het zelf ook ziet zitten als je eerst van het tijdstip wordt afgehaald en daarna wordt teruggevraagd.
Romeo

Bericht door Romeo »

Tone schreef: 24 feb 2021 21:36
18:00-20:00 Wout2day (KRO-NCRV). Als Ruud weggaat, dan Wildgroei
Wildgroei naar de weekprogrammering, echt niet. Het is een geinig programma maar niet bijzonder, iets voor de vrijdagavond of de zondagmiddag maar ik vind ze niet bijzonder sterk voor de week.
Matti538

Bericht door Matti538 »

aapdedino schreef: 24 feb 2021 21:53 En Rutger Radstaake terug op die uren, denk je dat echt?
Als Giel naar de dag gaat lijkt mij dit wel aannemelijk. Rutger heeft een vaste fanbase ontwikkeld met zijn programma. Ze hebben toen het nieuws bekend was dat Giel op zijn plek kwam masaal handtekeningen verzameld om hem op dat tijdslot te houden.
Bart144

Bericht door Bart144 »

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Wat een quote van de directeur van AvroTros. Je kan ook zeggen als je zo’n kans krijgt moet je die nemen! Logisch dat Rob gaat. Ook raar dat een oud werkgever zich hier over uitlaat. Zo gaat dat een mens ontwikkelt zich verder.
castmember

Bericht door castmember »

Deradiokenner schreef: 25 feb 2021 07:37Wat een quote van de directeur van AvroTros. Je kan ook zeggen als je zo’n kans krijgt moet je die nemen! Logisch dat Rob gaat. Ook raar dat een oud werkgever zich hier over uitlaat. Zo gaat dat een mens ontwikkelt zich verder.
En dat voor iemand die ook niet vaak langer dan 7 jaar op dezelfde plek zit en dan weer naar de volgende instelling / omroep / producent / . . . stapt. Beetje een pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.

Jammer, die hadden ze er van mij gratis bij mogen krijgen.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Vooral de quote: na 3,5 jaar alweer vertrekt.

Dat vind ik best nog wel een enorme tijd eigenlijk.
Janno

Bericht door Janno »

marbles schreef: 25 feb 2021 00:06
,,Dit is de dag waarvan je wist dat die zou komen. Typisch dat hij nu alweer vertrekt, maar we wisten al dat loyaliteit niet z’n sterkste kant is’’, reageert Eric van Stade, algemeen directeur bij AvroTros, cynisch.

Ik snap best dat het de AvroTros niet lekker zit, maar een oud-medewerker op zijn loyaliteit aanvallen vind ik wat kleinzielig. Niemand blijft tegenwoordig nog een leven lang bij dezelfde werkgever. Niemand heeft ook ooit over mijn gebrek aan loyaliteit gezeurd als ik van werkkring veranderde. Beetje onprofessioneel van van Stade.
Hij heeft wel gelijk. Radio 2 heeft alles gedaan om hem zijn zin te geven. Met de overgang van avrotros naar bnnvara werd hij uiteindelijk de winnaar. Terughalen verrukkelijke 15 en dat al snel van de nacht naar de middag, alles om stenders tevreden te houden. En dan nu toch vertrekken... denk dat zijn manager Florent goed onderhandeld heeft en bij de Npo men daarom ook klaar met hem is en hij daar nooit meer aan hoeft te kloppen.
Van Stade had gewoon even tandenknarsend zijn kiezen op elkaar moeten houden. Het is geen publieke taak om je personele frustraties openbaar te maken. Als een van mijn voormalige werkgevers tegen de krant had gezegd dat ik niet loyaal was had ik hem dat ook zeer kwalijk genomen.
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Mee eens. Het contract van Stenders liep tot eind dit jaar. Dan is het niet onlogisch dat je naar een andere werkgever vertrekt. Bovendien als je de carrière van Stenders bekijkt, zijn er twee grote liefdes: VARA en Veronica.

Neen dan vind ik de reacties van BNN/VARA en de zendermanager van Radio 2 op het vertrek van Stenders van meer klasse getuigen.
castmember

Bericht door castmember »

Janno schreef: 25 feb 2021 09:06Van Stade had gewoon even tandenknarsend zijn kiezen op elkaar moeten houden. Het is geen publieke taak om je personele frustraties openbaar te maken. Als een van mijn voormalige werkgevers tegen de krant had gezegd dat ik niet loyaal was had ik hem dat ook zeer kwalijk genomen.
Precies dit!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

castmember schreef: 25 feb 2021 08:18
Jammer, die hadden ze er van mij gratis bij mogen krijgen.
Nu Stenders vertrekt is het misschien een idee om Gijs Staverman te verschuiven naar 14-16 uur en om daar een meer music-driven programma neer te zetten en bijvoorbeeld Emmely de Wilt of Annemieke Schollaart naar 12-14 voor een lunchprogramma. Ik denk dat beide dames meer in staat zijn om een lunchprogramma te dragen dan Staverman.

Een vertrek van De Wild hangt ook nog in de lucht. Dan zou ik Wouter van der Goes terug zetten naar 16-18 en Giel Beelen of Annemieke Schollaart op 18-20.

12:00 - 14:00 - Emmely de Wilt (/ Annemieke Schollaart)
14:00 - 16:00 - Gijs Staverman (/ Paul Rabbering)
16:00 - 18:00 - Wouter van der Goes
18:00 - 20:00 - Giel Beelen (/ Annemieke Schollaart)
20:00 - 22:00 - Stefan Stasse
22:00 - 00:00 - Paul Rabbering (/ Giel Beelen)
Laatst gewijzigd door Phoenix op 25 feb 2021 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
DavyGer

Bericht door DavyGer »

https://www.nporadio2.nl/janwillemstart ... draaiorgel

Stenders werd vanmorgen wakker gemaakt door JWSO, maar daar dacht Stenders anders over. Die was er toch van overtuigd dat hij bij Wilfred Genee op Veronica zat.
density1

Bericht door density1 »

Hij is in ieder geval al in zijn hoofd bij Veronica. :))
Plaats reactie