Veranderingen Kink

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
waterveenmos

Re: Veranderingen Kink

Bericht door waterveenmos »

density1 schreef: 20 jul 2020 17:30 Niet nodig, misschien maar het is wel goede marketing. Dit soort 'sneertjes' hebben ze in het verleden toch ook al gedaan in de vormgeving. Weet niet meer of deze nog gebruikt worden maar daar zaten ook wat steekjes in die te maken hadden met 3FM. Yorin FM deed dit ook wel eens jaren geleden.
In de jaren '90 had Kink FM een tv-spotje (een van de weinige die ze toen konden betalen) waarin een ei werd gebakken waar daarna sporen van het kuiken van 3FM te zien waren. Ludiek, een beetje grof maar geen echte sneer. Kink FM was toen vooral chagrijnig dat ze zoveel moeite moesten doen om hun kabeldistributie te behouden (internetstreams bestonden nog nauwelijks, laat staan DAB+), terwijl alle publieke omroep daar "must carry" waren én ze een landelijk FM-net hadden.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
henkradiohenk

Bericht door henkradiohenk »

iemand ook een uitnodiging gehad voor het luisterfragmentenonderzoek van KINK? met de vraag of je wel/niet naar 3FM hebt geluisterd in de afgelopen X jaar..zouheteensamenwerkingzijn?
waterveenmos

henkradiohenk schreef: 23 jul 2020 11:51 iemand ook een uitnodiging gehad voor het luisterfragmentenonderzoek van KINK? met de vraag of je wel/niet naar 3FM hebt geluisterd in de afgelopen X jaar..zouheteensamenwerkingzijn?
Ja ik had 'm ook. Het lijkt mij geen samenwerking, maar meer iets om te kijken waar KINK zich moet onderscheiden (of juist niet) van wat 3FM doet.
JoostWillemsen

Bericht door JoostWillemsen »

Jammer dat deze maand de luistercijfers later komen. Had graag de ontwikkeling van Kink gezien. Wat zou hun target zijn om in ieder geval nog een tijd door te kunnen?
WFNX

Bericht door WFNX »

waterveenmos schreef: 23 jul 2020 13:08
henkradiohenk schreef: 23 jul 2020 11:51 iemand ook een uitnodiging gehad voor het luisterfragmentenonderzoek van KINK? met de vraag of je wel/niet naar 3FM hebt geluisterd in de afgelopen X jaar..zouheteensamenwerkingzijn?
Ja ik had 'm ook. Het lijkt mij geen samenwerking, maar meer iets om te kijken waar KINK zich moet onderscheiden (of juist niet) van wat 3FM doet.
Dat gevoel kreeg ik ook. Wel jammer dat je later in de vragenlijst niet meer een open veld kreeg maar middenin, je bedenkt je daarna (n.a.v. de vragen) nog van alles en dat kan je niet meer kwijt. Wel goed dat ze het doen. Helaas niet kunnen opschrijven dat ik echt vind dat ze - als je ze ook op kantoor moet aanzetten - je geen nine inch nails e.d. overdag moet draaien, dat trekken collega's echt niet.
jessica

Bericht door jessica »

JoostWillemsen schreef: 24 jul 2020 10:50 Jammer dat deze maand de luistercijfers later komen. Had graag de ontwikkeling van Kink gezien. Wat zou hun target zijn om in ieder geval nog een tijd door te kunnen?
Daar hoef je niet in spanning op te wachten bij Kink. Veel meer dan 0,1 naar beneden of naar boven zal het niet zijn. Als het anders is zal het me hogelijk verbazen. Kink heeft een kleine groep luisteraars die vooral erg lang luisteren. Stabiele cijfers dus maar het gaat niet snel verdubbelen.
Molis

Bericht door Molis »

WFNX schreef: 24 jul 2020 13:01 Wel jammer dat je later in de vragenlijst niet meer een open veld kreeg maar middenin, je bedenkt je daarna (n.a.v. de vragen) nog van alles en dat kan je niet meer kwijt.
Dit had ik dus ook.. Bijvoorbeeld met de vraag of je weg-zapt door bepaalde DJ's, is mijn antwoord ja. Maar dat is er maar 1 op KINK (en gelukkig zit hij alleen in het weekend een paar uurtjes).
waterveenmos

Molis schreef: 27 jul 2020 15:26
WFNX schreef: 24 jul 2020 13:01 Wel jammer dat je later in de vragenlijst niet meer een open veld kreeg maar middenin, je bedenkt je daarna (n.a.v. de vragen) nog van alles en dat kan je niet meer kwijt.
Dit had ik dus ook.. Bijvoorbeeld met de vraag of je weg-zapt door bepaalde DJ's, is mijn antwoord ja. Maar dat is er maar 1 op KINK (en gelukkig zit hij alleen in het weekend een paar uurtjes).
En nu ook overdag als vervanging van iemand die tijdelijk afwezig is? ;-)
Molis

Bericht door Molis »

Nee. Maar laten we d'r vooral geen raad-spelletje van maken.
waterveenmos

In de nieuwe luistercijfers is er een lichte stijging voor KINK, maar in percentages blijft het hetzelfde. Zou er veel extra potentieel inzitten met de huidige distributie, of is 0,5 toch wel de max? Ik ben benieuwd.
jessica

Bericht door jessica »

waterveenmos schreef: 28 jul 2020 11:14 In de nieuwe luistercijfers is er een lichte stijging voor KINK, maar in percentages blijft het hetzelfde. Zou er veel extra potentieel inzitten met de huidige distributie, of is 0,5 toch wel de max? Ik ben benieuwd.
Denk dat dit het wel is. Kink heeft een kleine groep vaste aanhangers die vooral erg lang naar het station luisteren.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

jessica schreef: 28 jul 2020 11:28
waterveenmos schreef: 28 jul 2020 11:14 In de nieuwe luistercijfers is er een lichte stijging voor KINK, maar in percentages blijft het hetzelfde. Zou er veel extra potentieel inzitten met de huidige distributie, of is 0,5 toch wel de max? Ik ben benieuwd.
Denk dat dit het wel is. Kink heeft een kleine groep vaste aanhangers die vooral erg lang naar het station luisteren.
Misschien dat ze met een goede festivalzomer nog wel uitkomen op 0,6 of 0,7, dat lopen ze nu natuurlijk wel mis.
density1

Bericht door density1 »

Voorlopig plafond bereikt zo te zien. Toch knappe cijfers voor een relatief kleine zender.
marbles

Bericht door marbles »

Molis schreef: 27 jul 2020 15:26
Roger Fletcher
Minder eenheidsworst op de radio please
spoonman

Bericht door spoonman »

density1 schreef: 28 jul 2020 12:43 Voorlopig plafond bereikt zo te zien. Toch knappe cijfers voor een relatief kleine zender.
Inderdaad mooi cijfer van 1,1 in doelgroep 20-49.
Plaats reactie