Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Patrick03

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Patrick03 » 09 jan 2017 22:52

Radbi schreef:
09 jan 2017 22:38
Orange schreef:
08 jan 2017 23:19
Om weer even inhoudelijk op de discussie in te gaan. Zelf heb ik nog niet geluisterd, maar zal dat komende week eens proberen. Het lijkt mij iig dat er voor shownieuws zeer zeker een doelgroep is op de radio. Er is namelijk flink wat volk dat shownieuws interessant vindt. Ik zou dan niet weten waarom die doelgroep geen interesse heeft in shownieuws op de radio. En het lijkt mij dat als Lex zich daar echt op richt, dat hij daarmee onderscheidend is tov andere ochtendshows (zit natuurlijk ook shownieuws in, maar niet een specifieke focus), dus dat is ook handig.
De meeste shownieuws liefhebbers hebben shownieuws, roddels en achterklap bijv. de dag van tevoren al via Shownieuws, RTL Boulevard, bladen enz... gehoord en/of gelezen.
Hoe had jij de ochtendshow van Radio 10 willen hebben als het naar jouw wens ging? Welke items en onderwerpen moeten er volgens jou in de ochtendshow van Radio 10? En hoe moet volgens jou de ochtendshow van Radio 10 zich onderscheiden van alle andere ochtendshows?

Radbi

Bericht door Radbi » 09 jan 2017 23:16

Patrick03 schreef:
09 jan 2017 22:52
Radbi schreef:
09 jan 2017 22:38
Orange schreef:
08 jan 2017 23:19
Om weer even inhoudelijk op de discussie in te gaan. Zelf heb ik nog niet geluisterd, maar zal dat komende week eens proberen. Het lijkt mij iig dat er voor shownieuws zeer zeker een doelgroep is op de radio. Er is namelijk flink wat volk dat shownieuws interessant vindt. Ik zou dan niet weten waarom die doelgroep geen interesse heeft in shownieuws op de radio. En het lijkt mij dat als Lex zich daar echt op richt, dat hij daarmee onderscheidend is tov andere ochtendshows (zit natuurlijk ook shownieuws in, maar niet een specifieke focus), dus dat is ook handig.
De meeste shownieuws liefhebbers hebben shownieuws, roddels en achterklap bijv. de dag van tevoren al via Shownieuws, RTL Boulevard, bladen enz... gehoord en/of gelezen.
Hoe had jij de ochtendshow van Radio 10 willen hebben als het naar jouw wens ging? Welke items en onderwerpen moeten er volgens jou in de ochtendshow van Radio 10? En hoe moet volgens jou de ochtendshow van Radio 10 zich onderscheiden van alle andere ochtendshows?
Het is niet zo dat ik een ochtendshow letterlijk moet gaan indelen, of items moet gaan bedenken, begrijp me niet verkeerd.

Maar over de voorgaande ochtendshows van R10 heb ik nooit geklaagd. Ik vond ze altijd leuk.

Elke ochtendshow van elke zender heeft wel standaard weer en verkeer, nieuws en een praatje met iemand over bijv. een wetenschappelijk onderwerp. Enz..

Maar de voorgaande ochtendshows konden me wel boeien. Rene kon me boeien, Tim en Cobus konden me boeien, Edwin kon me tussen kerst en nieuw boeien.

Je had bijv. bij Tim items waarbij je jouw muziekkennis kon testen, items met humor (humor ook belangrijk bij een ochtendshow), je kan zoveel bedenken. Zijn slechts vb.
Daarnaast is een goed op elkaar ingespeeld duo (DJ-sidekick) ook leuk en gedoseerd kletsen ook belangrijk. Met een leuk duo en de nodige humor en leuke items kan de ochtendshow slagen en heel veel luisteraars boeien zonder dat de luisteraars je niet onderscheidend vinden.

Ik weet niet of 'Goedemorgen Lex' bedoeld is om onderscheidend te zijn of om te proberen een bepaalde doelgroep aan te trekken. Ik vermoed het laatste.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 10 jan 2017 18:35

ransbeek schreef:
09 jan 2017 21:01
De doelgroep die men destijds met het "gold" format bediende zet men nu in de kou. Tussen radio 5 en het huidige 10 zit nog een mooie doelgroep.
Die keuze van doelgroep is al gemaakt door Radiocorp, nadat de FM frequentie verkregen was. Dat is dus niet nu, maar al enkele jaren terug gebeurd. De luistercijfers zijn ermee verdubbeld. Of dat ook met het gold format was gebeurd, zullen we nooit weten.

Die doelgroep russen Radio 5 en 10 leek mij zeer geschikt voor Veronica. Daarvoor is de keuze gemaakt een veel kleinere doelgroep tussen 10 en 538 aan te spreken. Dat zal op basis van mogelijke reclameverkopen gedaan zijn, maar hiervoor was ik op zoek gegaan naar een ander business model.
Rock 'n roll is better than music!

Daan0612

Bericht door Daan0612 » 17 jan 2017 22:59

Moorkop schreef:
05 jan 2017 22:58
We zijn nu een paar dagen verder, maar ik vind die nieuwe ochtendshow van Lex maar niets. Het is vlees noch vis. Ik luister op dit moment naar NPO Radio 2 en schakel vanaf 10:00 u om naar Radio 10. Ben geen liefhebber van Lex Gaarthuis. Tim en Cobus waren veel beter. Ik denk dat deze ochtendshow het niet gaat worden. Ik heb het 1 week volgehouden maar ik ben afgehaakt. Rick van Velthuysen zou dit beter kunnen. Hij heeft vaker een ochtendshow gepresenteerd bij Radio Veronica en met veel succes. Radio 10, haal hem en je luistercijfers schieten omhoog want Rick kan dit. Met Rick van Velthuysen in de morgen en Rob van Someren in de middag heb je 2 toppers op drivetime! Lex is hier niet bekwaam voor helaas moet ik na 1 week luisteren constateren.
Rick van Velthuysen gaat helaas geen ochtendshow meer doen beste forummers. Hij is de laatste keer bij Veronica vrijwillig gestopt in de ochtend omdat hij steeds meer moeite kreeg met het supervroege opstaan (wellicht iets met leeftijd te maken?).
Mijn bron hiervoor? Net als bij het bekend worden van het stoppen van Somertijd is iemand een twitteraccount gaan oprichten (bij Van Velthuysen en van Someren zelfde persoon) met de strekking het programma proberen in de ochtend te houden. Twitteraccount omtrent van Velthuysen was binnen enkele dagen verdwenen. Toen ik vroeg waarom dat was gaf men aan dat het stoppen van de ochtendshow zijn eigen keuze was, en moeite bespaard kon worden om het programma op dat tijdstip te houden.
Twitteraccount van Somertijd is 'Helpsomertijd'.
Radbi schreef:
02 jan 2017 13:06
Het is bekend wat Cobus gaat doen. Of liever gezegd: het is niet bekend wat Cobus gaat doen, want hij verdwijnt nl. achter de schermen bij R10.

Wat????? Hier kan ik echt heel erg kwaad om worden. Zo'n goede sidekick en een van de beste sidekicks van de Ned. radio zal niet meer te horen zijn (of misschien alleen als invaller).

Een nieuwe ochtendshow die de luisteraars al op de 1e dag niet schijnen te accepteren en een goede, geliefde en populaire sidekick verdwijnt op de achtergrond. Waar zijn ze (moet ik zeggen Talpa) mee bezig????
Mag ik vragen waar je het nieuws vandaan hebt wat Bosscha gaat doen?
Ik heb hierover namelijk de hele maand niets op Radiofreak zien verschijnen. Is het gezegd door een collega op 10 in die week?
Excuses overigens voor mijn late reacties, maar loop in sommige topics wat achter. Heb vandaag deze bijvoorbeeld pas bij kunnen lezen sinds 30-12-2016.

Daan Bakker

Bericht door Daan Bakker » 18 jan 2017 08:51

Dat Cobus achter de schermen gaat werken, heeft radio 10 op Facebook gezegd.

Radbi

Bericht door Radbi » 18 jan 2017 11:11

Daan Bakker schreef:
18 jan 2017 08:51
Dat Cobus achter de schermen gaat werken, heeft radio 10 op Facebook gezegd.
Onder andere op FB ja. Niet alleen via FB vernomen.

Radbi

Bericht door Radbi » 18 jan 2017 11:18

Daan0612 schreef:
17 jan 2017 22:59
Moorkop schreef:
05 jan 2017 22:58
We zijn nu een paar dagen verder, maar ik vind die nieuwe ochtendshow van Lex maar niets. Het is vlees noch vis. Ik luister op dit moment naar NPO Radio 2 en schakel vanaf 10:00 u om naar Radio 10. Ben geen liefhebber van Lex Gaarthuis. Tim en Cobus waren veel beter. Ik denk dat deze ochtendshow het niet gaat worden. Ik heb het 1 week volgehouden maar ik ben afgehaakt. Rick van Velthuysen zou dit beter kunnen. Hij heeft vaker een ochtendshow gepresenteerd bij Radio Veronica en met veel succes. Radio 10, haal hem en je luistercijfers schieten omhoog want Rick kan dit. Met Rick van Velthuysen in de morgen en Rob van Someren in de middag heb je 2 toppers op drivetime! Lex is hier niet bekwaam voor helaas moet ik na 1 week luisteren constateren.
Rick van Velthuysen gaat helaas geen ochtendshow meer doen beste forummers. Hij is de laatste keer bij Veronica vrijwillig gestopt in de ochtend omdat hij steeds meer moeite kreeg met het supervroege opstaan (wellicht iets met leeftijd te maken?).
Mijn bron hiervoor? Net als bij het bekend worden van het stoppen van Somertijd is iemand een twitteraccount gaan oprichten (bij Van Velthuysen en van Someren zelfde persoon) met de strekking het programma proberen in de ochtend te houden. Twitteraccount omtrent van Velthuysen was binnen enkele dagen verdwenen. Toen ik vroeg waarom dat was gaf men aan dat het stoppen van de ochtendshow zijn eigen keuze was, en moeite bespaard kon worden om het programma op dat tijdstip te houden.
Twitteraccount van Somertijd is 'Helpsomertijd'.
Radbi schreef:
02 jan 2017 13:06
Het is bekend wat Cobus gaat doen. Of liever gezegd: het is niet bekend wat Cobus gaat doen, want hij verdwijnt nl. achter de schermen bij R10.

Wat????? Hier kan ik echt heel erg kwaad om worden. Zo'n goede sidekick en een van de beste sidekicks van de Ned. radio zal niet meer te horen zijn (of misschien alleen als invaller).

Een nieuwe ochtendshow die de luisteraars al op de 1e dag niet schijnen te accepteren en een goede, geliefde en populaire sidekick verdwijnt op de achtergrond. Waar zijn ze (moet ik zeggen Talpa) mee bezig????
Mag ik vragen waar je het nieuws vandaan hebt wat Bosscha gaat doen?
Ik heb hierover namelijk de hele maand niets op Radiofreak zien verschijnen. Is het gezegd door een collega op 10 in die week?
Excuses overigens voor mijn late reacties, maar loop in sommige topics wat achter. Heb vandaag deze bijvoorbeeld pas bij kunnen lezen sinds 30-12-2016.
Het nieuws omtrent Cobus was wellicht niet interessant/boeiend of nieuwswaardig genoeg voor Radiofreak, om er een artikel over te maken.

Maar wat mis ik die man nog steeds. Blijf hopen dat hij eens terugkeert op de radio, weer als sidekick of met een eigen programma. Zonde! Maar misschien zal ie eens weer te horen zijn. Je weet het nooit.

dre

Bericht door dre » 20 jan 2017 09:18

Vanochtend maar eens geluisterd....vond Tim en Cobus beter bij 10 passen....warmer,t gaat nu veel sneller.
Net terug van een radiostage in LA.

jessica

Bericht door jessica » 20 jan 2017 11:12

Snap ook niet wat er mis was met Tim en Cobus. Heeft maar kort de tijd gehad. Jammer. Cobus is wel een van de creatiefste radiomakers. Die werkt nu ergens op de achtergrond. Jammer.

boxfm

Bericht door boxfm » 20 jan 2017 12:43

jessica schreef:
20 jan 2017 11:12
Snap ook niet wat er mis was met Tim en Cobus. Heeft maar kort de tijd gehad. Jammer. Cobus is wel een van de creatiefste radiomakers. Die werkt nu ergens op de achtergrond. Jammer.
Jammer dat ze Cobus geen eigen programma geven, desnoods voicetrack om kosten te besparen. Zou een mooie zijn voor de Top4000 Classics of op z'n minst de zondagavond. Die is na 19.00 uur nonstop, andere avonden gaan door tot 21 of 22 uur.

Radbi

Bericht door Radbi » 20 jan 2017 17:17

'Tim in de morgen' was in alle opzichten veel beter en leuker dan 'Goedemorgen Lex'. Zij hadden iig wel (goede) humor, goed op elkaar ingespeeld duo, sterke sidekick, leuke items enz... Cobus niet meer op de radio is gewoon schandalig.
Maar voor mij hoeft 'Tim in de morgen' niet perse terug, het gaat om een leuke ochtendshow.

Zoals eerder aangegeven kan ik me niet voorstellen dat 'Goedemorgen Lex' het beter gaat doen dan 'Tim in de morgen'. En als ze dat denken, hebben ze er een verkeerde kijk op. Sterker nog, ik zal het knap vinden als 'Goedemorgen Lex' slaagt bij Radio 10. Maar ik geloof niet meer dan 'Tim in de morgen' is gestopt vanwege tegenvallende resultaten, maar dat het is gestopt omdat Tim naar Veronica moest en/of omdat men met 'Goedemorgen Lex' een bepaalde doelgroep probereert aan te trekken. Het is gewoon beleidsbepaling geweest.

Als ik iets voor 10:00 uur inschakel en ik de samenvatting van 'Goedemorgen Lex' nog net hoor om 9:55, zit ik met mijn oren te klapperen. Dit, vanwege hetgeen in het programma is voorbijgekomen. Sorry, maar het is lachwekkend, in grote lijnen inhoudloos en in grote lijnen gaat het nergens over.

Ik wil niet alleen negatief zijn over 'Goedemorgen Lex' :-). Wat wel leuk is voor het programma, is dat het vraaggesprek met een bekende Nederlander daarna in de Telegraaf verschijnt, met verwijzing naar 'Goedemorgen Lex' op Radio 10. Ik zie de vraaggesprekken steeds in de Telegraaf verschijnen. Die primeur is wel leuk voor de ochtendshow.

Radbi

Bericht door Radbi » 20 jan 2017 17:21

boxfm schreef:
20 jan 2017 12:43
jessica schreef:
20 jan 2017 11:12
Jammer dat ze Cobus geen eigen programma geven, desnoods voicetrack om kosten te besparen. Zou een mooie zijn voor de Top4000 Classics of op z'n minst de zondagavond. Die is na 19.00 uur nonstop, andere avonden gaan door tot 21 of 22 uur.
Zou ook een goede en heel mooie optie geweest zijn voor Cobus ja!

En kan/past hij niet als sidekick bij een andere Radio 10 DJ?? (vraag ik mij af)

Oortjes

Bericht door Oortjes » 20 jan 2017 17:33

Tim in de morgen wordt hier de hemel ingeprezen, maar heeft niet tot substantiele stijging van de luistercijfers geleid. Het verschil is gemaakt door Somertijd en de muzikale keuzes. Het is niet zo gek dat dan wat anders wordt geprobeerd.

Lez doet wat anders en genereert publiciteit. Dat is stap 1. Of daarna de cijfers gaan stijgen? We zullen het zien.
Rock 'n roll is better than music!

Orange

Bericht door Orange » 20 jan 2017 20:56

Oortjes schreef:
20 jan 2017 17:33
Tim in de morgen wordt hier de hemel ingeprezen, maar heeft niet tot substantiele stijging van de luistercijfers geleid. Het verschil is gemaakt door Somertijd en de muzikale keuzes. Het is niet zo gek dat dan wat anders wordt geprobeerd.
Ik ga er vanuit dat het verschil vooral is gemaakt door de etherfrequentie.

Daan Bakker

Bericht door Daan Bakker » 20 jan 2017 21:13

Oortjes schreef:
20 jan 2017 17:33

Lez doet wat anders en genereert publiciteit. Dat is stap 1. Of daarna de cijfers gaan stijgen? We zullen het zien.
Het is inderdaad gewoon de vraag of de cijfers zullen gaan stijgen. Ik denk het niet. Ik denk eerder dat ze iets gaan dalen, zeker met de nieuwe programmering van Veronica. Je kunt van Tim zeggen dat de luistercijfers niet (meer) stegen, maar ik denk dat alleen echt grote namen een verdere stijging hadden kunne realiseren.

Plaats reactie