Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 16 jan 2021 10:53 Ik heb vanochtend voor het eerst geluisterd naar Jeroen van Inkel op Radio 2, maar wat ben ik geschrokken. Dit kan echt niet meer. Zijn stem is fors achteruit gegaan en zijn talks leiden nergens toe.
Dit ben ik helemaal met je eens. Had ik een aantal posten geleden ook al geschreven. Zijn stem is echt achteruit gegaan. Dan heb ik het niet eens zozeer over zijn stijl. Die is ook een beetje achterhaald. Technisch nog wel zeer goed, maar als je stem niet meer meewerkt heb je daar niet zoveel meer aan. Zo nog wel heel goed jonge Dj's kunnen motiveren en opleiden denk ik. Misschien als hij op een hele rustige manier presenteert op Radio5 kan hij nog wel een programma doen, maar radio2 kan niet meer.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

-smok Maargoed dat de reacties hier over zgn. uitgerangeerde deejays niet serieus worden genomen bij radio2......man man man.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Naar radio 5 heeft blijkbaar niemand geluisterd. Daar deed hij precies hetzelfde.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Vind Jeroen van Inkel nog steeds prettig om naar te luisteren zo in het weekend. Luister graag naar hem en natuurlijk is hij een dagje ouder maar het stoort me niet. Zwakke programma’s voor mij blijven Spijkers met Koppen op zaterdagmiddag van 12:00 u tot 14:00 u: Echt een wegzapmoment voor mij. Ook hofleverancier van de liefde op zondagmiddag van 12:00 u tot 14:00 u kan me niet bekoren evenals Muziekcafe op zaterdagmiddag van 16:00 u tot 18:00 u. Deze drie programma’s zijn de zwakke broeders in mijn ogen op de zender.
MFM

Bericht door MFM »

Henkjan2016 schreef: 16 jan 2021 20:30 Naar radio 5 heeft blijkbaar niemand geluisterd. Daar deed hij precies hetzelfde.
Bij Radio5 waren de verwachtingen ook nooit zo hoog gespannen.
En om de een of andere reden zat hij daar toch met wat meer gedrevenheid dan op het tijdslot nu op 2.
Het klonk toen toch net iets anders totdat hij aan het eind opeens wat uitgebluster klonk. Invloed van de zenderpolitiek??

Maar eerlijk gezegd was het voor mij bij Qmusic al opgevallen dat Jeroen van Inkel (toen in de middag) al een beetje over datum klonk.

Gek genoeg waren de uren met Stenders samen dan weer wel aangenaam om naar te luisteren.
Geen idee waarom hij nu op 2 mag, ongetwijfeld door reputatie en wat goodwill toch op die plek terecht gekomen.
Ben trouwens wel benieuwd naar de luistercijfers, wellicht dat de normale luisteraars hier genoegen mee nemen.
Romeo

Bericht door Romeo »

Van Inkel is nog steeds een goede DJ, wat hij kan is sfeer maken. Hij had destijds toen Spits weg moest vanwege zn pensioen (wie verzint zoiets) de lunch moeten doen. Snap niet waarom Van Inkel zo laat terug is naar de NPO. Ws geld. Hij had er 10 jaar geleden al moeten zitten
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Vanochtend weer genoten op de radio. Blijft een genot om naar te luisteren!
Wat een DJ blijft van Inkel toch. Bijna 60 jaar en dan nog zo lekker je programma neerzetten. Heerlijk!
Henkjan2016

Ik behoor ook tot de fans. Om 10.00 gaat radio 2 weer af.
Taco Zip

Bericht door Taco Zip »

De stem van Jeroen is niet meer wat ie geweest is. Ik moest er ook heel erg aan wennen, maar na dag 3 van de top2000 heb ik echt van hem genoten.
Zijn reguliere programma's heb ik nog niet veel beluisterd, maar kan me voorstellen dat het wel druk is zo vroeg in het weekend
Henkjan2016

Daar zit hem volgens mij nou net de crux. Het groundhogday-denken van de gemiddelde Nederlander.

In de ochtend te druk, want dan wil ik rust.
In de avond te druk, want dan wil ik rust.

Er zijn ook luisteraars die de actieve houding wel waarderen. Je hebt zelf de keuze om te zappen en perfect zal het nooit voor je worden.

Tip: Laat je radio via een 'computer' lopen, dan kun je zelf je weekmenu indelen met een stukje software als RarmaRadio. Een uurtje je favoriete programma's instellen en je bent zelfs van de onderbreking van SMK af.

Kun je vanzelf op zaterdag van Jeroen om 10 uur naar Felix vervolgens om 12 uur naar Rob Janssen om om 14 uur bij Annemieke aan te schuiven etc

Er is een alternatief voor de late avond: Thuis op 5. Perfecte playlist en een fijne afsluiter van de dag.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Henkjan2016 schreef: 16 jan 2021 22:21 Daar zit hem volgens mij nou net de crux. Het groundhogday-denken van de gemiddelde Nederlander.

Er zijn ook luisteraars die de actieve houding wel waarderen. Je hebt zelf de keuze om te zappen en perfect zal het nooit voor je worden.

Tip: Laat je radio via een 'computer' lopen, dan kun je zelf je weekmenu indelen met een stukje software als RarmaRadio. Een uurtje je favoriete programma's instellen en je bent zelfs van de onderbreking van SMK af.

Kun je vanzelf op zaterdag van Jeroen om 10 uur naar Felix vervolgens om 12 uur naar Rob Janssen om om 14 uur bij Annemieke aan te schuiven etc

Er is een alternatief voor de late avond: Thuis op 5. Perfecte playlist en een fijne afsluiter van de dag.
Natuurlijk is er altijd een alternatief, en zijn er altijd luisteraars die een bepaald programma op een bepaalde tijd wel waarderen, maar as dat de standaard wordt voor het formuleren van een mening houden we niet veel meer over om te bespreken.
Henkjan2016

De Nachtwacht schreef: 16 jan 2021 23:42
Henkjan2016 schreef: 16 jan 2021 22:21 Daar zit hem volgens mij nou net de crux. Het groundhogday-denken van de gemiddelde Nederlander.

Natuurlijk is er altijd een alternatief, en zijn er altijd luisteraars die een bepaald programma op een bepaalde tijd wel waarderen, maar as dat de standaard wordt voor het formuleren van een mening houden we niet veel meer over om te bespreken.
Helemaal mee eens, echter de tegenhanger is het blijven hangen in patronen. Patronen die zijn aangeleerd en waar bij een enkele afwijking van het patroon meteen wordt bepaald dat het niet ‘hoort’. Zoals dat op een zaterdagochtend de uitzending in een zen-stand moet worden gepresenteerd en in de avond idem-dito.

Ik begrijp dit groundhogdenken niet zo goed. Kan zeker aan mij liggen, maar alternatieven zijn er genoeg voor hen die zich er aan storen.
Durashift

Bericht door Durashift »

Herman ven Schippers schreef: 15 jan 2021 01:23
Durashift schreef: 15 jan 2021 00:25
Herman ven Schippers schreef: 12 jan 2021 21:04 Afwijkende lunchshow op vrijdag zou wel lekker zijn inderdaad.

Misschien Giel? (..)
Vrees dat dat heel erg rubriekjes radio wordt.

Mijn hemel, zijn ochtendshow zit er vol mee.. helaas.
Alle overige ochtend, middag en sommige lunchshows toch ook? Vaag dat je Giel hier dan op aanvalt. (..)
Aanval? Vind ik wel een groot woord hoor.

Ik geef er mijn kijk op. Ik vind zijn show gewoon erg gepland, als ik dat vergelijk met Luc op 3FM.
Giel kan na het nieuws van 5 uur een live optreden hebben (voor het nieuws van 5 uur, na de houseclassic een interview met de artiest), daarna de daily beely, dan een NPO2 plaat volgens het format.. dan is het halfzes voor de kranten (of een andere rubriek op de dinsdag of donderdag). Dan nog een plaat.. Vervolgens zit er nog iets rond kwart voor zes en daarna begint de intro voor de Hollandse plaat.

Ik vind het druk. Te druk soms.

Bij Luc is het dan rustiger, heeft de kranten om iets na vijf uur, dan rond half zes een item en de kwis om kwart voor zes. Meer niet. Luistert prettiger, vind ik.
Henkjan2016

Bij mijn weten is Giel met de Daily Beelie gestopt ;-)
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ Kijk an, verstandig.

Je merkt het, dit jaar nog niet veel geluisterd. Radio wekker was tijdens de vakantie van zender gewisseld. :lol:
Plaats reactie