Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door De Nachtwacht »

DavyGer schreef: 24 feb 2021 10:14 Vraag is ook of radio 2 een exact het zelfde programma als de bonanza gaat willen op dit tijdstip. Het kan juist een reden zijn om iets heel anders te gaan programmeren op dit tijdstip. Zeker ook omdat het origineel op een andere zender wordt uitgezonden, waarom dan naar een aftreksel ervan luisteren?
Klopt. Ik ben voor mijn posts een beetje uitgegaan van het artikel in het AD. Maar je hebt gelijk, een ander "gewoon"programma (dus geen verzoekjes) zou ook een prima optie zijn.
Romeo

Bericht door Romeo »

DavyGer schreef: 24 feb 2021 10:14 Vraag is ook of radio 2 een exact het zelfde programma als de bonanza gaat willen op dit tijdstip. Het kan juist een reden zijn om iets heel anders te gaan programmeren op dit tijdstip. Zeker ook omdat het origineel op een andere zender wordt uitgezonden, waarom dan naar een aftreksel ervan luisteren?

Omdat in 2017 al bewezen was dat de A Lijst geen slap aftreksel was, ze scoorde net zo goed of hoger ipv de bonanza en vanaf 2018 ook naast de bonanza.

Het stomste wat je kunt doen is een heel nieuw programma tussen 2 en 4 programmeren, waar luisteraars aan moeten wennen. De ALijst heeft bewezen goed te scoren dus en men kan verzoekjes insturen.

Het enige waar de luisteraar nu voor kan kiezen is of ze de verzoekjes aanvragen bij Rob op Veronica of bij Annemieke op Radio2

Ik denk dat Radio2 er niet veel luisteraars door gaat verliezen.

Bovendien heeft Radio2 een pefecte app om direct contact mee te krijgen in de studio. Hoe is de de app van Veronica?
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Zolang Jeroen van Inkel het niet gaat overnemen, is alles prima. Annemieke of Giel zouden wat mij betreft allebei goede vervangers zijn.
Pot

Bericht door Pot »

Radiooidar schreef: 24 feb 2021 10:37 Zolang Jeroen van Inkel het niet gaat overnemen, is alles prima. Annemieke of Giel zouden wat mij betreft allebei goede vervangers zijn.
Toen Giel naar 2 ging, waren de reacties op sociale media niet al te positief. Zelf zou ik ook wel tevreden zijn met Giel, maar of de rest van het Radio 2 publiek daar ook zo over denkt...
Oren open!
Romeo

Bericht door Romeo »

De eerste vraag is:
Wil de NPO een nieuw programma of een verzoekplatenprogramma

Als ze een nieuw programma willen ja dan kan iedereen inschrijven
Willen ze een verzoekplatenprogramma dan is de A-lijst er al, een succesvol programma dat net zo goed scoorde als de Bonanza

Wat we nu gaan zien bij Radio2 is omroeppolitiek, en heeft niets te maken met de luisteraar en de djs
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Door falen van de website is dit dubbel erin komen te staan. 1 reactie verwijderd
Laatst gewijzigd door Henkjan2016 op 24 feb 2021 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Romeo schreef: 24 feb 2021 10:48 De eerste vraag is:
Wil de NPO een nieuw programma of een verzoekplatenprogramma

Als ze een nieuw programma willen ja dan kan iedereen inschrijven
Willen ze een verzoekplatenprogramma dan is de A-lijst er al, een succesvol programma dat net zo goed scoorde als de Bonanza

Wat we nu gaan zien bij Radio2 is omroeppolitiek, en heeft niets te maken met de luisteraar en de djs
Radiofreak meldt:
Voor de tijdelijke en nieuwe invulling van de programmering zijn we met de NPO in gesprek”, zegt Gert-Jan Hox, directeur content van BNNVARA in een reactie. Ook andere omroepen kunnen inschrijven op het tijdslot.

De bal ligt dus blijkbaar voor een groot gedeelte nog bij BNNVARA. Een teruggave van het slot aan AVROTROS lijkt mij hierbij dan ook niet aan de orde te zijn.
JerOeen

Bericht door JerOeen »

Zou het kunnen dat Giel Beelen en Jeroen van Inkel met voorkennis naar 2 zijn gegaan? Dat ze straks in een nieuwe programmering (als andere geruchten ook nog kloppen) een plekje bedongen hebben?
Romeo

Bericht door Romeo »

Zou bijzonder oncollegiaal zijn als Beelen dit tijdslot krijgt
Romeo

Bericht door Romeo »

Over Frank, die moet het toch ook wel eens zat worden de eeuwige invaller te zijn. Hij heeft het Platenpaleis en een in in mijn ogen mislukte liefdesshow, neem aan dat zijn ambities wel liggen in iets eigens.

Als al zijn vriendjes en zijn verloofde bij Talpa werken, dan is een overstap zo gemaakt lijkt me. Het Platenpaleis kan qua format - want oude platen en minimum aan spreektijd) zo naar de Veronica Vrijdagavond, en dan een eigen show horizontaal ergens, en Frank is weg. Lijkt mij
Romeo

Bericht door Romeo »

Henkjan2016 schreef: 24 feb 2021 11:04
De bal ligt dus blijkbaar voor een groot gedeelte nog bij BNNVARA. Een teruggave van het slot aan AVROTROS lijkt mij hierbij dan ook niet aan de orde te zijn.
Ze kunnen sowieso niet de Bonanza voortzetten want die naam neemt Stenders mee, dus het is niet zo van we doen hetzelfde programma met een andere DJ

Dus sowieso vervalt het tijdslot ergens dit jaar. Natuurlijk kan BNN Vara proberen er al een vertrouwd geluid neer te zetten en dan daar op intekenen maar Avro Tros heeft ook een troef en is niet bang daarvoor naar de rechter te gaan

Het lijkt mij logischer als BNN Vara pas op de plaats maakt en de weekenduren 14-16 overneemt en daar iets leuks mee doet. Dan kunnen ze op zondag van 12 tot 18 vullen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Overigens heeft Powned recht op meer radio-uren, benieuwd of ze die op 2 gaan claimen nu
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Nou ik denk dat BNNVARA wel eens moeilijk kan gaan doen over de naam bonanza. Alles wat weg gaat bij vara moet bij hun blijven toch? Net als Ekdom in de ochtend is nu in de morgen -> Stenders vroeg moest vroeg op worden... ik heb nog nooit meegemaakt dat een naam zomaar mee kon naar de commerciële
SB92

Bericht door SB92 »

Deradiokenner schreef: 24 feb 2021 12:37 Nou ik denk dat BNNVARA wel eens moeilijk kan gaan doen over de naam bonanza. Alles wat weg gaat bij vara moet bij hun blijven toch? Net als Ekdom in de ochtend is nu in de morgen -> Stenders vroeg moest vroeg op worden... ik heb nog nooit meegemaakt dat een naam zomaar mee kon naar de commerciële
De Coen en Sandershow. Al was het toen misschien nog BNN?
Hevoolst

Bericht door Hevoolst »

Uit de geschiedenis weten wij, dat de NPO bepaalt, wat er met het tijdslot gebeurt. Maar ik denk dat de NPO ook kijkt wat er gebeurt met Gijs Staverman, Ruud de Wild en Stefan Stasse op korte termijn. Als die tijdslots op termijn vrijkomen, kun je alle omroepen mee tevreden stellen. AVRO/TROS en BNN/VARA hebben nu hun uitgangspunten voor de onderhandelingen bekend gemaakt.
Plaats reactie