Veranderingen Radio 5 Nostalgia

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
optimod

Veranderingen Radio 5 Nostalgia

Bericht door optimod »

Aangezien er voor alle zenders een apart topic is, ook maar 1 over de mogelijke veranderingen van Radio 5. Komt u maar :wink:

dab radio

Re: Veranderingen Radio 5 Nostalgia

Bericht door dab radio »

Ik ben zelf al wat een oudere, maar deze zender is niets voor mij.
Veel te oubollig.

Guyke

Bericht door Guyke »

Mud,Sweet,David Essex,Catapult,Osmonds,Suzie Quatro,Gary glitter,.........enzo kan ik nog een tijd doorgaan. Je hoort ze bij géén enkele NPO radio niet meer.

Ikzelf ben bijna 50 jaar en ben opgegroeid met "Veronica" dat toen al flitsend en gedurfd waren en als je dan nu naar "radio5 Nostalgia" luistert is daar echt de tijd blijven stilstaan kwa format.
Het mag (moet) dus allemaal wat vlotter en speelser dan dat nu het geval is.
Kortom met de grove borstel erdoor en ben er zeker van dat dan "Radio 5 Nostalgia" de luistercijfers omhoog schieten.

PS: zou dan ook de naam veranderen in gewoon "Radio5".

optimod

Bericht door optimod »

Die toevoeging 'nostalgia' is er gekomen omdat Radio 5 eigenlijk twee stations is. Overdag Nostalgia en s'avonds en ook in het weekend wat meer levensbeschouwelijke programma's. Mocht dit laatste nu verdwijnen heeft het inderdaad weinig nut die nostalgia duiding te handhaven denk ik.

ronny forgeron

Bericht door ronny forgeron »

Guyke schreef:Mud,Sweet,David Essex,Catapult,Osmonds,Suzie Quatro,Gary glitter,.........enzo kan ik nog een tijd doorgaan. Je hoort ze bij géén enkele NPO radio niet meer.

Ikzelf ben bijna 50 jaar en ben opgegroeid met "Veronica" dat toen al flitsend en gedurfd waren en als je dan nu naar "radio5 Nostalgia" luistert is daar echt de tijd blijven stilstaan kwa format.
Het mag (moet) dus allemaal wat vlotter en speelser dan dat nu het geval is.
Kortom met de grove borstel erdoor en ben er zeker van dat dan "Radio 5 Nostalgia" de luistercijfers omhoog schieten.

PS: zou dan ook de naam veranderen in gewoon "Radio5".
Je bent onder de 50 dus de doelgroep niet, die is 55+. Als 67 jarige heb ik echt Radio Veronica meegemaakt vanaf 1960, en daar lijkt het qua sfeer soms wel op. De muziek is voor mij het probleem niet maar het eindeloze gekakel en politiek correcte geneuzel. Het probleem lost zich nu vanzelf op door het vertrek van de AM. In de auto voortaan MP3 en thuis internet maar daarop is zoveel keus dan hebben we Radio 5 echt niet nodig.

wally

Bericht door wally »

Je bent onder de 50 dus de doelgroep niet, die is 55+
Ik als 53-jarige steek dan ff de vinger op , want schuur dan tegen die doelgroep aan.
Zal wel jonger van geest zijn, maar ben het met de vorige poster helemaal eens!
Maar....ook met de genoemde artiesten en wat men nu vaak draait is in de mix zeker een interessant station te maken.
Ik heb het al vaker geroepen, ik zou het format op een bierviltje kunnen maken.. :wink:

optimod

Bericht door optimod »

Er zijn op internet zoveel voorbeelden lees: blauwdrukken te vinden hoe een Radio 5 Nostalgia zou kunnen klinken. Noem maar als voorbeeld LXClassics. Beetje meer rock 'n roll, soul en motown in de hut en minder, liefst geen oud hollandsche/Deutsche en Franse liedjes. Iets minder 'Radio Veronica' van vroeger en wat meer 'Radio Noordzee'. Deze laatste zender was een stuk vlotter in muziek en presentatiestijl.

big T

Bericht door big T »

Ik heb het al vaker geschreven, de muziek keus is het net niet.
Het is een kunst om juist net die platen te laten horen, die het niet zijn.
En dan zo plots zit je in de middeleeuwen, met kerkdienst en dan weer zoekt iemand weer iemand.
Nee een bij elkaar geraapt praat graag clubje, niet mijn kopje thee :D
Sent from my laptop using Windows

ransbeek

Bericht door ransbeek »

De muziekkeuze is toch niet vergelijkbaar met Veronica. Ik zie radio 5 meer als een classic popzender" met de hits van eind jaren 50 tot eind jaren 70. Ik was in 1974 amper 5 jaar, maar heb wel naar genoeg naar oude opnames geluisterd van radio Londen, Veronica, Noordzee en dergelijke om het verband te kunnen leggen. Er zit geen leven in radio 5 als ik dat vergelijk met de genoemde zeezenders. Geen enkele "drive" dus. En de avonduren zijn erbarmelijk, want daar jaag je mensen mee weg.

Orange

Bericht door Orange »

optimod schreef:Aangezien er voor alle zenders een apart topic is, ook maar 1 over de mogelijke veranderingen van Radio 5. Komt u maar :wink:
Mogelijke veranderingen?

optimod

Bericht door optimod »

Mogelijke veranderingen ja. Er is tot op heden nog niet bekend welke, dus daarom 'mogelijke' veranderingen. Lijkt me duidelijk.

Orange

Bericht door Orange »

optimod schreef:Mogelijke veranderingen ja. Er is tot op heden nog niet bekend welke, dus daarom 'mogelijke' veranderingen. Lijkt me duidelijk.
Zijn er dan plannen vanuit de NPO om wat te wijzigen aan Radio 5?

optimod

Bericht door optimod »

Vooralsnog niet, alleen dat ze stoppen met uitzenden via de AM.

Guyke

Bericht door Guyke »

Orange schreef:
optimod schreef:Mogelijke veranderingen ja. Er is tot op heden nog niet bekend welke, dus daarom 'mogelijke' veranderingen. Lijkt me duidelijk.
Zijn er dan plannen vanuit de NPO om wat te wijzigen aan Radio 5?
Begin dit jaar is Jurre Bosman aangesteld als zendercoördinator voor radio2 en radio5(Nostalgia) en hij ging allebei de zenders een facelift(je) geven en wat radio2 betreft staat die bijna op punt.

Moorkop

Bericht door Moorkop »

Door het veranderen van vormgeving, presentatie en muziek kan het station al frisser klinken. Laat de jaren 60 en 70 centraal staan. Zenders met 80,s en 90,s zijn er al genoeg. Radio 5 Nostalgia moet zich juist onderscheiden om de nadruk op platen uit de jaren 60 en 70 te leggen. Het jinglepakket is aan verfrissing toe. Hans Schiffers, Stefan Stasse en Corne Klijn toevoegen. Zijn te oubollig voor Radio 2 maar zouden goed bij Radio 5 Nostalgia passen. De levensbeschouwende programma,s in de avond en het weekend moeten verdwijnen. Het is nu een ratjetoe. Ik zie kansen!

Plaats reactie