Radio 2 algemeen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Radio 2 algemeen

Bericht door Pot »

remcotjoelker19 schreef: 07 jan 2021 23:31 weet iemand wanneer ze een keer de slogans veranderen en vormgeving want jingles worden wel wat irritante vinden jullie ook
De vormgeving komt uit het najaar van 2018. Maar ik ben het met je eens. Na ruim 2 jaar is het ook wel weer tijd voor wat nieuws.
Oren open!
rocks

Bericht door rocks »

Heb van Inkel weer eens op geopzet, maar wat is die luidruchtig voor in de weekendochtend :sad:
Lex Dumol

Bericht door Lex Dumol »

Daar kunnen de meningen over verschillen. Ik luister elke zaterdag & zondagochtend en kan alleen maar zeggen: waanzinnig lekkere radio!
Jeroen van Inkel is en blijft wat mij betreft een fenomeen op de radio!
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

Lex Dumol schreef: 09 jan 2021 11:49 Daar kunnen de meningen over verschillen. Ik luister elke zaterdag & zondagochtend en kan alleen maar zeggen: waanzinnig lekkere radio!

Eens!
Mag ook vaker de platen Bonanza presenteren als Stenders eventueel niet kan. -smok
rocks

Bericht door rocks »

VoeJoe schreef: 09 jan 2021 12:25
Lex Dumol schreef: 09 jan 2021 11:49 Daar kunnen de meningen over verschillen. Ik luister elke zaterdag & zondagochtend en kan alleen maar zeggen: waanzinnig lekkere radio!

Eens!
Mag ook vaker de platen Bonanza presenteren als Stenders eventueel niet kan. -smok
Daar ben ik wel het wel mee eens, maar voor in het weekend wil je lekker rustig opstaan :D
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Hier hoeven wij niet rustig op te staan :-) Jeroen vind ik heerlijk, daarvoor stond radio 2 nooit aan op za-zo-ochtend
RadioPoesPas

Bericht door RadioPoesPas »

Henkjan2016 schreef: 09 jan 2021 13:43 Hier hoeven wij niet rustig op te staan :-) Jeroen vind ik heerlijk, daarvoor stond radio 2 nooit aan op za-zo-ochtend
Ik heb Jeroen vroeger nooit mee gemaakt. Ben heel enthousiast over hem en zijn techniek. Echt een goede aanwinst voor Radio2
BoogieKnight

Bericht door BoogieKnight »

Gisteren De Verrukkelijke 15 weer eens geluisterd.
Muzikaal vind ik het super, maar de presentatie wringt voor mij.
Aan de ene kant Blokhuis, een DJ in opleiding i.m.o. en geen natuurtalent (hij verspreekt zich ook vaker: Black Crows worden Black Keys en daarna Counting Crows), Leo heeft ook een vrij grote rol in het programma.
Daar tegenover schiet Stenders regelmatig in een geroutineerde retro jaren 80 DJ ratel die ik bij de Bonanza of Vroeg-eet-latevermaak nooit meer heb gehoord. Misschien werkt van Inkel besmettelijk?
Dat gezegd, ik blijf het wel luisteren want het irriteert niet, het gaat tenslotte om de lijst (fijn een programma met een duidelijk intrinsiek doel) en het tijdslot is ideaal, lekker de zondagmiddag afsluiten voor het koken.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

BoogieKnight schreef: 11 jan 2021 06:43 Gisteren De Verrukkelijke 15 weer eens geluisterd.
Muzikaal vind ik het super, maar de presentatie wringt voor mij.
Aan de ene kant Blokhuis, een DJ in opleiding i.m.o. en geen natuurtalent (hij verspreekt zich ook vaker: Black Crows worden Black Keys en daarna Counting Crows), Leo heeft ook een vrij grote rol in het programma.
Daar tegenover schiet Stenders regelmatig in een geroutineerde retro jaren 80 DJ ratel die ik bij de Bonanza of Vroeg-eet-latevermaak nooit meer heb gehoord. Misschien werkt van Inkel besmettelijk?
Dat gezegd, ik blijf het wel luisteren want het irriteert niet, het gaat tenslotte om de lijst (fijn een programma met een duidelijk intrinsiek doel) en het tijdslot is ideaal, lekker de zondagmiddag afsluiten voor het koken.
Die rol pakt Rob vaker bij lijstjes. Dat is de strakke manier die men op het forum liever van Rob ziet. Geef mij maar Bonanzastijl :-)
Romeo

Bericht door Romeo »

Het helpt ook niet dat ze niet met elkaar presenteren in dezelfde studio
Harmen

Bericht door Harmen »

Wat vinden jullie van Ruud zonder Cielke en Thijs? Ik kan maar moeilijk wennen..
Het idee van de BN'ers is leuk maar ik merk dat ik van tevoren check wie er is en als hij/zij niet mijn type is dan luister ik die middag helemaal niet. Is het wel een leuk iemand dan baal ik dat hij/zij er die dag erna niet weer is. Ook wisselt elke dag de chemie wat voor continuïteit en opbouwen van vaste fanbase niet zo sterk lijkt. Zo'n format vraagt om veel wisselingen van luisteraars als je het mij vraagt. Maar benieuwd of jullie dat ook zo ervaren of anders zien.
Doobie

Bericht door Doobie »

Ik vind het een onmogelijk concept voor een doordeweekse show. Het zou eventueel nog kunnen werken als je het op 1 dag per week houdt, de woensdag of de vrijdag of zo. De bn-er vervult een soort dubbelrol van gast en sidekick die in de praktijk wringt. Ze 'spelen' die tweede rol omdat het geen radiomakers zijn. Het voelt voor mij soms alsof de bn-er op snuffelstage is.

Ben nog het meest verbaasd dat een eindredacteur/zendermanager met zo'n constructie akkoord gaat. Die had toch moeten zeggen: leuk idee, maar dit gaan we niet doen. En in het licht van het vertrek van Cielke en Thijs is de huidige koers ook vreemd. Waarom moesten die zeer plotseling voor dit 'concept' wijken? Het lijkt allemaal behoorlijk ondoordacht hoe dit allemaal is verlopen.

Heb meer het idee dat Ruud na 4 jaar op Radio 2 wat uitgeblust is en even iets nieuws nodig heeft. Misschien is het het beste om weer even een goede sabbatical te nemen en dan terug te keren. Maar dan is natuurlijk het probleem dat er erg weinig plekken zijn waar zo'n dj als hij nog terecht kan.
Romeo

Bericht door Romeo »

Die BN sidekicks slaan nergens op. Het is rommelig, ze voegen niets toe. Had wel verwacht dat Ruud vanaf januari met Olcay zou gaan presenteren. Maar het kan dat hij nu dit gaat doen met Olcay op Talpa Radio. Sky?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Onvoorstelbaar dat goede radiomensen als Cielke en Thijs plaats hebben moeten maken voor dit concept. Ben sowieso nooit een fan geweest van de Wild, maar door zijn team leek het vaak nog wel ergens op. De bn-ers die er nu zitten hebben geen van allen radio-ervaring, en omdat het dagelijks iemand anders is, maakt dat het ook erg rommelig en ontstaat er geen chemie tussen de Wild en zijn sidekick.

Daarbij is Cielke door dit alles op een plek beland waar ik een sidekick een stuk minder passend vind, dus het heeft niet alleen WIDM, maar ook Rabbering laat een stuk minder aantrekkelijk gemaakt om naar te luisteren (al is dit laatste natuurlijk wel persoonlijke voorkeur).
Netty

Bericht door Netty »

Voor mij zijn het twee verschillende zaken. Cielke en Thijs werden wel erg overheersend en wat mij betreft was het allemaal een beetje te gewild leuk. Overigens was het vertrek wel erg abrupt. In principe vind ik 1 sitekick leuker dan twee of meer. Bij de BN sidekicks is het erg afhankelijk wie de gast is soms leuk maar soms weinig toegevoegde waarde. Wellicht eenmaal per week beter, op die manier kan Ruud ook selectiever zijn in de keuze van de gast en iemand uitnodigen die echt iets te vertellen heeft.
My 5 cents...
Plaats reactie