Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

petoi

Re: Veranderingen Kink

Bericht door petoi »

Hoor dat ze nu al bij nummer 600 zijn. Gaan ze de top 10 op vrijdag in zijn geheel uitzenden?

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Gaat snel met al die punkmuziek. Maar de gehele albums van de top 10 uitzenden ben ik wel voor ;-)

Komt vast nog wel een deel met langere nummers. Bijvoorbeeld Tool, The Cure, Metallica.

Koenk

Bericht door Koenk »

Met Fear Inoculum van Tool ben je zo een half uur kwijt.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Op Twitter zijn er mensen verbaasd dat de Top 10 van de album Top 1000 vooral bestaat uit witte mannen met een gitaar. Prachtig medium, stelt nooit teleur. Morgen stellen ze diversiteit vragen bij de Sterren NL Top nogwat, deze bestaat vooral uit witte Nederlandse volkszangers.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

En hoeveel commentaar was er wel niet toen Vanilla Ice ging rappen als niet donker persoon. Of telt dat dan weer niet?

Maar voor de top 10, lekker de muziek laten spreken, die bevat (tenzij de teksten anders beschrijven) geen keuze in kleur.

Ik draag Radio 4 voor als optie voor discussie op Twitter.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef:
10 jul 2020 21:58
En hoeveel commentaar was er wel niet toen Vanilla Ice ging rappen als niet donker persoon. Of telt dat dan weer niet?

Maar voor de top 10, lekker de muziek laten spreken, die bevat (tenzij de teksten anders beschrijven) geen keuze in kleur.

Ik draag Radio 4 voor als optie voor discussie op Twitter.
Ik snap ook niet wat men anders zou verwachten van een zender als KINK, eerlijk gezegd.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Herman ven Schippers schreef:
10 jul 2020 21:01
Op Twitter zijn er mensen verbaasd dat de Top 10 van de album Top 1000 vooral bestaat uit witte mannen met een gitaar. Prachtig medium, stelt nooit teleur. Morgen stellen ze diversiteit vragen bij de Sterren NL Top nogwat, deze bestaat vooral uit witte Nederlandse volkszangers.
Tja, de diversiteit is ook ver te zoeken in de Salsa Top Miljoen. Misschien moeten we eens leren dat het mooi is dat verschillende culturen met elkaar op hetzelfde stukje aardkloot kunnen leven, terwijl de verschillen blijven.
Rock 'n roll is better than music!

Calypso

Bericht door Calypso »

10 jul 2020 21:01
Tja, een deel van de personen die dit ter discussie stelt wil nu overdreven politiek correct zijn. Overal een mening over als die mening vooral al flink in de publiciteit gestaan heeft. Heeft iemand trouwens er al over gesproken dat het wel opvallend is dat bij verkeersborden de meeste borden die iets toestaan een wit mannetje hebben, en de verbodsborden of attentieborden een zwart mannetje? Dat het mannetjes en geen vrouwtjes zijn is de discussie al eerder over geweest geloof ik. Ook al zoiets.

Ik ben voor gelijkheid en tegen het oordelen op geloof, ras, geaardheid en al wat niet meer is. Maar door het zoeken en wijzen op dit soort "misstanden" maak je de basis voor en vooral acceptatie van gelijkheid niet kleiner maar juist groter.

Koenk

Bericht door Koenk »

10 jul 2020 22:13

Ik snap ook niet wat men anders zou verwachten van een zender als KINK, eerlijk gezegd.
Snap dat ook niet echt. KINK is voornamelijk een zender voor rockmuziek (angry-white-boy-music). En ja bestaat voornamelijk uit witte mannen. Net als dat hiphop over het algemeen wordt gedomineerd door gekleurde mensen. Zouden zij ook zo verbaasd zijn als bij een hiphopzender de top 10 voornamelijk bestaat uit zwarte mannen?

Daarbij gaat men voorbij aan de #8 Rage Against The Machine(1992!). Waar gaat hun grootste hit Killing In The Name (en andere nummers van ze) over? Precies over datgene waar de protesten over gaan.

En vrijwel alle andere bands in de top 10 zijn ook politiek geëngageerd en hebben zich altijd ingezet voor gelijkheid. Zeker Grunge(reden waarom KINK bestaat) was zeker 1 van de meest progressieve muziekstromingen.

Maar goed, twitter.... Klagen om het klagen.

Pizzakoerier

Bericht door Pizzakoerier »

Gelukkig is KINK een commerciële zender, die kan doen waar ze zin in hebben omdat ze geen publieke taak hebben. Het pluralisme dat hieruit voortkomt is juist mooi: dat er een zender als KINK bestaat, met een diverser radiolandschap tot gevolg. Het bestaat naast FunX, naast Radio 4, naast Sterren.nl.

Het begrip diversiteit wordt vaak te beperkt of te krampachtig ingevuld. Als er alleen maar KINK-gitaarmuziek in de ether zou zijn, zou er een probleem zijn. Dat probleem is er nu niet; er is sprake van toegenomen pluralisme, dat lijkt me pure winst.

Of we moeten er ook een probleem mee hebben dat er op FunX weinig grunge te horen is -bloos

Koenk

Bericht door Koenk »

Morgen vanaf 10:00 tot 18:00 de KINK Album Top 1000: de bonustracks waarin de top 100 nog een keer gedaan wordt maar dan met andere nummers.
Laatst gewijzigd door Koenk op 17 jul 2020 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Janno

Bericht door Janno »

De laatste dagen ook regelmatig op Kink afgestemd, geen spijt van. Ik denk dat ik het vaker ga doen.

Noordzee

Bericht door Noordzee »

Janno schreef:
17 jul 2020 10:27
De laatste dagen ook regelmatig op Kink afgestemd, geen spijt van. Ik denk dat ik het vaker ga doen.
Hier nog één. Helemaal prima. Het kan haast niet anders of dat de luistercijfers verder omhoog gaan.

spoonman

Bericht door spoonman »

Wat een heerlijke lijst. Mooie music driven radio. KINK is goed bezig

Stophoest

Bericht door Stophoest »

Ik ben niet zo van de lijstjes en mag het wat mij betreft zo weer voorbij zien. Maar daar lijk ik soms een uitzondering in te zijn. Toegegeven: Wel goed dat er nu, naast die overbekende nummers, ook minder bekende albumnummers worden gedraaid. Weg van de eenheidsworst.
Je hebt kink- en stophoest.

Plaats reactie